Straat Scooter probleem.

Adit

»TJ Tuned Rox«
Ok nou ik dacht laatst dus weer een straat blok op te bouwen. Nu heb ik al een paar topics geopend waarin ik een aantal vragen stelde omtrent het niet goed lopen van m'n scooter.
Maar hij doet het gewoon echt nog niet.
Heb 't blok laatst nogmaals uit elkaar gehaald omdat de Krukas nogal stroef liep toen ik de vario, ontsteking (malossi selettra ) e.d erop had gezet.
Vervolgens de carterhelften weer verwarmd.
Krukas erin gezet.
Cilinder erop gezet.
Membraam, spruistuk en carburateur bevestigd ( met vloeibare pakking erop ).
En vervolgens de Pakking van de cilinder erop gezet.
Vario en Koppeling gemonteerd.
Heb vervolgens de malossi selettra ontsteking bevestigd ( deze vonkt wel ) dmv. BDP opmeten. +2,25mm en toen de stator gelijkgezet met rotor streepjes.

Nou ik dus het wiel erop gezet.. uitlaat eronder gehangen. Bougie erin gedraaid (kortes schacht gewoon de originele dus) en .. hij deed vrij weinig :S.

Eerst dacht ik dus dat het toch aan de krukas lag. En heb vervolgens alles netjes overgezet op mijn eigen carterset waar normaal de evo op zit. Maar krijg precies hetzelfde.

De problemen die ik merk zijn:
- Scooter Start niet.
- Kicked heel lastig. Soms kicked hij door . Soms schiet de kick naar beneden wat gewoon pijn doet aan je voet omdat hij doorschiet. En soms kicked hij niet verder dan de helft. dan trap je erop maar dan voel je dat hij soort van blockeerd.. (is overigens alleen wanneer de bougie erin zit)
- Scooter loopt niet stationair.

Kan iemand mij helpen want heb nu toch onderhand wel alles geprobeerd...

Groet,

Adit / DJaex

edit:

Setup:
- Standaard Cilinder
- Gianelli Shot uitlaat
- Standaard Vario 4.7gram(tijdelijk)
- Standaard Koppeling gele drukveer , groene trekveren
- Standaard carburateur met elecchoke (maar gebruik een hand benzine kraan en vlotterbak staat meestal wel met benzine).
- Standaard V-Snaar
- Carters ( Getuned )
- Doppler Krukas SKF C4 Lagers
- Malossi Selettra Ontsteking + Eprom (rooie Bougie kabel + dop )
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top