Stoplichtsprintjes - You vs ... #2

Status
Not open for further replies.
Zaterdag tegen een VW Corrado VR6 en een Audi Coupe 2,8E Quattro.

Reden met ze 3e achter elkaar (@ A58) Ik als laast, toen de Audi en als 1e dus de Corrado. Corrado schakelde terug, de audi en ik bleven gewoon in ze 5. Audi was ik gelijk voorbij, Corrado 50 meter later. Toch een aardige 100 meter op hun 2 gepakt, en bij de 240@ teller maar gestopt, hun 2 bleven wel mooi bij elkaar (audi was nipt sneller als de VW)
 
En dan heb je nu nog max 150 pk ofzo? :X :rolleyes:

néééé hélemaal niet, ik denk rond de 120pk ongeveer, heb het nooit kunnen testen op de bank vanwege de versnellingsbak letterlijk uit elkaar spatte...

en dit kwam door het gigantische koppel wat dat ding ontwikkelde, echt ziekelijk, als je net een vettige friet binennhad moest je al zeker niet boven de 2bar gaan rijden anders kon het wel eens zijn dat je een 2de keer van je friet kon genieten:p

ik heb meerdere auto's geowned met die 'bomma kar', zoals ibiza evo2 TDI, 2.0TDI VW en audi, TT roadster 180pk enz enz...

vergelijking volgens G-tech :
standaard = 0-100 : 14.9sec gemiddeld
getuned = 0-100 : 8.8sec gemiddeld bij 1.7bar gemiddeld, bij 2+ bar weet ik niet, hbe ik nooit getest...

o ja en een saxo 1600 16V heb ik ook nog gehad, dikke toerenteller met shiftlight en die dan afgesteld op het perfecte schakelpunt = bijna alle auto's met iets of wat power ownen...
 
gister @ stoplicht op me allus mhr xps ff een golf 3 vr6 geownd, later die avond nog een 08 m5. had net me nieuwe toerenteller en die heb ik afgesteld op het perfecte schakelmoment om zo snel mogenlijk weg te komen.
 
Heus :p
Das fokking hard voor 90 pk :p

Zal nu misschien 100 PK hebben, geen idee eigenlijk. :p
1.4 16V boekt jou 1.6 16v gewoon hard! :eek:


geloof er nog steeds geen donder van :p

Haha :D Tis toch echt zo. :p

Ik tikte laatst de 220 @ teller aan op de A16, donno hoeveel dat afwijkt, zal er eens een Tom Tom aan hangen oid. :p

Van het weekend wel een Mantzel inlaat erop gezet, wat een verschil geeft me dat zeg! :W

Ik zat niet zo gek veel over de 220 toen ik 214 @ gps haalde. Als ik 140 rij geeft de GPS trouwens 137 aan, vrij netjes dacht ik zo voor een Opel aangezien ze normalitair vrij veel afwijken.
 
Ik tikte laatst de 220 @ teller aan op de A16, donno hoeveel dat afwijkt, zal er eens een Tom Tom aan hangen oid. :p

Van het weekend wel een Mantzel inlaat erop gezet, wat een verschil geeft me dat zeg! :W

Dan heb je wel lef op een traject dat nu KLPD projectweg is :D
 
Als je voor 7 uur erop zit wel hoor, reed met de saxo altijd 140-150 non stop naar mn werk, met de escort cruise ik met 110 :+
 
o ja en een saxo 1600 16V heb ik ook nog gehad, dikke toerenteller met shiftlight en die dan afgesteld op het perfecte schakelpunt = bijna alle auto's met iets of wat power ownen...

Daar gaan ze inderdaad altijd een stuk harder van ja, van zo'n dikke toerenteller. :+
 
Daar gaan ze inderdaad altijd een stuk harder van ja, van zo'n dikke toerenteller. :+

als je op het juiste moment schakelt kan je zéker sneller op snelheid komen.

dit hadden we gezien op een sprintmeeting na dat we een héél weekend hadden liggen proberen om de toerenteller op punt te zetten.
volgens het boekje moest de saxo in iets minder als 8sec de 100 aantikken en volgens de meetaparatuur van die mensen was dit : 7.1, 7.3, 7.0sec
de eerste en laatste keer was ik goed vertrokken de 2de keer niet.

daarna hadden we de 400m ook gedaan maar ik had een slechte start, ik zag de lampen niet vanwege de zon...(was ondanks dat toch nog snelste in mijn klasse8P)

o ja, en met die toerenteller kon ik nooit te laat schakelen en daardoor mij ook meer concentreren op het rijden, zo heb ik veel langs dikke bakken gestaan(oude 911 turbo, jaguar XKS met automaat, lexus 430 automaat, golf 3 GTI, astra GSI 16V, TT 225pk quattro(van me maat), integra type R, andere 16V, bmw 530, BMW 325 met 190pk enz enz enz enz...)
de meeste auto's kon ik goed bijhouden en al de anderen liet ik serieus stof.
zolang de pk's van mijn tegenstander ongeveer onder de 200pk bleven kregen ze op hun donder, erboven was lastiger...
 
de meeste auto's kon ik goed bijhouden en al de anderen liet ik serieus stof.
zolang de pk's van mijn tegenstander ongeveer onder de 200pk bleven kregen ze op hun donder, erboven was lastiger...

Zal allemaal wel, het blijft gewoon een klein 16V'tje hoor. Dat je van 0-100 dikkere auto's bij houdt, zal meer met het zwaardere gewicht van die auto's te maken hebben, dan jou dikke shiftlight met perfecte schakelmoment. Tuurlijk valt er wel wat te winnen, met snel en op het juiste moment schakelen, maar de echte winst zal je toch tussen het schakelen moeten halen.
 
Gps heeft ook een afwijking dus bind je er niet aan vast. Als galileo ooit in gebruik word genomen zal dit een stuk minder zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top