Je hebt het toch niet over mijn linkje?wat je vindt zijn allemaal van die regelbare sproeiers.
ja, eigenlijk wel.Je hebt het toch niet over mijn linkje?
volgens de technische normen bepaalt de kop of iets een schroef is of een bout.m4 is geen schroef.
meeste die ik zie via jouw linkje hebben zo'n fijn taps puntje, die naarmate je ze verder uit draait, een grotere opening vrij geven voor lucht danwel benzine of zelfs een mengsel daarvan, afhankelijk van de carburateur en waar ze zitten.Kan je me uitleggen wat het een verstelbare sproeier maakt?
Dacht namelijk dat het een stationairschroef is. Regelt namelijk het stationair en doet niks anders dan de gasschuif een beetje omhoog duwen om genoeg mengsel door te laten om het blokje met de gashendel dicht het blokje te laten draaien.
Lijkt mij niet heel veel met een sproeier te maken te hebben
Nog nooit van gehoord. Zeer interessant concept.Btw ... tegenwoordig zijn er Carburateurs waar niet eens meer een sproeier word toegepast .
SmartCarb.
ok, sorry, dat puntje is inderdaad voor die stationairschroeven die de gasschuif van opzij opvangen.De enkele die daar misschien tussen zaten waren luchtschroeven, denk dat je die bedoeld. Stationairschroeven hebben ook een puntje, als die plat was zal de gasschuif immers niet omhoog gedrukt worden.
jaja ik heb nog een klinknagelschroef liggen.volgens de technische normen bepaalt de kop of iets een schroef is of een bout.
zo bestaan er houtdraadbouten (dikke "schroef" maar met zeskantkop) maar ook cilinderkopschroeven (inbus dus) M12
Post automatically merged:
die zijn zeldzaam! mag ik die eens komen bekijken! (fotootje is ook goed)jaja ik heb nog een klinknagelschroef liggen.