scooter loopt alleen stationair als de stationairschroef volledig toe is.

Dakani

New Member
Ik heb dus onlangs een nieuwe 12,5mm carb gekocht voor op mijn peugeot vivacity 2007 maar nu heb ik het probleem dat de brommer alleen stationair loopt wanneer de stationairschroef volledig toe is gedraait, en dan nog loopt hij maar heel zwak stationair. vanaf dat ik de schroef ook maar iets opendraai valt hij alweer uit.
Zou iemand me hiermee kunnen helpen of uitleg kunnen geven waarom dit zo is?
Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ik heb exact het zelfde probleem.
12 mm dellorto carb.hagelnieuw.

wat ik tot nu toe gedaan heb:

carb open gemaakt en alles gecontroleerd.
gasnaald is recht (clipje op middelste stand)
zonder gaskabel reageert de gasschuif op de stationairschroef als ik hem in en uit draai.
sproeier kleiner en groter geprobeerd.
bougie hittegraad 8 (moet goed zijn voor een 50cc DR cilinder)
kleur van de bougie is bijna zwart.

uit ellende heb ik de stelschroeven van gaskabel uitgedraaid om de scooter stationair te laten draaien.
hij loopt dan perfect en rijdt prima

ik volg deze (en andere topics) met aandacht
 
Bedoel je echt de stationairschroef of de mengselschroef?
En wat bedoel je met toe en open draaien?

Want als je de stationairschroef met de klok mee draait, drukt deze de gasschuif meer open waardoor het stationair toerental hoger wordt.
Als je de stationairschroef met de tegen de klok in draait, drukt deze de gasschuif minder open waardoor het stationair toerental lager wordt.

Ik heb dus onlangs een nieuwe 12,5mm carb gekocht voor op mijn peugeot vivacity 2007
Zaten hier al sproeiers in en zo ja, heb je die laten zitten of heb je die van je oude carburateur gebruikt en zo ja, waren die schoon (open)?

uit ellende heb ik de stelschroeven van gaskabel uitgedraaid om de scooter stationair te laten draaien.
Dit heeft hetzelfde effect als de stationairschroef indraaien, met de klok mee dus.
 
Bedoel je echt de stationairschroef of de mengselschroef?
En wat bedoel je met toe en open draaien?

Want als je de stationairschroef met de klok mee draait, drukt deze de gasschuif meer open waardoor het stationair toerental hoger wordt.
Als je de stationairschroef met de tegen de klok in draait, drukt deze de gasschuif minder open waardoor het stationair toerental lager wordt.


Zaten hier al sproeiers in en zo ja, heb je die laten zitten of heb je die van je oude carburateur gebruikt en zo ja, waren die schoon (open)?


Dit heeft hetzelfde effect als de stationairschroef indraaien, met de klok mee dus.
Met dichtdraaien bedoel ik de stationairschroef zelf, dat is ook het meest logische.(meedraaien met de klok dus)
Dit is een nieuwe carbu mat alles erbij
 
Dit is een nieuwe carbu mat alles erbij
Zaten de hoofd- en stationairsproeier en dan ook bij en zijn deze dezelfde maat als van de oude carburateur?
Heb je de mengselschroef ook goed ingesteld, en niet zomaar lukraak op 1,5 slagen uit, zoals overal wordt gepost?

Is die nieuwe carburateur een originele of een immitatie Chinees?
 
Zaten de hoofd- en stationairsproeier en dan ook bij en zijn deze dezelfde maat als van de oude carburateur?
Heb je de mengselschroef ook goed ingesteld, en niet zomaar lukraak op 1,5 slagen uit, zoals overal wordt gepost?

Is die nieuwe carburateur een originele of een immitatie Chinees?
Alles zat erbij en dit zijn inderdaad dezelfde maten, het is een mezoly dus originele standaard carbu. De mengselschroef is afgesteld 2.5 slagen uit.
 
Ik heb dus onlangs een nieuwe 12,5mm carb gekocht voor op mijn peugeot vivacity 2007 maar nu heb ik het probleem dat de brommer alleen stationair loopt wanneer de stationairschroef volledig toe is gedraait, en dan nog loopt hij maar heel zwak stationair. vanaf dat ik de schroef ook maar iets opendraai valt hij alweer uit.
Zou iemand me hiermee kunnen helpen of uitleg kunnen geven waarom dit zo is?
Bedankt
Had precies hetzelfde, 12.5mm is gewoon te klein voor 70cc
 
Back
Top