Stoplichtsprintjes - You vs ... #2

Status
Not open for further replies.
Zal allemaal wel, het blijft gewoon een klein 16V'tje hoor. Dat je van 0-100 dikkere auto's bij houdt, zal meer met het zwaardere gewicht van die auto's te maken hebben, dan jou dikke shiftlight met perfecte schakelmoment. Tuurlijk valt er wel wat te winnen, met snel en op het juiste moment schakelen, maar de echte winst zal je toch tussen het schakelen moeten halen.

echte winst tussen schakelen... mmm... zegt je de uitdrukking 'knal' iets ??

geloof me maar, heb leren rijden door iemand die vroeger de 24u enz. heeft gereden(iemand met veel circuit ervaring maw.), ik kan wel wat rijden hoor:#
dus maak je maar geen zorgen dat ik traag schakel of verkeerd vertrek...

en van 0-100 alleen ? haha ook tot 200 hoor en ik weet dat er veel mensen dit erg hypocriet opnemen maar de mensen die vroeger zo deden in mijn gezicht nam ik mee de auto in en liet hun zien wat die 'domme 1600' kon.
soms reed ik ook tegen hypocrieten hun reeeesszz bak omdat ze dachten dat zij sneller gingen zijn en zo kan ik een voorbeeld geven van een integra type R met 190 pk die me amper kon volgen van het ene rood licht tot het andere(ik haalde daar 210 op de teller btw).
die kerel had zich serieus misschat in die prul auto net zoals bijna iedereen en incluus jou als ik je uitleg lees:P

je moet ook weten dat die 'domme' 16V motor eigenlijk niet zo 'dom' is, dat is een gehomologeerde motor die ze in de rallycros gebruiken en een directe afstammeling van de 'super 1600'.
dus standaard getunede uitlaat en inlaatcollector, bewerkte kop met kleppentrein en een andere motor management van de fabriek uit.

in de juiste handen een raket op de baan9||6:W
 
Zal allemaal wel, het blijft gewoon een klein 16V'tje hoor. Dat je van 0-100 dikkere auto's bij houdt, zal meer met het zwaardere gewicht van die auto's te maken hebben, dan jou dikke shiftlight met perfecte schakelmoment. Tuurlijk valt er wel wat te winnen, met snel en op het juiste moment schakelen, maar de echte winst zal je toch tussen het schakelen moeten halen.

Een 16v is snel hoor vergis je niet, maar die auto's en zeker die turbo uitvoeringen rijden echt op je uit na de 100.
Ik kon de Focus ook aardig bijhouden tot de 100 maar daarna miste ik de kracht die de turbo bij de Focus er wel inperste.

Ze zijn snel, maar zoooo snel....
 
Een 16v is snel hoor vergis je niet, maar die auto's en zeker die turbo uitvoeringen rijden echt op je uit na de 100.
Ik kon de Focus ook aardig bijhouden tot de 100 maar daarna miste ik de kracht die de turbo bij de Focus er wel inperste.

Ze zijn snel, maar zoooo snel....

focus RS met 5cil volvo motor zeker ?

een audi TT quattro 225pk van mijn maat hield ik toch redelijk goed bij, van 0-90 gelijk vanaf 90 gaat hij in zen 3 en trekt een halve autolengte weg en dan gaan we door naar de 200 en van 100 tot 200 verloor ik ongeveer 2 autolengtes in totaal dus das niet slecht....
 
Focus ST ja 225 pk, na de 100 kon ik het toch echt niet meer bijhouden en ik heb van een Hindoe leren rijden dus kan ook wel planken :*
 
Focus ST ja 225 pk, na de 100 kon ik het toch echt niet meer bijhouden en ik heb van een Hindoe leren rijden dus kan ook wel planken :*

hehe die ownen die ST's met volvo motors... veel meer koppel enz... 2.5L tov die TT met zijn 1.8L inhoud.
 
