Scooter geeft zelf gas en vlotterbak loopt over

Siebe28

New Member
Hallo ik heb een peugeot ludix one 2 takt uit 2005, deze scooter wilt alleen niet goed lopen, ik had mijn scooter rijdend gekregen, deze moest alleen nog afgesteld worden, gister deed me scooter raar, hij had nauwelijks kracht meer en hij haperde af en toe, hij geeft zelf gas bij stationair en het gas blijft hangen. Nu zag ik dat er benzine lekte uit het benzine toevoer slangetje naar de carburateur en het komt uit het vlotterbak. Ook als de scooter uitstaat en de benzine kraan open lekt deze benzine, ik heb alle pakkingen enz al gecheckt niks is lek. Ik heb de carburateur meerdere keren al open gemaakt en bekeken en niks lijkt verkeerd. Ik heb het idee alsof de scooter valse lucht krijgt omdat ie vanzelf gas geeft en hoog in ze toeren loopt en ik krijg hem niet stationair afgesteld. Ik denk dat er iets verstopt zit in me carburateur waardoor er niet genoeg benzine de carburateur in loopt en hij dus valse lucht krijgt. Hij loopt wel over maar dat zou toch niet kunnen door de vlotter…. Als iemand mij kan helpen helpt dat heel erg. Het is een 50cc scooter met 12 mm gurtner carburateur en een terugloop uitlaat.Er zit een Powerfilter op maar dat zou het probleem niet moeten zijn aangezien deze eerst wel goed reed. Ik heb er een grotere sproeier in gezet omdat deze te klein was. Ik denk dat er teveel benzine druk komt en dat daardoor de vlotterbak overstroomd en het toevoer slangetje lekte. Alvast bedankt voor de hulp
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Normaal moet , als de vlotterkamer vol is , deze afgedicht worden door de vlotternaald . ook al is de benz slang lek aan de buitenkant .
Het is dus aannemelijk dat : of de vlotter is lek , of de naald dicht niet meer af op de zitting. Dan loopt er ook via de sproeiers en overige kanaaltjes van de carb benz in de motor , waardoor deze dus harder gaat lopen . Dus eerst het lekken van de vlotter verhelpen
 
Vlotternaald iets bijbuigen. Reden dat ie nu zo slecht loopt kan zijn ondat je carters nu vol benzine zitten
 
Back
Top