This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stoplichtsprintjes - You vs ... #2

Status
Not open for further replies.
Ik vind het knap

Een V70R is zwaarder maar heeft 300PK tegenover 226PK van je Mondeo

En volgens de specs gaat die van 5,9 naar de honderd en jouw Mondeo 7,0

Of het was de V70R automaat en die is dikke bende














:+
 
Als het een echte V70R was zou je hem niet eruit rijden lijkt me. Ding heeft 75pk meer en is 1.1 sec sneller naar de 100. En 1.1 sec is behoorlijk veel.
 
mja die 1.1 sec kan je door in de juiste versnelling te rijden al ruimschoots compenseren, als je de bocht uit komt en erik zit in zn 2 en hij in zn 3 is erik sneller.
 
dubbel clutch'en en je hebt em.. Tegen de tjd dat hij weer op toeren komt ben je al bij de volgende bocht
 
dubbel clutch'en en je hebt em.. Tegen de tjd dat hij weer op toeren komt ben je al bij de volgende bocht

Ik ga nu ff een vraag stellen en wil graag dat "bovenstaand-gequote-persoon" het even uitlegt.

Wat bedoel je met double clutchen en waar zit 'm dan de tijdbesparing in?
Als ik aan double clutchen denk, denk ik aan oude trucks en racewagens waar je de de koppeling 2x intrapt....1x om uit de versnelling te komen, 1x om de volgende in te zetten. Omdat deze geen synchronisatie inrichting hebben. (

Personen auto's zonder deze inrichting komen dus ook voor, een bak met rechte vertandingen zonder deze inrichting scheelt vermogensverlies in de aandrijflijn en is dus sneller. ( heet toch een dog-box dacht ik?)

Ik zie zo dus niet in hoe je daar sneller van gaan kan met een coventionele auto, misschien als het uitgelegt is dat er zo een wereld voor me open gaat maargoed....

Anders denk ik dat je teveel the fast and the furious hebt gekeken.


/Edit: Hap ik nu zo erg als dat ik denk dat ik doe?
 
Last edited:
Het is mij uitgelegd dat het optoeren houden van je hele andrijflijn, waaronder ook de versnellingsbak. Want daar neemt het toerental tussen het schakelen normaal ook af, en met dubbel clutchen niet. (Eigenlijk komt dit op hetzelfde neer als tussengas?)

Ik weet verder niet of alle personen auto's iets aan dubbel clutch hebben, alleen weet ik wel dat het bij een mazda mx5 en onze maserati wel sneller is. En dat is uit ervaring van mijn broer en die is ex-autocoureur. Dit heb ik ook gemerkt op het circuit.

Het kan reezzzz overkomen misschien, maar was niet zo bedoelt.

Verder race ik zelf niet en kan het zijn dat ik het verkeerd begrepen heb van hem
 
Is dit het ge'clutchte' eieren topic dan?

Dan heb ik ook nog wel een paar lekkere receptjes voor eieren na een avondje gezellig reeszen
 
Net geowned door een caddy 1 :')
Ding zat een beetje te duwen dus ik denk rij wel ff weg:+. Ding bleef gewoon plakken en daarna inhalen, prachtig!
 
Ik vind het knap

Een V70R is zwaarder maar heeft 300PK tegenover 226PK van je Mondeo

En volgens de specs gaat die van 5,9 naar de honderd en jouw Mondeo 7,0

Of het was de V70R automaat en die is dikke bende

:+
nou zegtde 0-100 tijd natuurlijk helemaal niks als de mondeo bij de 95 net moet schakelen bijv.
 
Status
Not open for further replies.