Straat scooter setup

The Guest

Well-Known Member
Hallo!,


Ik ben vanplan om een aerox te kopen als straat scooter!
maar ik hoef hem niet 100 telaten lopen 80 of 90 is goed
en een net geen auto wheelie zou wel leukzijn dat ik hem
soms ff door kan trekken.

iemand een idee voor setup?
 
Advertisement - register to remove this

Alle begrenzers er uit halen, en misschien een leuke uitlaat erop (Yasuni R bijvoorbeeld). Hard optrekken gaat samen met hard rijden, dus als jij net geen auto wheelie wilt, zul je denk ik wel harder dan 90 km/h gaan. Dan zou ik in ieder geval een 70cc monteren, DR70 bijvoorbeeld. Of je dan gelijk een andere krukas moet monteren, zijn de meningen over verdeeld.
 
DR70 is een lage toerige? dus wel goed bestemd voor een straat scooter?
and je dan een Yasuni R of C21-16 er onder hangt gaat het dan zoiezo al lekkerder?

als je aan een DR70 koopt aan welke prijzen denk je dan?


en wat is de bese laag(neem ik aan) toerige uitlaat voor aerox DR70?
 
Last edited:
Als hij kapot is of niet meer goed loopt.. kan na 10.000 zijn kan na 80.000 zijn. Komen zoveel factoren bij kijken, zoals onderhoud, direct volgas wegscheuren in de winter, afstelling, rijstijl, lange afstanden gereden of veel stad, originele cilinder of (cheape) vervanging, etc etc etc
 
ik rijdt al jaren elke werkdag 54km ( 27 heen en 27 terug dus ) met m'n luchtgekoelde phantom met deze setup :

- malossi sport 70cc
- yasuni R
- 17mm delortho
- malossi vl 14 membraan
- malossi inleg filter
- malossi multivar

met deze setup loopt m'n scooter erg fijn, maakt niet te bruut geluid en heeft zeer veel koppel. hij kan ongeveer 95 lopen maar meestal houd ik het rond de 85km/h en hij maakt niet te veel toeren omdat er vrij zware rollen in zitten. hij loopt 1L op 21km en deze cilinder houdt het nu al 24.000km vol. heb wel een keer een nieuw zuigertje erin gezet. en hij maakt soms kleine autowheelies.
 
waar ik mee rondreed:

dr70 aangepast
standaard uitlaat (wel ontgrensd uiteraard)
sport vario'tje (power1 )
standaard luchtfilter
17.5 carb
geen herrie aan de kop, maar toch lekker doorrijden :)
 
Back
Top