[STR] LC RevolutioN Puch

piarno1

Uber Beuner
[STR] LC RevolutioN Puch 74CC LC Polini

header.gif

-----
Project gestopt, wegens aanschaf motor gaat de Puch (helaas) weg. Loopt inmiddels en gaat niet weg in onderdelen. Deze week zal hij op internet verschijnen. Hiervoor wordt een apart topic gemaakt.
----
Freaks!

Mijn naam is Arno Westerdijk, uit Rheden, 19 jaar jong.
De meeste zullen me nog wel kennen van mijn vorige project namelijk de S6R#NRG:
einde.jpg


Na een poosje niets meer gedaan te hebben aan 2-wielers, begon het toch wel weer heel erg te kriebelen!

Na rondgekeken te hebben, leek het me wel leuk om met iets te gaan starten met een ketting. Uiteindelijk heb gekozen voor een puch maxi, met als doel 150 meter af te leggen binnen 10 sec.

Plan is gewijzigd: Meteen maar watergekoeld maken!!

Setup:
Cilinder: 74cc Polini LC Minarelli RV4 Cilinder
Ophoogplaat: Aluminium gefreest
Membraan: Polini 10 kleps
Carters: Getuned en Gekotterd door mijzelf
Carburateur: 28mm D-Slide Keihin imi + STR8 Kelk
Uitlaat: Kundo krd F1 scooteruitlaat
Spruitstuk: Zelfbouw voor op de RV4 Cilinder
Ontsteking: HPI 2008 + Silicone bougiedop
Krukas: Rito race
Koppeling: STD  Hank
Koppelingshuis: Surflex
Twv: 15 – 45

Optisch:[/b]
EBR Kort Voorvork
Frame aangepast en versterkt
Chrome achterbrug
M-stuur
Custom zadel (CARBON 125Gram)
Schijfremsysteem voor
Braking Wave Remschijf
Stage6 R/T 4-zuiger remklauw
Aero voorspatbord
Snelgas + Zwarte handvatten
Gazi achtervering
Remhendels mb
Remsysteem motorfiets
Kundo paddock (aangepast)
Killswitch
Reich waterpomp
Doorzichtige KVS-Slangen
Radiateur met ingebouwd reservoir
Deestone 17” semi-slicks
IRIS Gold ketting
Minibike voetsteunen

...
*Lijst wordt steeds bijgewerkt

Na wat zoeken een (gaar) puchje gekocht in mijn eigen dorp MET kenteken!

0001.JPG


0002.JPG


Meteen die avond begonnen met het demonteren van de puch;
Blokje eronder vandaan:
0003.JPG


0005.JPG


Van Tim nog nieuw gereedschap gekregen! Tnxs mate;)
0004.JPG


Afgelopen weekend ben ik metaal, afbeit, plamuur & nog wat gereedschap gaan kopen...

0006.JPG


0007.JPG


0008.JPG


En toen zat er een stuk tankdop in je tank... (wat een klote werk)

0009.JPG


Eruit ^^:
0010.JPG


Frame verlichten & onnodige delen eraf geslepen:

0011.JPG


0012.JPG


En alweer in de afbijt! (scheelt veel blaren dit spul;))
0013.JPG


0014.JPG


Toen kwam martin ff helpen beunen! Bandjes eraf 'geslepen' xD

0016.JPG


0015.JPG


Toen ik de as eruit haalde zag ik waarom deze brommer uit 1990 is...
Verragte wiellagers:
0017.JPG


Naaf zat vast... heb hem even geholpen haha
0019.JPG


Blokje gesplitst, vreemd om te zien zo'n asje zonder naaldlager...
0018.JPG


Als laatste heb ik alvast de 2 carterdelen laten weken in kokend water met wat chemicalien... tis nu iig niet meer vet! Hierna nog poetsen met commandant en belgom:)
0020.JPG


0021.JPG


0022.JPG


Vandaag mijn 1e pakketje ontvangen!

0023.JPG


Inhoud:
EBR voorvork kort
Achterbrug chroom
Benzinekraan
Balhoofdlagerset
Kabelgoot (kapje)
Balhoofdmoer chroom
Achterremkabel
Balhoofdring (geen idd wat dit is maargoed)

0024.JPG


0025.JPG


Totale kosten tot nu toe: € 294,69

Tot de volgende update! (Veel laswerk)

-------------------------------------------------
Update #2

Was ik weer met een update! Motorisch nog niets gedaan, wel al een offerte gehad van ABT voor wat leuke spullen!

