hehe leuk topic, zal verhaaltje vertellen uit mijn '4 takt tuning tijdperk'...
auto waar ik toen mee reed(echt gekozen vanwege hij belachelijk was en toch een sterke motor had, effe duidelijk : geen snelle maar een 'sterke' motor).
citroen C3 1.4 HDI 68pk 150nm standaard.
specs :
-boostcontroller
-turbodrukmeter
-aquamist water/methanol injectie met max methanol(50%)
-inlaat ingekort en aangepast met powerfilter
-EGR afgekoppeld
-stage 2 chiptuning op bovenstaande afgeregeld(niet op bank maar in grote lijnen, banksessie moest nog volgen)
deze standaard ogende C3 tegen een CLK 200 kompressor, ik reed op 1,7bar gemiddeld =
0-180kmh probeerde de merc mij met gierende kompressor te volgen, daarna de druk opgevoerd naar 2,5bar en toen was het van 0-215kmh "dada" kompressor:winner:
...én nog steeds een verbruik van 1/19max :L