[STR] LC RevolutioN Puch 74CC LC Polini
-----
Project gestopt, wegens aanschaf motor gaat de Puch (helaas) weg. Loopt inmiddels en gaat niet weg in onderdelen. Deze week zal hij op internet verschijnen. Hiervoor wordt een apart topic gemaakt.
----
Freaks!
Mijn naam is Arno Westerdijk, uit Rheden, 19 jaar jong.
De meeste zullen me nog wel kennen van mijn vorige project namelijk de S6R#NRG:
Na een poosje niets meer gedaan te hebben aan 2-wielers, begon het toch wel weer heel erg te kriebelen!
Na rondgekeken te hebben, leek het me wel leuk om met iets te gaan starten met een ketting. Uiteindelijk heb gekozen voor een puch maxi, met als doel 150 meter af te leggen binnen 10 sec.
Plan is gewijzigd: Meteen maar watergekoeld maken!!
Setup:
Cilinder: 74cc Polini LC Minarelli RV4 Cilinder
Ophoogplaat: Aluminium gefreest
Membraan: Polini 10 kleps
Carters: Getuned en Gekotterd door mijzelf
Carburateur: 28mm D-Slide Keihin imi + STR8 Kelk
Uitlaat: Kundo krd F1 scooteruitlaat
Spruitstuk: Zelfbouw voor op de RV4 Cilinder
Ontsteking: HPI 2008 + Silicone bougiedop
Krukas: Rito race
Koppeling: STD Hank
Koppelingshuis: Surflex
Twv: 15 – 45
Optisch:[/b]
EBR Kort Voorvork
Frame aangepast en versterkt
Chrome achterbrug
M-stuur
Custom zadel (CARBON 125Gram)
Schijfremsysteem voor
Braking Wave Remschijf
Stage6 R/T 4-zuiger remklauw
Aero voorspatbord
Snelgas + Zwarte handvatten
Gazi achtervering
Remhendels mb
Remsysteem motorfiets
Kundo paddock (aangepast)
Killswitch
Reich waterpomp
Doorzichtige KVS-Slangen
Radiateur met ingebouwd reservoir
Deestone 17” semi-slicks
IRIS Gold ketting
Minibike voetsteunen
...
*Lijst wordt steeds bijgewerkt
Na wat zoeken een (gaar) puchje gekocht in mijn eigen dorp MET kenteken!
Meteen die avond begonnen met het demonteren van de puch;
Blokje eronder vandaan:
Van Tim nog nieuw gereedschap gekregen! Tnxs mate
Afgelopen weekend ben ik metaal, afbeit, plamuur & nog wat gereedschap gaan kopen...
En toen zat er een stuk tankdop in je tank... (wat een klote werk)
Eruit ^^:
Frame verlichten & onnodige delen eraf geslepen:
En alweer in de afbijt! (scheelt veel blaren dit spul )
Toen kwam martin ff helpen beunen! Bandjes eraf 'geslepen' xD
Toen ik de as eruit haalde zag ik waarom deze brommer uit 1990 is...
Verragte wiellagers:
Naaf zat vast... heb hem even geholpen haha
Blokje gesplitst, vreemd om te zien zo'n asje zonder naaldlager...
Als laatste heb ik alvast de 2 carterdelen laten weken in kokend water met wat chemicalien... tis nu iig niet meer vet! Hierna nog poetsen met commandant en belgom
Vandaag mijn 1e pakketje ontvangen!
Inhoud:
EBR voorvork kort
Achterbrug chroom
Benzinekraan
Balhoofdlagerset
Kabelgoot (kapje)
Balhoofdmoer chroom
Achterremkabel
Balhoofdring (geen idd wat dit is maargoed)
Totale kosten tot nu toe: € 294,69
Tot de volgende update! (Veel laswerk)
-------------------------------------------------
Update #2
Was ik weer met een update! Motorisch nog niets gedaan, wel al een offerte gehad van ABT voor wat leuke spullen!
