Straat scooter setup

The Guest

Well-Known Member
Hallo!,


Ik ben vanplan om een aerox te kopen als straat scooter!
maar ik hoef hem niet 100 telaten lopen 80 of 90 is goed
en een net geen auto wheelie zou wel leukzijn dat ik hem
soms ff door kan trekken.

iemand een idee voor setup?
 
Advertisement - register to remove this

Ik reed met mn aerox op straat met deze setup:

Cilinder: DR70cc
Uitlaat: Yasuni R
Krukas: Doppler Race Pen 10
Carburateur: Dell'Ortho 19mm
Luchtifilter: Standaard Ontgrenst
Vario: Malossi Multivar
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraan: Motoforce
Koppelingshuis: Malossi Ventilvar
V-Snaar: Malossi Kevlar
Spruitstuk: Hebo


Dit reed erg lekker, gangetje of 90/95, erg goeie koppel.. Ideaal setuppie voor op straat (en met standaard luchtfilter en DR valt het als je niet vol gas rijd qua geluid heel erg mee, dus je valt niet meteen op).. Denk dat dit een erg geschikt setuppie is voor je, wel snel, niet te extreem.. En als je hem voor een paar tientjes op de testbank af laat stellen heb je er eigenlijk nooit problemen mee..



Heb ondertussen mn setup aangepast (rij er nog steeds mee op straat8P)

Cilinder: Stage 6 Racing 70cc
Uitlaat: Yasuni C16
Ontsteking: HPI '04
Krukas: Doppler Race Pen 10
Carburateur: Dell'Ortho 21mm
Luchtifilter: Stage 6 foam
Vario: Malossi Multivar
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraan: V-Force
Koppelingshuis: Malossi Ventilvar
V-Snaar: Malossi Kevlar
Spruitstuk: Hebo

Dit rijd echt monsterlijk op straat, autowheelies etc.. Eigenlijk teveel van het goeie achteraf gezien, maarja..

Mijn ouwe DR70 heb ik nog liggen, in zeer goeie staat (heeft niet veel gelopen).. Ligt mij eigenlijk maar in de weg, dus als je interesse hebt moet je me maar een PM sturen..;)
 
is dat niet landelijk geregeld dan?

Nee iedere gemeente heeft hier zn eigen regels voor.. Je moet gewoon het politie bureau bellen.. Bij ons in Leiden zijn dit de regels:


3 keer te hard = inbeslagname met kans dat je hem niet meer terug krijgt + 2 maanden rijontzegging

en als hij te hard rijd met een snelle cilinder word hij zoiezo in beslag genomen + inname rijbewijs (2 maanden rijontzegging) omdat je dan eigenlijk op een motorvoertuig rijd zonder motor rijbewijs omdat je meer dan 50 cc hebt.. Als het goed is krijg je hem dan wel weer terug na technisch onderzoek maar moet je hem afvoeren en binnen een maand terug komen op het bureau..

Dit zei de agent gister tegen mij aan de telefoon..
 
maar staan er vaak controles?, ik heb er ooit 1tje gezien en houden ze je ook sneller aan met yasuni uitlaat of met een standaart?, of nemen ze iedereen gwn mee?,

Bij ons rijden ze gewoon rond, en nemen ze iedereen mee.. Ook bejaarden op een snor.. maakt dus niet uit.. maar tuurlijk, als ze je snel zien rijden met veel herrie nemen ze je mee, ook al is er geen rollebank controle, dan mag je even banken op het bureau..
 
iedereen, om geld te kunnen slaan uit arme studenten en mensen die niet houden van parkeer en file problemen -_-

maarja opvoeren kost geld hea, niet alleen aan onderdelen maar ook aan boetes dus dat is wel ff iets wa je in je keuze moet mee nemen
 
ik zou zelf persoonlijk geen 70cc pakken voor straat. Straat kun je nog wel eens in aanraking komen met een ongeluk. Je bent verzekerd voor een bromfiets ( 49cc ) en 70cc wordt als motorvoertuig beschouwd. Dus ben je niet verzekerd.
Mijn setup is :
Dr50
12mm Carburateur
Racekoppeling
race krukas Hebo
Yasuni R
( Zwarte trekveertjes, Gele malossi drukveer, 4.5 / 5.2 gewichtjes )
Ik trek autoweeli ( miss 20-30 cm van grond ).
Top is 95 !
( Cilinder goed inrijden is het halve werk voor hard op trekken. Zou het met 2 personen doen zodat die later meer trekkracht heeft als je er alleen opzit. Dat extra gewicht van 2e persoon heeft hij dan niet)
 
Back
Top