Sym Fiddle 4 stationair schroef?

FiddleNoob

New Member
Hallo allen,
afgelopen week voor dochter een Sym Fiddle 4 gekocht van een jaar oud en 5500 op de teller. Had volgens eigenaar aantoonbaar ook 300 km daarvoor een beurt gehad, olie vervangen etc. Nu het volgende, de motor slaat telkens af bij stilstand, ook als hij warm is gelopen.
Heb nul verstand verder van motortechniek echter al googlend kom ik op filmpjes waar men de afstel schroef voor stationair een draai geven. Ik denk dan, dat moet toch lukken en is dat het niet schroef ik m terug, maar uiteraard, de schroef die op het filmpje wordt getoond vind ik weer niet. Iemand een hint waar ik deze kan vinden?

Een foto van bovenaf vind je hier: https://stokedaboutyoga.nl/wp-content/uploads/2022/09/fiddle4-scaled.jpeg

Dank alvast voor de reactie!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allen,
afgelopen week voor dochter een Sym Fiddle 4 gekocht van een jaar oud en 5500 op de teller. Had volgens eigenaar aantoonbaar ook 300 km daarvoor een beurt gehad, olie vervangen etc. Nu het volgende, de motor slaat telkens af bij stilstand, ook als hij warm is gelopen.
Heb nul verstand verder van motortechniek echter al googlend kom ik op filmpjes waar men de afstel schroef voor stationair een draai geven. Ik denk dan, dat moet toch lukken en is dat het niet schroef ik m terug, maar uiteraard, de schroef die op het filmpje wordt getoond vind ik weer niet. Iemand een hint waar ik deze kan vinden?

Een foto van bovenaf vind je hier: https://stokedaboutyoga.nl/wp-content/uploads/2022/09/fiddle4-scaled.jpeg

Dank alvast voor de reactie!

Dit is een injectie systeem!
Dus is er echt ergens een probleem en aan de stationair schroef te draaien los je het probleem niet mee op!
 
Tip kijk ook eens op deze topic:

Gaat ook hier over een e5 blok van sym waar heel veel mensen veel problemen mee hebben grote kans dat de vorige eigenaar hem ook hierom heeft weggedaan
 
Ik heb geen verstand van "De handelswet" maar kan het niet zijn dat de garantie overdraagbaar is op de nieuwe eigenaar, in dit geval op jouw dus?
Als ik dit zo lees zit er op deze scooter nog minimaal 1 jaar garantie.
Dus niet zelf aan sleutelen maar terug naar de dealer, het liefst waar de vorige eigenaar deze scooter gekocht heeft en waar waarschijnlijk ook de laatste beurt uitgevoerd is!
 
Had volgens eigenaar aantoonbaar ook 300 km daarvoor een beurt gehad
of heel simpel de kleppen stellen ....

dat mag wel na 5500 km.
Ik neem aan als dit nodig geweest was, bij de laatste beurt, had de dealer dit niet gelaten want dit is voor hem weer extra meegenomen om even de kleppendeksel eraf te halen...
Bovendien als het een goeie dealer is, zal hij jouw dit wel vertellen als dit aan de beurt is.
 
de dealer rijdt niet met de scooter... doet alleen zn dingetje.. uurtje factuurtje.
speciale dingen alleen op verzoek.
ik zou toch echt die kleppen eens tjekken. zo gedaan en kost niks.
 
Back
Top