Nouja foto’s van het metaalwerk:
Hoek meten:
Koker opmaat maken:
En lassen maar xD
Ook het 1.5mm plaatstaal opmaat geslepen en vastgezet:
Luchtfilter gat dichtmaken: (sorry voor de overbelichte foto)
Fertig haha
Inmiddels is het frame al helemaal netjes geslepen/ geschuurd en in de plamuur gezet. (eigenlijk spuitklaar al!) Hier komt van de week nog een update over.
Hou het in de gate!
Totale kosten tot nu toe: € 306,84
-------------------------------------------------
Update #3
Zo dan, weer lang geleden. Wel weer veel gedaan! De setup is aangepast, ik heb toch maar besloten om het meteen allemaal maar goed te gaan doen, en meteen met een LC blokje te gaan starten ipv een AC gekoeld blokje. Dit betekend wel dat de bouw weer wat langer gaat duren maargoed..
Voor het voorwiel zoek ik nog steeds een adapter voor de remschijf. Dus bij deze, als iemand deze toevallig verkoopt, of kan laten draaien PM me dan even!
Meteen maar weer wat foto’s:
Frame afgebraamd e.d:
M’n broertje helpt met schuren van het frame:
Glasvezelplamuur:
En plamuren maar in het beunhok van Rinze/ Lun4tic geheh:
Donor-blok ook 4 (!) lagerig (tnxs Rinze)
De laatste foto’s met plamuur..
Spuitplamuur/ Primer op het frame’pje:
Toch al wat gemonteerd, om een idee te krijgen. Let niet op dat lelijke zadel en het montagepunt van het paddock!
Achterveren zijn ook binnengekomen! (veren eigenlijk niet, ze zijn namelijk voor een motor maargoed haha) Ook knettersduur…
Bussen (pas)gemaakt voor de achterveren…
Voorspatbord & kabelgootje in de primer. In dit spatbord komt nog fijn racegaas…
Tja, laten spuiten of zelf doen… Toen was er een compressor in de aanbieding, en wat doe je dan als je dat leest.. juist kopen! Ghehe, framekleur wordt bordeaux-rood, velgen zwart, de rest chroom/ gepolijst…
Na het verdunnen van de lak voor het spuiten met de nieuwe compressor:
@ Garage:
Na het aanbrengen van een aantal lagen lak & blanke lak, vind het zelf zeer mooi geworden:
Rondje massink:
Inhoud:
Snelgas + zwarte handvatten
M-Stuur
Killswitch
Gaskabel + tonnetjes
Eindelijk begint het weer ergens op te lijken…
Dit was hem weer.. Tot nu toe ben ik alleen maar bezig geweest met het uiterlijk, na de vakantie ga ik ook een start maken met het motorblok.
Tot een snelle(re) volgende update!
Totale kosten tot nu toe: € 571,93
P.s. laat ff je mening horen bij het reactie deel! Tnxs (K)
-Piarno
-------------------------------------------------
Update #4
Nieuwe Update! Eindelijk toch de tijd en zin gevonden om maar weer is wat van me te laten horen…
De velgjes in de afbijt gezet, ze zijn nu zo goed als kaal. Nog ff de voorrem fixen dan dan worden ze netjes hoogglans zwart gespoten:
Via steven had ik een straalpistooltje geleend, stukje alvast gestraald (buiten in de tuin ghehe)
Na een beetje zoeken op internet vond ik een leuk (nieuw) cilindertje. Een eurokit 65cc watergekoelde cilinder voor een RV4 blokje. Hiermee ga ik eerst rijden, hierna zal er een nieuwe polini 74cc opkomen.
Cilindervoet was te breed dus: Dremelen ghehe^^:
De tapeinden komen ook niet overeen dus deze maar met vloeibaar metaal dichtgesmeerd
Getapt & nieuwe draadeinden erin:
De cilinder moest 5 mm opgehoogd worden om alle poorten netjes te laten openen en de zuiger niet kapot te laten slaan tegen de kop. Na wat zoeken een mooi plaatje alu gevonden:
Nieuw spruitje (tnxs rinze!)