Nouja foto’s van het metaalwerk:

Hoek meten:
0026.JPG


Koker opmaat maken:
0027.JPG


0028.JPG


0029.JPG


0030.JPG


En lassen maar xD
0031.JPG


Ook het 1.5mm plaatstaal opmaat geslepen en vastgezet:
0032.JPG


0033.JPG


0034.JPG


0035.JPG


0036.JPG


Luchtfilter gat dichtmaken: (sorry voor de overbelichte foto)
0037.JPG


0038.JPG


Fertig haha
0039.JPG


Inmiddels is het frame al helemaal netjes geslepen/ geschuurd en in de plamuur gezet. (eigenlijk spuitklaar al!) Hier komt van de week nog een update over.

Hou het in de gate!

Totale kosten tot nu toe: € 306,84

-------------------------------------------------
Update #3

Zo dan, weer lang geleden. Wel weer veel gedaan! De setup is aangepast, ik heb toch maar besloten om het meteen allemaal maar goed te gaan doen, en meteen met een LC blokje te gaan starten ipv een AC gekoeld blokje. Dit betekend wel dat de bouw weer wat langer gaat duren maargoed..
Voor het voorwiel zoek ik nog steeds een adapter voor de remschijf. Dus bij deze, als iemand deze toevallig verkoopt, of kan laten draaien PM me dan even!

Meteen maar weer wat foto’s:

Frame afgebraamd e.d:
0040.JPG


M’n broertje helpt met schuren van het frame:
0041.JPG


Glasvezelplamuur:
0042.JPG


0043.JPG


En plamuren maar in het beunhok van Rinze/ Lun4tic geheh:
0044.JPG


0045.JPG


Donor-blok ook 4 (!) lagerig (tnxs Rinze)
0046.JPG


De laatste foto’s met plamuur..
0047.JPG


0048.JPG


Spuitplamuur/ Primer op het frame’pje:
0049.JPG


0050.JPG


0051.JPG


Toch al wat gemonteerd, om een idee te krijgen. Let niet op dat lelijke zadel en het montagepunt van het paddock!
0052.JPG


0053.JPG


Achterveren zijn ook binnengekomen! (veren eigenlijk niet, ze zijn namelijk voor een motor maargoed haha) Ook knettersduur…
0054.JPG


0055.JPG


Bussen (pas)gemaakt voor de achterveren…
0056.JPG


Voorspatbord & kabelgootje in de primer. In dit spatbord komt nog fijn racegaas…
0057.JPG


Tja, laten spuiten of zelf doen… Toen was er een compressor in de aanbieding, en wat doe je dan als je dat leest.. juist kopen! Ghehe, framekleur wordt bordeaux-rood, velgen zwart, de rest chroom/ gepolijst…
Na het verdunnen van de lak voor het spuiten met de nieuwe compressor:
0058.JPG


@ Garage:
0059.JPG


Na het aanbrengen van een aantal lagen lak & blanke lak, vind het zelf zeer mooi geworden:
0060.JPG


0061.JPG


0062.JPG


0063.JPG


Rondje massink:
Inhoud:
Snelgas + zwarte handvatten
M-Stuur
Killswitch
Gaskabel + tonnetjes

0064.JPG


Eindelijk begint het weer ergens op te lijken…

0065.JPG


0066.JPG


0067.JPG


0068.JPG


Dit was hem weer.. Tot nu toe ben ik alleen maar bezig geweest met het uiterlijk, na de vakantie ga ik ook een start maken met het motorblok.

Tot een snelle(re) volgende update!

Totale kosten tot nu toe: € 571,93

P.s. laat ff je mening horen bij het reactie deel! Tnxs (K)
-Piarno

-------------------------------------------------
Update #4

Nieuwe Update! Eindelijk toch de tijd en zin gevonden om maar weer is wat van me te laten horen…

De velgjes in de afbijt gezet, ze zijn nu zo goed als kaal. Nog ff de voorrem fixen dan dan worden ze netjes hoogglans zwart gespoten:
0069.JPG


Via steven had ik een straalpistooltje geleend, stukje alvast gestraald (buiten in de tuin ghehe)
0107.JPG


Na een beetje zoeken op internet vond ik een leuk (nieuw) cilindertje. Een eurokit 65cc watergekoelde cilinder voor een RV4 blokje. Hiermee ga ik eerst rijden, hierna zal er een nieuwe polini 74cc opkomen.
Cilindervoet was te breed dus: Dremelen ghehe^^:
0106.JPG


0103.JPG


0104.JPG


0105.JPG


0102.JPG


De tapeinden komen ook niet overeen dus deze maar met vloeibaar metaal dichtgesmeerd
0100.JPG


Getapt & nieuwe draadeinden erin:
0098.JPG


De cilinder moest 5 mm opgehoogd worden om alle poorten netjes te laten openen en de zuiger niet kapot te laten slaan tegen de kop. Na wat zoeken een mooi plaatje alu gevonden:
0101.JPG


