Scooter start en loopt alleen op remreiniger

Nu opnieuw problemen, gestart en gereden. 15 minuten gereden. Koud en nat weer, daar geparkeerd in de regen. 2 uurtjes later proberen te starten. Start wel maar valt uit bij gas geven. Wat nu te doen? Het lijkt wel alsof hij niet tegen de regen of vocht kan.
 
het kan nog steeds/weer het bevriezen van je carburateur zijn, maar vocht is ook een rotzak voor je ontstekingscircuit.
als ie start en stationair draait, zo op laten warmen en hopen dat het overgaat?
heb hier ook zo'n Tomos staan die juist alléén nog vol gas wil lopen als een plas de bougiedop nat heeft gespat (daar zit een barst in, heb ik met epoxy gefikst, vergeet elke keer een nieuwe bougiedop méé te bestellen als ik spullen voor m'n Kymco bestel.)
 
het kan nog steeds/weer het bevriezen van je carburateur zijn, maar vocht is ook een rotzak voor je ontstekingscircuit.
als ie start en stationair draait, zo op laten warmen en hopen dat het overgaat?
heb hier ook zo'n Tomos staan die juist alléén nog vol gas wil lopen als een plas de bougiedop nat heeft gespat (daar zit een barst in, heb ik met epoxy gefikst, vergeet elke keer een nieuwe bougiedop méé te bestellen als ik spullen voor m'n Kymco bestel.)
Hij loopt dan even max 20 seconden stationair en daarna valt hij uit. Zo kan ik hem ook niet echt opwarmen
Post automatically merged:

Hoe ga ik hem nu starten, en mee kunnen rijden?
 
Last edited:
nu ik er nog eens over nadenk, vind ik het typisch dat hij wel even start, maar dan weer uitvalt. als het vocht zou zijn, zou hij koud niet eens aan willen.
maar: bougiedop en kabel afdrogen en uitblazen, eventueel wat vochtverdrijver (WD40 ofzo) erin en op spuiten.
en ik weet niet wáár je bent, maar binnen zetten en droogföhnen/voorverwarmen? (aansteker op je bougie als je de kabel er af hebt, pas op voor kappen en bedrading met de vlam en de restwarmte)
 
nu ik er nog eens over nadenk, vind ik het typisch dat hij wel even start, maar dan weer uitvalt. als het vocht zou zijn, zou hij koud niet eens aan willen.
maar: bougiedop en kabel afdrogen en uitblazen, eventueel wat vochtverdrijver (WD40 ofzo) erin en op spuiten.
en ik weet niet wáár je bent, maar binnen zetten en droogföhnen/voorverwarmen? (aansteker op je bougie als je de kabel er af hebt, pas op voor kappen en bedrading met de vlam en de restwarmte)
Ik ga straks nog eens kijken en de bougie en kabel droog maken. Hij staat op dit moment buiten 15 minuten van huis. Dit omdat ik hem gisteren niet naar huis kon rijden. Zal het anders te maken kunnen hebben met de afstelling?
 
Inmiddels de scooter opgehaald na heel veel starten en steeds weer uitvallen na een paar seconden deed hij het. Stukje gereden heel veel stotteren maar na 5 minuten viel hij uit. Daarna weer moeilijk starten maar reed hij weer. Heel erg stotteren en bijna wegvallen. Heel laag stationair ook lopen tijdens het rijden. Maar goed hij is thuis. Ik denk toch dat het met vocht en vorst te maken heeft. Hoe kan ik het nu het beste aanpakken?
 
nu je hem weer thuis hebt, zie post 26.
ook als test/ controle of het vocht/vorst ìs.
ding binnen zetten met ventilatorkachel ernaast? (niet direct er op en niet te lang onbeheerd, met benzine erin?!)
 
Vanmorgen in de zon gestaan, nu startte hij in 1x. Hij reed prima, soms een beetje stotteren bij wegrijden uit stilstand. Verder wel oke. Toen ik weer thuis kwam bleef hij stilstaand erg in zijn toeren hangen. Wat kan dit zijn?
 
Back
Top