Ophoogplaatje past precies zo.. (poorten openen goed)
Met m’n remschijfje..
Nu de carters aan de binnenkant nog netjes flowen…
Ik zat te zoeken naar een asje en nog wat spul, dus dan maar weer naar massink. Lijstje meegenomen:
Inhoud:
Rito Krukas
Krukaslagers + Keeringen
Pakkingsetje
Achterremblokjes
Gouden IRIS Ketting
Rito Asje (beetje donkere foto)
Nu eerst de carters stralen, nieuwe imbusboutjes halen en daarna kan het asje erin!
Ik was al een tijdje opzoek naar een adapter voor de voornaaf om er een schijfrem op te kunnen maken… Mark had mooie adapters, dus maar 1tje van hem overgenomen! (tnxs jongen)
Past zeer goed^^
Draad uit de naaf geboord en een deel van de remtrommel afgeslepen zodat de adapter kan worden vastgezet
Zo moet het ongeveer komen:
Nieuwe 4-zuiger Stage6 R/T Remklauw (tnxs steven)
Wielasje + lagers (voor beide wielen nieuw)
De vader van m’n vriendin heeft mooie RVS afstandsbussen gedraaid voor de remschijf (tnxs!):
De voornaaf had losse lagerkogeltjes, en ik wilde vaste lagers met kooi… naja na wat zoeken had ik lagertjes gevonden die paste
En lagers erinbakken maar:
Tadaa ghehe…
Voor de gein maar ff op z’n velgen gezet… pffoe nog lang niet af…
Boren en tappen in de adapter voor de bevestiging van de remschijf:
Met busjes ertussen…
En de klauw erop!
Dit was em weer.. Nu druk aan het stralen, de velgen in de lak zetten, bevestiging voor de remklauw maken en lassen aan de voorvork. Rempomp + radiateur zoeken, asje erin etc etc…
Nog genoeg te doen dus!
Totale kosten tot nu toe: € 915,45
Ben benieuwd naar jullie reacties & hou dit project in de gate
Ciao,
Piarno
-------------------------------------------------
Update #5
Zooo… dat is weer een tijd geleden! Laat ik het er maar op houden dat ik een winterstop heb gehad haha. Hieronder komt een dikke update, zo’n 90 foto’s dacht ik. Naja komtie!
Ik was gebleven bij de voorrem, de remklauw had nog geen ophanging dus deze ben ik gaan maken uit een 10mm dikke staalplaat die ik nog had liggen:
2 lastpuntjes erop om te kijken of hij goed zit of niet:
Klaar!
Staat hem best goed toch?!
De krukas lag ook al onder een dikke laag stof, het werd tijd om deze maar is te monteren. Een dag van te voren even in de vriezer gelegd zodat hij wat krimt:
Lagers erop:
Plop…
Met vloeibaar aluminium/ kneedbaar staal het carter bij de linker-spoelpoort wat opgehoogd:
Ophoogplaat erop:
Na 5x verafbijt waren de velgen ook kaal.. wat een kl*te werk…
Velgrand polijsten, *bling:
Ineens liep ik iets heel leuks tegen het lijf, namelijk:
Juist een Polini 74CC!
Verschil met de eurokit:
Polini eet eurokit haha xD
Meteen maar monteren…
Cilinderkopje moet nog wel even langs de verfwinkel…
Velgen gespoten, zijn echt heel netjes geworden! (tnxs voor het maken van de foto’s Tim!)
Nog wat foto’s geschoten door Tim met z’n uber camera haha:
Radje gescoord met ingebouwd reservoir en kan een druk aan van 1.1 bar. Kan ook nog wel even een opknapbeurtje gebruiken…
Bandjes erom en we hebben een rollend frame!