Focus

Koppel : 320Nm
Top : 241 km/u
0-100 : 6.8sec


TT

Koppel : 280Nm
Top : 243 km/u
0-100 : 6.6sec


Audi licht voordeel door quatro, maar nu maakt het schakelmoment wel uit ;)
 
Arne, ga mee reeszen dan!
Jij ligt zo laag aan de grond dat jij zo 3 sec wint door de aerodynamica
 
Hebben ze vast allemaal op 4uT0mAxX gehoord..


..en gekocht :+


edit: @ Arne: jah hier ook zakdoekjes
edit2: Is het nou een meisje of jongen?
edit3: Nazex? :+
 
He Janneke, toevallig geen foto's of filmpjes, want internetverhalen zijn hier wel vaker voorbij gekomen.

Of is je pc gecrashed en zijn alle foto's verloren gegaan 8P
 
Gps heeft ook een afwijking dus bind je er niet aan vast. Als galileo ooit in gebruik word genomen zal dit een stuk minder zijn.

Alles heeft een afwijking, maar de GPS zal een stuk nauwkeuriger zijn als een teller van de meeste auto's.

Laatst op de terug weg van de Ring @ mijn broer zijn 147 1.6TS (120pk) nog 198km/h gereden @ tomtom wat 3km harder is als opgave.
Op vakantie vorig jaar een keer 199 @ tomtom gereden. De teller van de 147 zit dan al rond de 220km/h :#.
Konden de E46 328 van een vriend van me alleen niet echt bijhouden :P.

Maargoed je maak me echt niet wijs dat een Tigra die aerodynamisch misschien heel iets gunstiger is 214km/h loopt met ~90pk.

Ben ik de enige die de laatste pagina met tranen in zn ogen heeft zitten lezen?


Ik heb de schakel tot het succes in iedergeval gevonden!. Alsof je een kans maak tegen een Jaguar XKR die automatisch al op de goeie punten schakelt 8P.
Sprinten tegen luxere sedans valt sowieso tegen aangezien die gasten alleen maar een hoop gas hoeven te geven, automaat schakelt altijd perfect zonder fouten etc. Tractioncontrole regelt de rest. Maargoed ik heet geen jaeneke.
 
die kerel had zich serieus misschat in die prul auto net zoals bijna iedereen en incluus jou als ik je uitleg lees:P

Ik heb een 1.3, die vlamt dat franse prulletje van jou op alle vlakken. :P :+

in de juiste handen een raket op de baan9||6:W


Uiteindelijk is het nog steeds gewoon een 1.6 16V. Iedereen hier weet hoeveel vermogen zo'n blokje ongeveer maakt, en wat voor prestatie's daarbij horen. Dat jij kan rijden als superman maakt die auto echt geen seconde sneller hoor.

Ben ik de enige die de laatste pagina met tranen in zn ogen heeft zitten lezen?

Tranen van het lachen. :P
 
Last edited:
och prutsventjes, jullie horen op een bekend belgisch forum thuis, das zo'n type forum van "ik monteer een 'kelk' en een 'remus sportdemper' en ik heb 30pk bij maar als iemand een supra heeft met 1000pk dan vinden die kerels met hun 1.3 met 'kelk en remus demper' dat die supra niet vooruit gaat.

ik negeer jullie gewoon, ik weet wat ik heb meegemaakt met sprinten en ik weet wie me heeft leren rijden en ik weet wat er ongeveer kan en niet kan dus ik hoef me niet te verantwoorden aan jullie.

als jullie ooit eens een echte onafgeragde 16V tegenkomen met de juiste bestuurder bewijst zich dat wel vanzelf.

en nee ik heb idd geen bewijzen btw in de vorm van filmpjes of foto's of weet ik veel wat want ik praat over 8j geleden toen ik nog geen internet had...
ik KAN WEL dat 'gezever'(volgens jullie) van die TT bewijzen, mijn maat heeft die TT nog altijd en verteld nu nog aan iedereen de verhalen van die snelle saxo van mij.
dus degene die echt willen kunnen mij pm'en en dan zal ik die kerel zijn nr. eens doorgeven en kan je zelf horen wat hij te zeggen had over die saxo.

