Scooter start hand voor luchtinlaat

williekar

New Member
Hallo,

Mijn scooter wilt niet starten. Het is een Piaggio Puch Typhoon 2-takt.
Ik heb genoeg compressie en de carburateur is vervangen door een nieuwe.
Normaal starten wilt niet lukken. De bougie krijgt geen benzine.

Als ik de luchtfilter eraf haal en mijn hand voor de luchtinlaat hou dan wilt de scooter soms starten.
Hij rookt veel. Als ik hem warm laat lopen en aan de stationer schroef draai dan gebeurd er niets met het toerental.

Ik vermoed een afstel probleem met de luchtinlaat van de carburateur.

Wat denken jullie?
 
Advertisement - register to remove this

Als het bij het soms starten een hoop rook veroorzaakt word duidt dit meestal op een veel te rijk mengsel!
Met de hand de luchtinlaat gedeeltelijk dichthouden kan ook duiden op een te rijk mengsel...
Ander iets wat dit ook kan veroorzaken is een kapot membraan (kromme of kapotte) kleppen.
(als je hand nat word van brandstof kan het heel goed zo zijn)
Of de oliepomp lekt mengolie direct op het membraan!

Maar goed, meer info v.w.b. de huidige afstelling van je Pia ontbreekt!
Kan goed zijn dat je via een simpele aanpassing van de hoofdsproeier bijvoorbeeld, of het goed afstellen van de motor al een heel stuk verder komt.
 
Je moet niet kijken naar de Keerringen , je moet Testen , (valse lucht ) is met het Blote oog niet te zien .

Doe eens groot onderhoud ... wat kosten die Keeringen nou ... en een nieuw Inlaatspruitstuk ,Membraan plaatjes . voor een paar rot centen ben je klaar
 
Ik heb al een aantal zaken vervangen. Nieuwe pakkingen bij de cilinder. Nieuwe membraan pakkingen. Membraan leek nog goed te zijn.
Carburateur is ook nieuw. Bougie is nieuw. De pakking tussen het spruitstuk en het membraan wordt wel vettig van de olie, dus misschien dat hier iets niet goed zit.
 
Back
Top