Nieuwe onderdeeltjes:
Siliconen dopje ^^
Surflex koppelingshuis:
Startheveltje:
Benzinedop haha… kon het niet laten
Slangetje -.-
Achtertandwiel, 45 tands
Nieuwe voetsteunen:
Het radje gemonteerd, ben er nog niet helemaal over te spreken maargoed we zien wel
Reich dompelpomp, zelf maar een aansluiting gefixed voor de slang:
M\n nieuwe aanwinst: Puch Z-one met kenteken
Rempomp gevonden van een motorfiets:
En een pakketje van Chrisjuh! (puchshop.de)
Inhoud:
HPI 2008
28mm Keihin imi D-slide carburateur
2x carterolie
Voortandwiel 15 tands
28mm vs. 12mm
15 tands voortandwiel
HPI ‘08
Uitlaat is ook binnen! Het is een Kundo krd F1 scooterpijp, kan tot 14.500 toeren aan. Hij is vergelijkbaar met de Yasuni C20.
Pijpje ertussen als flens:
Demper naar achteren:
Zelfmade flens..
Ophanging
Montagepunt demper:
Rempomp erop: (waarvan nu de hevel doormidden is… )
De stalen plaat waaruit de ophanging voor de remklauw gemaakt is heb ik ook gebruikt voor het spruitje:
Gelast, gekit & gespoten met hittebestendige lak
Pest pesas!
Het volgende pakketje is alweer in bestelling, o.a.: koelslang, uitlaatveertjes, kelk, spruitstuk rubber e.d.
Als dit binnen is kan ik de 1e testrit gaan maken! De HPI is nu afgesteld en met een beetje deo in het spruitstuk blijft hij al even lopen, dus ik ben benieuwd! Ik verwacht het pakketje morgen dus van het weekend is de volgende update, waarschijnlijk MET filmpje!
Ik heb nog 2 problemen, 1: afgebroken remhevel. 2: ketting schuurt over het frame heen door de hoge vering die ik heb… dit moet nog gefixed worden maar weet op dit moment nog niet hoe.
Reageren is gratis, misschien heeft iemand nog een tip over de schurende ketting?
Tot na het weeknd, OOI!
Piarno
Totale kosten tot nu toe: € 1467,75
-----
Project gestopt, wegens aanschaf motor gaat de Puch (helaas) weg. Loopt inmiddels en gaat niet weg in onderdelen. Deze week zal hij op internet verschijnen. Hiervoor wordt een apart topic gemaakt.
----
Freaks!
Mijn naam is Arno Westerdijk, uit Rheden, 19 jaar jong.
De meeste zullen me nog wel kennen van mijn vorige project namelijk de S6R#NRG:
Na een poosje niets meer gedaan te hebben aan 2-wielers, begon het toch wel weer heel erg te kriebelen!
Na rondgekeken te hebben, leek het me wel leuk om met iets te gaan starten met een ketting. Uiteindelijk heb gekozen voor een puch maxi, met als doel 150 meter af te leggen binnen 10 sec.
Plan is gewijzigd: Meteen maar watergekoeld maken!!
Setup:
Cilinder: 74cc Polini LC Minarelli RV4 Cilinder
Ophoogplaat: Aluminium gefreest
Membraan: Polini 10 kleps
Carters: Getuned en Gekotterd door mijzelf
Carburateur: 28mm D-Slide Keihin imi + STR8 Kelk
Uitlaat: Kundo krd F1 scooteruitlaat
Spruitstuk: Zelfbouw voor op de RV4 Cilinder
Ontsteking: HPI 2008 + Silicone bougiedop
Krukas: Rito race
Koppeling: STD Hank
Koppelingshuis: Surflex
Twv: 15 – 45
Optisch:[/b]
EBR Kort Voorvork
Frame aangepast en versterkt
Chrome achterbrug
M-stuur
Custom zadel (CARBON 125Gram)
Schijfremsysteem voor
Braking Wave Remschijf
Stage6 R/T 4-zuiger remklauw
Aero voorspatbord
Snelgas + Zwarte handvatten
Gazi achtervering
Remhendels mb
Remsysteem motorfiets
Kundo paddock (aangepast)
Killswitch
Reich waterpomp
Doorzichtige KVS-Slangen
Radiateur met ingebouwd reservoir
Deestone 17” semi-slicks
IRIS Gold ketting
Minibike voetsteunen
...
