Sym fiddle 2 2014

gedaan behalve kleppen stellen.

En je hebt je niet 1 keer bedacht van hey ik ga eens de kleppen stellen? Of denk je dat je scooter perfect gaat lopen met een hoogstwaarschijnlijk verkeerde klepspeling? Vind het sowieso vreemd dat je naar allerlei andere dingen gaat zoeken terwijl meerdere mensen aangeven de klepspeling te controleren. Je kan nog wel 500 verschillende dingen nakijken, als je kleppen niet goed staan blijft ie slecht lopen.
 
Snap ik dat je dat zegt maar dat heeft een reden wat na aanschaf eerste week even naar een monteur geweest voor de kleppen. Hij zei letterlijk niks aan de hand met kleppen blijkbaar kan hij dat horen?

dat is de reden waarom ik de kleppen niet heb laten doen en de oorzaak ergens anders ben gaan zoeken.

motor was toen warm toen ik bij hem langs reed op zijn advies lager afgesteld en toen is het me echt gaan opvallen. Had niet door dat ie hoog in zijn toeren zat tja had hem net een week.

dus.... tja
 
Volgens hem zou je dat moeten horen tikken. Ikzelf ken het geluid niet dus ga maar op zijn ervaring af.

is het overigens zelf te doen kleppen stellen?
Mits je juiste gereedschao hebt natuurlijk sym is weer anders dan een zip.

wil best een poging wagen als ik weet welke maatvoering ik moet gebruiken voor in en uit.
 
Als je het nog nooit gedaan hebt raad ik je aan het niet zelf te doen maar het te laten doen.
Bovendien tikken de kleppen niet altijd wanneer de klepspeling onjuist is. Ver weg blijven van die zogenaamde monteur dus.
 
Ik moet @Enterprise gelijk geven.
Als je nog nooit kleppen gesteld hebt kijk dan uit.
Ik heb het geleerd door bij iemand mee te kijken en filmpjes kijken.
Beetje sleutelen doe ik al langer.
Eerste keer kleppen stellen duurde lang, paar keer nagemeten en stappen opnieuw gedaan.
Nu is het zo gefixed.
 
Hemant,

om de elektrische choke zelf zit een O-ring als afdichting, zit die er nog op en zo ja, is deze nog onbeschadigd?
 
Ok iemand in de omgeving den haag die dat kan en mij dat wil leren.

o-ring zit we inderdaad nog op voor het erin zetten eerst even ongevet.

hemant
 
Volgens hem zou je dat moeten horen tikken. Ikzelf ken het geluid niet dus ga maar op zijn ervaring af.

is het overigens zelf te doen kleppen stellen?
Mits je juiste gereedschao hebt natuurlijk sym is weer anders dan een zip.

wil best een poging wagen als ik weet welke maatvoering ik moet gebruiken voor in en uit.

Als hij begint te tikken dan ben je hoogst waarschijnlijk al te laat.. Iets horen is niet mogelijk.. Er moet gewoon een fisieke controle plaats vinden. Dan pas weet je het zeker.
 
Ok dan hoop ik dat ik iemand in de buurt kan vinden die zijn kennis wil delen

ander vraagje onder cabarateur zit een slangetje rubben en een stel schroef de andere kant van de slang zit nergens aan vast en de schroef is volledig ingedraaid iemand een idee waar die slang voor is en of die schroef volledig ingedraaid moet zitten?

hemant
 
Ok dan hoop ik dat ik iemand in de buurt kan vinden die zijn kennis wil delen

ander vraagje onder cabarateur zit een slangetje rubben en een stel schroef de andere kant van de slang zit nergens aan vast en de schroef is volledig ingedraaid iemand een idee waar die slang voor is en of die schroef volledig ingedraaid moet zitten?

hemant
Hemant,

via dit slangetje kun je de benzine uit de carburateur laten lopen alvorens je hem demonteert.
Tevens weet je dan of er überhaupt brandstof arriveert in de carburateur mocht je problemen hebben met de brandstofvoorziening.
Het stelschroefje is geen stelschroefje maar eigenlijk een kraantje waarmee je bovenstaand bewerkstelligd.
Dus ja, deze moet volledig ingedraaid zitten.
 
Ah ok handig was al bang dat ie was los geschoten.

volgens bij heb ik zo alles een beetje schoongemaakt wat ik zelf kon rest de de kleppen nog eens. Kijken of ik iemand kan vinden. Naar een monteur brengen kan ook maar kans dat ik dan kan meekijken is klein.

hoe meten jullie trouwens de toeren tijdens stationair?

mijn band blijft heel licht draaien zet ik hem een tikje lager dan van de motor na 1 minuut uit.

hemant
 
Hemant,

de carburateur stel je in als de motor warm is gelopen.
Ik heb de indruk dat nu de carburateur is ingesteld met koude motor.
Bij het starten zorgt de elektrische choke ervoor dat het toerental wat hoger is, als de choke zijn werk gedaan heeft valt het toerental terug.
Is nu het juiste stationair toerental bij koude motor ingesteld en het toerental valt terug omdat de choke zijn werk heeft gedaan, valt de scooter uit.
 
Hoi,

ik heb de choke bij een warme motor ingesteld. Als ik dan bij een koude motor start dan gaan de toeren even omhoog maar binnen 30 sec zakt ie weer terug en dan valt motor uit aangezien hij nog niet warm is. De choke heb ik iets hoger gezet zodat ie wat langer hoog draait maar dat helpt niet echt zet ik heb nog hoger dat gaat die achterwiel als een dolle en maakt ie heel veel toeren te veel ook na 2-3 minuten dus afgesteld op 2.7 mm.

hemant
 
Dat heb ik ook gedaan en op gehoor afgesteld echter loopt die dan na koude start te laag als de choke weee uit staat en slaat de motor uit kip en het ei probleem
 
Hoi,

Inmiddels kleppen laten stellen en cabarateur laten afstellen door monteur.
Koude start prima choke loopt 2 min en dat zakt ie terug, even verder warm rijden en dat gaat goed. als ik 30 min heb gereden en staat op standaard dan zie ik verschil in de toeren hoog/laag/hoog/laag niet constant. luchtfilter etc zijn ook al gedaan.

Iemand nog suggesties?

Hemant
 
Hemant,

ik zou toch nog eens goed op valse lucht testen/checken.

Hoe zit het membraan van je cvt carburateur eruit?
 
Hoi Sparky,

Ben maar een beginner :) wat is membraan cvt cabarateur? Ik heb naar die koeperen sproeiers gekeken en die zagen er netjes uit. Die sproeiers kon ik los krijgen en dus netjes schoonspuiten. ik zag nog een 3e koperen buisje die kreeg ik er niet uit, aangezien die glas rond was en niet zoals bij de spoeiers met een steek open te krijgen.

Valse lucht had ik al getest, wat ik wel merk is als ik cabarateur omhoog trek in stationair of heen en weer beweeg dat het toerental veranders maar dacht dat dat normaal was. verder weet ik niet waar ik nogmeer op vals lucht moet testen.

Hemant
 
Back
Top