en nog een vraagje, waarom staart iedereen zich blind op die gevens die ze op het net vinden van die 0-100 tijden, koppel enz...
dat zijn maar gemiddelde waardes die op een testbank zijn verkregen.
en dan kom ik op nog een vraag, waarom klopt die uitleg dan niet van die focus VS saxo en TT VS saxo niet ??
het gaat over 0-100 dus ik zat op gemiddeld 7.1sec op 100 en de TT van mijn maat had gemiddeld 6.5sec op 100 gemeten = 0.6sec tot 100 en dat is niet veel.

en Robert geeft zelf toe na de 100 die focus niet meer bij te kunnen houden dus waar mee zijn jullie dan aan het lachen ?
klopt toch wat ik en Robert zeggen of niet soms ??

maarja bekijk het maar, ik zeg men abonnement op dit topic af want alleen de 'echte mannen'(:L) kunnen hier ""snel"" gaan8P:#
 
och prutsventjes, jullie horen op een bekend belgisch forum thuis, das zo'n type forum van "ik monteer een 'kelk' en een 'remus sportdemper' en ik heb 30pk bij maar als iemand een supra heeft met 1000pk dan vinden die kerels met hun 1.3 met 'kelk en remus demper' dat die supra niet vooruit gaat.

Zo zien wij jou juist... hier gaan we zo om met dat soort lui als dat met jou nu doen...

ik negeer jullie gewoon, ik weet wat ik heb meegemaakt met sprinten en ik weet wie me heeft leren rijden en ik weet wat er ongeveer kan en niet kan dus ik hoef me niet te verantwoorden aan jullie.

als jullie ooit eens een echte onafgeragde 16V tegenkomen met de juiste bestuurder bewijst zich dat wel vanzelf.

en nee ik heb idd geen bewijzen btw in de vorm van filmpjes of foto's of weet ik veel wat want ik praat over 8j geleden toen ik nog geen internet had...
ik KAN WEL dat 'gezever'(volgens jullie) van die TT bewijzen, mijn maat heeft die TT nog altijd en verteld nu nog aan iedereen de verhalen van die snelle saxo van mij.
dus degene die echt willen kunnen mij pm'en en dan zal ik die kerel zijn nr. eens doorgeven en kan je zelf horen wat hij te zeggen had over die saxo.

en nog een vraagje, waarom staart iedereen zich blind op die gevens die ze op het net vinden van die 0-100 tijden, koppel enz...
dat zijn maar gemiddelde waardes die op een testbank zijn verkregen.
en dan kom ik op nog een vraag, waarom klopt die uitleg dan niet van die focus VS saxo en TT VS saxo niet ??
het gaat over 0-100 dus ik zat op gemiddeld 7.1sec op 100 en de TT van mijn maat had gemiddeld 6.5sec op 100 gemeten = 0.6sec tot 100 en dat is niet veel.

en Robert geeft zelf toe na de 100 die focus niet meer bij te kunnen houden dus waar mee zijn jullie dan aan het lachen ?
klopt toch wat ik en Robert zeggen of niet soms ??

maarja bekijk het maar, ik zeg men abonnement op dit topic af want alleen de 'echte mannen'(:L) kunnen hier ""snel"" gaan8P:#

He wat jammer nou... moeten we op zoek naar een andere :+ Suc6 verder op het 4uT0m4xX forum!


:*


Ik heb pas ook gesprint! Heb nu een racimex filter icm met een CAI, 3"downpipe, GT14RS turbo en remus einddemper.. gelijk +50pk en ik trok er een Porsche mee uit! 8)
 
jitcrunch.aspx.jpg


*zwaait naar Belgenland*
 
Hilarisch! Waar maak je je druk om :X

omdat ik dat kinderachtig gezeik kotmoe ben van die betweters, vroeger ook toen ik de saxo en de C3 nog had, iedereen lachen tot ik de auto in kwestie ging halen en dan tegen hun 'sportbak' ging racen...

maar nu kan ik het niet meer bewijzen want die auto's heb ik al lang niet meer:'(

@ pvdh : HAHAHAHAHAHAHA:L:L:L:L
 
TT 1.8T Quattro moest het mooi afleggen tegen mn Spider. 8) Ik reed in TT mn vader in Spider.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top