*Lijst wordt steeds bijgewerkt
Na wat zoeken een (gaar) puchje gekocht in mijn eigen dorp MET kenteken!
Meteen die avond begonnen met het demonteren van de puch;
Blokje eronder vandaan:
Van Tim nog nieuw gereedschap gekregen! Tnxs mate
Afgelopen weekend ben ik metaal, afbeit, plamuur & nog wat gereedschap gaan kopen...
En toen zat er een stuk tankdop in je tank... (wat een klote werk)
Eruit ^^:
Frame verlichten & onnodige delen eraf geslepen:
En alweer in de afbijt! (scheelt veel blaren dit spul
Toen kwam martin ff helpen beunen! Bandjes eraf 'geslepen' xD
Toen ik de as eruit haalde zag ik waarom deze brommer uit 1990 is...
Verragte wiellagers:
Naaf zat vast... heb hem even geholpen haha
Blokje gesplitst, vreemd om te zien zo'n asje zonder naaldlager...
Als laatste heb ik alvast de 2 carterdelen laten weken in kokend water met wat chemicalien... tis nu iig niet meer vet! Hierna nog poetsen met commandant en belgom
Vandaag mijn 1e pakketje ontvangen!
Inhoud:
EBR voorvork kort
Achterbrug chroom
Benzinekraan
Balhoofdlagerset
Kabelgoot (kapje)
Balhoofdmoer chroom
Achterremkabel
Balhoofdring (geen idd wat dit is maargoed)
Totale kosten tot nu toe: € 294,69
Tot de volgende update! (Veel laswerk)
-------------------------------------------------
Update #2
Was ik weer met een update! Motorisch nog niets gedaan, wel al een offerte gehad van ABT voor wat leuke spullen!
Nouja foto’s van het metaalwerk:
Hoek meten:
Koker opmaat maken:
En lassen maar xD
Ook het 1.5mm plaatstaal opmaat geslepen en vastgezet:
Luchtfilter gat dichtmaken: (sorry voor de overbelichte foto)
Fertig haha
Inmiddels is het frame al helemaal netjes geslepen/ geschuurd en in de plamuur gezet. (eigenlijk spuitklaar al!) Hier komt van de week nog een update over.
Hou het in de gate!
Totale kosten tot nu toe: € 306,84
-------------------------------------------------
Update #3
Zo dan, weer lang geleden. Wel weer veel gedaan! De setup is aangepast, ik heb toch maar besloten om het meteen allemaal maar goed te gaan doen, en meteen met een LC blokje te gaan starten ipv een AC gekoeld blokje. Dit betekend wel dat de bouw weer wat langer gaat duren maargoed..
Voor het voorwiel zoek ik nog steeds een adapter voor de remschijf. Dus bij deze, als iemand deze toevallig verkoopt, of kan laten draaien PM me dan even!
Meteen maar weer wat foto’s:
Frame afgebraamd e.d:
M’n broertje helpt met schuren van het frame:
Glasvezelplamuur:
En plamuren maar in het beunhok van Rinze/ Lun4tic geheh:
Donor-blok ook 4 (!) lagerig (tnxs Rinze)
De laatste foto’s met plamuur..
Spuitplamuur/ Primer op het frame’pje:
Toch al wat gemonteerd, om een idee te krijgen. Let niet op dat lelijke zadel en het montagepunt van het paddock!