0099.JPG


0097.JPG


0096.JPG


Nieuw spruitje (tnxs rinze!)
0095.JPG


Ophoogplaatje past precies zo.. (poorten openen goed)
0093.JPG


Met m’n remschijfje..
0094.JPG


Nu de carters aan de binnenkant nog netjes flowen…
Ik zat te zoeken naar een asje en nog wat spul, dus dan maar weer naar massink. Lijstje meegenomen:
Inhoud:
Rito Krukas
Krukaslagers + Keeringen
Pakkingsetje
Achterremblokjes
Gouden IRIS Ketting

0092.JPG


Rito Asje (beetje donkere foto)
0091.JPG


Nu eerst de carters stralen, nieuwe imbusboutjes halen en daarna kan het asje erin!
Ik was al een tijdje opzoek naar een adapter voor de voornaaf om er een schijfrem op te kunnen maken… Mark had mooie adapters, dus maar 1tje van hem overgenomen! (tnxs jongen)
0088.JPG


0089.JPG

Past zeer goed^^
0090.JPG


Draad uit de naaf geboord en een deel van de remtrommel afgeslepen zodat de adapter kan worden vastgezet
0087.JPG


Zo moet het ongeveer komen:
0086.JPG


Nieuwe 4-zuiger Stage6 R/T Remklauw (tnxs steven)
0084.JPG


0085.JPG


Wielasje + lagers (voor beide wielen nieuw)
0083.JPG


De vader van m’n vriendin heeft mooie RVS afstandsbussen gedraaid voor de remschijf (tnxs!):
0080.JPG


0081.JPG


De voornaaf had losse lagerkogeltjes, en ik wilde vaste lagers met kooi… naja na wat zoeken had ik lagertjes gevonden die paste:)
0079.JPG


0078.JPG


En lagers erinbakken maar:
0077.JPG


Tadaa ghehe…
0076.JPG


0075.JPG


Voor de gein maar ff op z’n velgen gezet… pffoe nog lang niet af…
0074.JPG


0073.JPG


0072.JPG


Boren en tappen in de adapter voor de bevestiging van de remschijf:
0071.JPG


Met busjes ertussen…
0070.JPG


En de klauw erop!
0108.JPG


Dit was em weer.. Nu druk aan het stralen, de velgen in de lak zetten, bevestiging voor de remklauw maken en lassen aan de voorvork. Rempomp + radiateur zoeken, asje erin etc etc…
Nog genoeg te doen dus!

Totale kosten tot nu toe: € 915,45

Ben benieuwd naar jullie reacties & hou dit project in de gate;)

Ciao,
Piarno

-------------------------------------------------
Update #5

Zooo… dat is weer een tijd geleden! Laat ik het er maar op houden dat ik een winterstop heb gehad haha. Hieronder komt een dikke update, zo’n 90 foto’s dacht ik. Naja komtie!


Ik was gebleven bij de voorrem, de remklauw had nog geen ophanging dus deze ben ik gaan maken uit een 10mm dikke staalplaat die ik nog had liggen:
0109.JPG


0110.JPG


0111.JPG


2 lastpuntjes erop om te kijken of hij goed zit of niet:
0112.JPG


Klaar!
0113.JPG


0114.JPG


Staat hem best goed toch?!
0115.JPG


De krukas lag ook al onder een dikke laag stof, het werd tijd om deze maar is te monteren. Een dag van te voren even in de vriezer gelegd zodat hij wat krimt:
0116.JPG


0117.JPG


Lagers erop:
0118.JPG


Plop…
0119.JPG


0120.JPG


0121.JPG


0122.JPG


0123.JPG


0124.JPG


0125.JPG


Met vloeibaar aluminium/ kneedbaar staal het carter bij de linker-spoelpoort wat opgehoogd:
0126.JPG


Ophoogplaat erop:
0127.JPG


0128.JPG


Na 5x verafbijt waren de velgen ook kaal.. wat een kl*te werk…
0130.JPG


0131.JPG


Velgrand polijsten, *bling:
0129.JPG


Ineens liep ik iets heel leuks tegen het lijf, namelijk:
0133.JPG


Juist een Polini 74CC!
0134.JPG


0135.JPG


Verschil met de eurokit:
0136.JPG


0139.JPG


Polini eet eurokit haha xD
0137.JPG


Meteen maar monteren…
0140.JPG


0141.JPG


0142.JPG

Cilinderkopje moet nog wel even langs de verfwinkel…

Velgen gespoten, zijn echt heel netjes geworden! (tnxs voor het maken van de foto’s Tim!)
0143.jpg


