Sparky
Well-Known Member
Ik heb me verschreven het is geen cvt carburateur maar een CV carburateur.
Hieronder een filmpje hoe zo'n ding werkt.
Het membraan wordt in het filmpje "Diaphragm" genoemd.
Dit membraan zie je als je de deksel aan de bovenzijde van de carburateur verwijdert en is dat grote rubberen onderdeel.
Door de onderdruk die in de venturie van de carburateur ontstaat wanneer het lucht/brandstofmengsel door de carburateur wordt gezogen ontstaat er een onderdruk in de kamer boven het membraan.
Daardoor trekt dit membraan de gasnaald omhoog.
Hoe hoger de onderdruk hoe hoger de naald uit de hoofdsproeier wordt getrokken.
Dit kun je allemaal zien in het filmpje.
Hieronder een filmpje hoe zo'n ding werkt.
Het membraan wordt in het filmpje "Diaphragm" genoemd.
Dit membraan zie je als je de deksel aan de bovenzijde van de carburateur verwijdert en is dat grote rubberen onderdeel.
Door de onderdruk die in de venturie van de carburateur ontstaat wanneer het lucht/brandstofmengsel door de carburateur wordt gezogen ontstaat er een onderdruk in de kamer boven het membraan.
Daardoor trekt dit membraan de gasnaald omhoog.
Hoe hoger de onderdruk hoe hoger de naald uit de hoofdsproeier wordt getrokken.
Dit kun je allemaal zien in het filmpje.