Achterveren zijn ook binnengekomen! (veren eigenlijk niet, ze zijn namelijk voor een motor maargoed haha) Ook knettersduur…
Bussen (pas)gemaakt voor de achterveren…
Voorspatbord & kabelgootje in de primer. In dit spatbord komt nog fijn racegaas…
Tja, laten spuiten of zelf doen… Toen was er een compressor in de aanbieding, en wat doe je dan als je dat leest.. juist kopen! Ghehe, framekleur wordt bordeaux-rood, velgen zwart, de rest chroom/ gepolijst…
Na het verdunnen van de lak voor het spuiten met de nieuwe compressor:
@ Garage:
Na het aanbrengen van een aantal lagen lak & blanke lak, vind het zelf zeer mooi geworden:
Rondje massink:
Inhoud:
Snelgas + zwarte handvatten
M-Stuur
Killswitch
Gaskabel + tonnetjes
Eindelijk begint het weer ergens op te lijken…
Dit was hem weer.. Tot nu toe ben ik alleen maar bezig geweest met het uiterlijk, na de vakantie ga ik ook een start maken met het motorblok.
Tot een snelle(re) volgende update!
Totale kosten tot nu toe: € 571,93
P.s. laat ff je mening horen bij het reactie deel! Tnxs (K)
-Piarno
-------------------------------------------------
Update #4
Nieuwe Update! Eindelijk toch de tijd en zin gevonden om maar weer is wat van me te laten horen…
De velgjes in de afbijt gezet, ze zijn nu zo goed als kaal. Nog ff de voorrem fixen dan dan worden ze netjes hoogglans zwart gespoten:
Via steven had ik een straalpistooltje geleend, stukje alvast gestraald (buiten in de tuin ghehe)
Na een beetje zoeken op internet vond ik een leuk (nieuw) cilindertje. Een eurokit 65cc watergekoelde cilinder voor een RV4 blokje. Hiermee ga ik eerst rijden, hierna zal er een nieuwe polini 74cc opkomen.
Cilindervoet was te breed dus: Dremelen ghehe^^:
De tapeinden komen ook niet overeen dus deze maar met vloeibaar metaal dichtgesmeerd
Getapt & nieuwe draadeinden erin:
De cilinder moest 5 mm opgehoogd worden om alle poorten netjes te laten openen en de zuiger niet kapot te laten slaan tegen de kop. Na wat zoeken een mooi plaatje alu gevonden:
Nieuw spruitje (tnxs rinze!)
Ophoogplaatje past precies zo.. (poorten openen goed)
Met m’n remschijfje..
Nu de carters aan de binnenkant nog netjes flowen…
Ik zat te zoeken naar een asje en nog wat spul, dus dan maar weer naar massink. Lijstje meegenomen:
Inhoud:
Rito Krukas
Krukaslagers + Keeringen
Pakkingsetje
Achterremblokjes
Gouden IRIS Ketting
Rito Asje (beetje donkere foto)
Nu eerst de carters stralen, nieuwe imbusboutjes halen en daarna kan het asje erin!
Ik was al een tijdje opzoek naar een adapter voor de voornaaf om er een schijfrem op te kunnen maken… Mark had mooie adapters, dus maar 1tje van hem overgenomen! (tnxs jongen)
Past zeer goed^^
Draad uit de naaf geboord en een deel van de remtrommel afgeslepen zodat de adapter kan worden vastgezet
Zo moet het ongeveer komen:
Nieuwe 4-zuiger Stage6 R/T Remklauw (tnxs steven)
Wielasje + lagers (voor beide wielen nieuw)
De vader van m’n vriendin heeft mooie RVS afstandsbussen gedraaid voor de remschijf (tnxs!):
De voornaaf had losse lagerkogeltjes, en ik wilde vaste lagers met kooi… naja na wat zoeken had ik lagertjes gevonden die paste
En lagers erinbakken maar:
Tadaa ghehe…
Voor de gein maar ff op z’n velgen gezet… pffoe nog lang niet af…
Boren en tappen in de adapter voor de bevestiging van de remschijf:
Met busjes ertussen…
En de klauw erop!
Dit was em weer.. Nu druk aan het stralen, de velgen in de lak zetten, bevestiging voor de remklauw maken en lassen aan de voorvork. Rempomp + radiateur zoeken, asje erin etc etc…
Nog genoeg te doen dus!
