Scooter 2 takt start niet meer

JoppeMeijers

New Member
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een peugot Zenith. Deze heeft niet gelopen, nadat ik de lekkende benzine kraan heb vervangen en de carburateur heb ik een 10km probleem loos gereden, tijdens het rijden leek de scooter af en toe te verzuipen. Nu even later krijg ik de scooter niet meer aan het lopen, hier een rij wat ik heb geconstateerd en gedaan heb:
  1. Nieuwe bougie
  2. Bougie is zwart en nat
  3. Bougie dop vonkt
  4. Compressie als ik de bougie eruit draai en onder het kicken voel aan de cilinder
  5. Benzine filter vervangen
  6. Benzine slang vervangen
  7. Benzine kraan vervangen
  8. Membraan vervangen
  9. Klemmetje op gasnaald 1 streepje lager gezet
  10. Nieuwe luchtfilter
  11. Nieuwe benzine
  12. kleinere spoeier
Kortom een hele hoop! Toch wil de scooter niet starten, al lijkt hij wel aan stalte te geven. Als ik een scheutje benzine direct in de cilinder kop doe, de bougie erin draai en de scooter kick loopt hij in 1 keer. Echter voor even, als ik dan het gas openzet valt die na paar tellen weer uit en start die niet meer.

Ik ben mij ten einde raad, heeft iemand wellicht een idee waar ik het in moet zoeken?
 
Advertisement - register to remove this

controleren op valse lucht , bij de krukas keerringen . als hij wel loopt als je het bij de bougie erin gooit zuigt hij dus niets uit de carb .
Als je de naald clip lager zet gaat de naald omhoog en krijgt hij dus meer benz. Ik zou de oude sproeier erin doen , daar heeft hij toch goed mee gelopen , naald clip weer omhoog ,Heb je de carb al eens schoon gemaakt en de sproeiers door geblazen , en tot slot voor de zekerheid de compressie meten.
 
Back
Top