0144.jpg


0145.jpg


Nog wat foto’s geschoten door Tim met z’n uber camera haha:
0146.jpg


0147.jpg


tim.jpg


tim1.jpg


tim2.jpg


tim3.jpg


tim4.jpg


tim5.jpg


Radje gescoord met ingebouwd reservoir en kan een druk aan van 1.1 bar. Kan ook nog wel even een opknapbeurtje gebruiken…
0149.jpg


0148.jpg


Bandjes erom en we hebben een rollend frame!
0150.JPG


0151.JPG


0152.JPG


0153.JPG


0154.JPG


Nieuwe onderdeeltjes:
Siliconen dopje ^^
0155.JPG


Surflex koppelingshuis:
0156.JPG


0157.JPG


Startheveltje:
0158.JPG


Benzinedop haha… kon het niet laten
0159.JPG


Slangetje -.-
0160.JPG


Achtertandwiel, 45 tands
0170.JPG


Nieuwe voetsteunen:
0171.JPG


0172.JPG


Het radje gemonteerd, ben er nog niet helemaal over te spreken maargoed we zien wel
0173.JPG


0174.JPG


Reich dompelpomp, zelf maar een aansluiting gefixed voor de slang:
0175.JPG


M\n nieuwe aanwinst: Puch Z-one met kenteken
0176.JPG


Rempomp gevonden van een motorfiets:
0177.JPG


0178.JPG


En een pakketje van Chrisjuh! (puchshop.de)

Inhoud:
HPI 2008
28mm Keihin imi D-slide carburateur
2x carterolie
Voortandwiel 15 tands

0179.JPG


28mm vs. 12mm
0180.JPG


0181.JPG


15 tands voortandwiel
0182.JPG


HPI ‘08
0183.JPG


0184.JPG


Uitlaat is ook binnen! Het is een Kundo krd F1 scooterpijp, kan tot 14.500 toeren aan. Hij is vergelijkbaar met de Yasuni C20.
0185.JPG


Pijpje ertussen als flens:
0186.JPG


Demper naar achteren:
0187.JPG


0188.JPG


0189.JPG


0190.JPG


Zelfmade flens..
0191.JPG


Ophanging
0192.JPG


Montagepunt demper:
0193.JPG


Rempomp erop: (waarvan nu de hevel doormidden is… )
0194.JPG


De stalen plaat waaruit de ophanging voor de remklauw gemaakt is heb ik ook gebruikt voor het spruitje:
0195.JPG


0196.JPG


0197.JPG


Gelast, gekit & gespoten met hittebestendige lak
0198.JPG


0199.JPG


Pest pesas!
0200.JPG


Het volgende pakketje is alweer in bestelling, o.a.: koelslang, uitlaatveertjes, kelk, spruitstuk rubber e.d.

Als dit binnen is kan ik de 1e testrit gaan maken! De HPI is nu afgesteld en met een beetje deo in het spruitstuk blijft hij al even lopen, dus ik ben benieuwd! Ik verwacht het pakketje morgen dus van het weekend is de volgende update, waarschijnlijk MET filmpje!

Ik heb nog 2 problemen, 1: afgebroken remhevel. 2: ketting schuurt over het frame heen door de hoge vering die ik heb… dit moet nog gefixed worden maar weet op dit moment nog niet hoe.

Reageren is gratis, misschien heeft iemand nog een tip over de schurende ketting?

Tot na het weeknd, OOI!
Piarno

Totale kosten tot nu toe: € 1467,75
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er goed uit, voorvork en achterbrug zijn erg netjes en nieteens zo duur (JMPB.nl?)

veel succes ermee,, blijf hem volgen!
 
Echt tof projectje :W Maar de totale kosten worden wel hoger als er nieuwe spullen voor het blok moeten worden aangeschafd, das meestal het duurste namelijk :p
 
vet project
maar met welke chemicalieën heb je je blok schoongemaakt?
en hoe heb je die carters gesplitst?(heb ook hier een puch staan)
 
Hee tnxs voor de reacties mensen!

@ Wesley S; ik hou dit stuur nog even, miss tzt dat ik ergens clip-ons vandaan haal.

@ DN072; daar ben ik NU mee bezig gehe;)

@ Zipwin; Cilinder, waarschijnlijk een malossi watergekoeld cilindertje van een RV4 blokje.

@ de papkarre; uhm gewoon vliegwiel eraf halen, en alles losdraaien, dan komt hij zo los hoor:)

@ Killaz; srry ik wil liever origineel blijven;)

@ superbabytjee; uhm deze week nog wel, ben nu wat dingen aan het stralen thuis dus:D update volgt snel

Ciao!
 
Back
Top