Totale kosten tot nu toe: € 915,45
Ben benieuwd naar jullie reacties & hou dit project in de gate
Ciao,
Piarno
-------------------------------------------------
Update #5
Zooo… dat is weer een tijd geleden! Laat ik het er maar op houden dat ik een winterstop heb gehad haha. Hieronder komt een dikke update, zo’n 90 foto’s dacht ik. Naja komtie!
Ik was gebleven bij de voorrem, de remklauw had nog geen ophanging dus deze ben ik gaan maken uit een 10mm dikke staalplaat die ik nog had liggen:
2 lastpuntjes erop om te kijken of hij goed zit of niet:
Klaar!
Staat hem best goed toch?!
De krukas lag ook al onder een dikke laag stof, het werd tijd om deze maar is te monteren. Een dag van te voren even in de vriezer gelegd zodat hij wat krimt:
Lagers erop:
Plop…
Met vloeibaar aluminium/ kneedbaar staal het carter bij de linker-spoelpoort wat opgehoogd:
Ophoogplaat erop:
Na 5x verafbijt waren de velgen ook kaal.. wat een kl*te werk…
Velgrand polijsten, *bling:
Ineens liep ik iets heel leuks tegen het lijf, namelijk:
Juist een Polini 74CC!
Verschil met de eurokit:
Polini eet eurokit haha xD
Meteen maar monteren…
Cilinderkopje moet nog wel even langs de verfwinkel…
Velgen gespoten, zijn echt heel netjes geworden! (tnxs voor het maken van de foto’s Tim!)
Nog wat foto’s geschoten door Tim met z’n uber camera haha:
Radje gescoord met ingebouwd reservoir en kan een druk aan van 1.1 bar. Kan ook nog wel even een opknapbeurtje gebruiken…
Bandjes erom en we hebben een rollend frame!
Nieuwe onderdeeltjes:
Siliconen dopje ^^
Surflex koppelingshuis:
Startheveltje:
Benzinedop haha… kon het niet laten
Slangetje -.-
Achtertandwiel, 45 tands
Nieuwe voetsteunen:
Het radje gemonteerd, ben er nog niet helemaal over te spreken maargoed we zien wel
Reich dompelpomp, zelf maar een aansluiting gefixed voor de slang:
M\n nieuwe aanwinst: Puch Z-one met kenteken
Rempomp gevonden van een motorfiets:
En een pakketje van Chrisjuh! (puchshop.de)
Inhoud:
HPI 2008
28mm Keihin imi D-slide carburateur
2x carterolie
Voortandwiel 15 tands
28mm vs. 12mm
15 tands voortandwiel
HPI ‘08
Uitlaat is ook binnen! Het is een Kundo krd F1 scooterpijp, kan tot 14.500 toeren aan. Hij is vergelijkbaar met de Yasuni C20.
Pijpje ertussen als flens:
Demper naar achteren:
Zelfmade flens..
Ophanging
Montagepunt demper:
Rempomp erop: (waarvan nu de hevel doormidden is… )
De stalen plaat waaruit de ophanging voor de remklauw gemaakt is heb ik ook gebruikt voor het spruitje:
Gelast, gekit & gespoten met hittebestendige lak
Pest pesas!
Het volgende pakketje is alweer in bestelling, o.a.: koelslang, uitlaatveertjes, kelk, spruitstuk rubber e.d.
Als dit binnen is kan ik de 1e testrit gaan maken! De HPI is nu afgesteld en met een beetje deo in het spruitstuk blijft hij al even lopen, dus ik ben benieuwd! Ik verwacht het pakketje morgen dus van het weekend is de volgende update, waarschijnlijk MET filmpje!
Ik heb nog 2 problemen, 1: afgebroken remhevel. 2: ketting schuurt over het frame heen door de hoge vering die ik heb… dit moet nog gefixed worden maar weet op dit moment nog niet hoe.
Reageren is gratis, misschien heeft iemand nog een tip over de schurende ketting?
Tot na het weeknd, OOI!
Piarno
Totale kosten tot nu toe: € 1467,75
Last edited: