Is er nog wat uit te persen?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Kymco people brom 2 takt 2005 13500km.

Mijn scooter rijd mega fijn maar...

Ik zou graag deze wat kietelen om een hogere top te verkrijgen. Rijd nu 65 op de teller. Met de wind mee en plat net 70.

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik niet een 70cc (hoog toerig) wil monteren net zo min als een snellere uitlaat. (Herrie) Ik moet die herrie niet meer! Of zijn er alternatieven?

Mijn people bromt als een 2 tact maar niet overdreven hard. Dat zou ik zo willen behouden vandaar geen jank uitlaat of cilinder.

Ja misschien een dr50 maar die kan ik niet vinden voor mijn people. Als het al wat toevoegt.

Dus hoe zou ik hem nog meer kunnen aanpassen dat de top wat hoger word?

Setup nu:

Witte drukveer (want er was een dip maar die is nu weg)
Standaard vario (nu 10 grams) was 8 gram maar voor de top maakt dat niets uit.
Standaard uitlaat (alleen prop is eruit)
Standaard koppeling

Verder alles standaard.

Wat voor een advies kunnen jullie mij geven?

Concreet: hogere top en geen extra herrie. Ok ik moet geen appels met peren vergelijken. Dus als alles laag toerig is wil ik er over na denken. Ik wil niet extra opvallen.

Ga aub niet vragen/ zeggen waarom 65 hard genoeg is want dat vraag ik niet.

Ik hoor het graag,

Gr manu
 
Advertisement - register to remove this

Manu76

Burn and rise...

Ik heb die van polini gehad maar merkte geen verschil. Maakt malossi dan zo'n verschil?

Moet wel eerlijk zeggen dat die polini bij een neos was maar 80 bleef 80. (High speed + anti torque en lichtere rollen en bijhorende bus) Daar stond ook bij dat het de top zou verhogen. Niet dus!

Dus ben en beetje huiverig geworden en zeker voor dat geld.

Deze heb ik nu maar past niet op de people, wat er ook staat

 
Last edited:

4slaf4life

Well-Known Member
Als het een verschil maakt is het nog maar de vraag of die het geld waard is. De standaard vario van kymco is ook al prima. Enige merk waar het wel een merkbaar verschil maakt voor een straat setup (voor zover ik weet) is piaggio.
 

Manu76

Burn and rise...
Ik lees van het internet:

CDI heeft geen invloed op de topsnelheid bij een 2 takt

CDI heeft wél invloed op de topsnelheid bij een 4 takt.

Klopt dit?

Als dit klopt waarom zijn er dan wel "snelle(re)" cdi's te koop t.o.v. de standaard CDI voor een 2 takt?

Dit vraag ik me af want heb meer ervaring met 4 takt chineesjes.

Groet manu
 

Manu76

Burn and rise...
Als ik dan toch zou moeten kiezen, welke uitlaat zou het beste zijn voor mijn kymco?

Bijvoorbeeld:

Polini
Sito
Technigas
Yasuni
Jamarcol
Enz.?

Liefst één die niet te veel herrie maakt maar toch mijn top snelheid wat gaat verhogen.

Uit mijn 50cc pers ik rond de 65 km/u uit.

Dus welke uitlaat zou hier het beste bij passen? Ik zou rond de 75/80 willen halen. Op de teller of gps. Ja gps is meer werk en of een andere cilinder.

Want de standaard cilinder ,50cc kymco, heeft die 4 of 5 spoel poorten?

Indien 4, levert een 5de spoel poort nog veel op?

Ik wil bij 50cc blijven maar een dr50 kan ik niet vinden voor mijn 2 takt. :( of ik kijk met de ogen dicht.

Aluminium cilinder " schreeuwt" te hard vind ik dus het liefst een giet ijzeren.

Ik sta open voor suggesties, heb de tijd en moet er voor sparen maar dan kan ik me alvast in lezen .

Koppeling, vario enz. Ik sta er voor open.

Gr manu
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Polini
Sito
Technigas
Yasuni
Jamarcol
Enz.?

Je kan wel merken opnoemen, maar welke uitlaten heb je dan op het oog.
Daarnaast moet je de situatie kennen van je scooter. De vraag is dan waarom loopt die maar 65KM?

Een beetje lucht gekoelde scooter met de 70 / 75km op de teller wel moeten kunnen halen standaard helemaal ontgrensd.
Weet niet waar die verder op begrensd is? Misschien ook nog op de cdi?? Alhans met sommige hondas was dit namelijk wel het geval.
En wellicht heeft de scooter er een kortere vertanding erin zitten, zeker als die maar 65km op teller max haald.
 
Last edited:

Manu76

Burn and rise...
Polini
Sito
Technigas
Yasuni
Jamarcol
Enz.?

Je kan wel merken opnoemen, maar welke uitlaten heb je dan op het oog.
Daarnaast moet je de situatie kennen van je scooter. De vraag is dan waarom loopt die maar 65KM?

Een beetje lucht gekoelde scooter met de 70 / 75km op de teller wel moeten kunnen halen standaard helemaal ontgrensd.
Weet niet waar die verder op begrensd is? Misschien ook nog op de cdi?? Alhans met sommige hondas was dit namelijk wel het geval.
En wellicht heeft de scooter er een kortere vertanding erin zitten, zeker als die maar 65km op teller max haald.

Een cdi heeft volgens mij geen invloed op de 2 takt.

Setup:

Standaard vario (polini high speed had op mijn neos geen invloed
Koppeling standaard
10 grams rollen
Witte druk veer
Standaard uitlaat (zonder prop)

De reden van de benoemde merken is puur als oriëntatie.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Jawel hoor, een cdi kan bij bepaalde toeren ingrijpen.. Zo gaat het ding dan maar 60 / 65km per uur op teller. Dan de 70 / 75km die hij normaal dient de halen.. De Honda 8XR is zo`n scooter.. En nog 2 hondas hebben dat ook. En of ze hebben daarbij een korte vertanding set.


Een sito plus geeft ook al een beetje meer vermogen tegenover de standaard pot.
Op peugeot vertikaal heb ik eigenlijk helemaal geen verschil gevoelt tussen een sito 568 en een leovince sp3. Vanwege dit de sp3 uitlaat maar verkocht. Die was ook moeilijker om af te stellen.
 

Manu76

Burn and rise...
Jawel hoor, een cdi kan bij bepaalde toeren ingrijpen.. Zo gaat het ding dan maar 60 / 65km per uur op teller. Dan de 70 / 75km die hij normaal dient de halen.. De Honda 8XR is zo`n scooter.. En nog 2 hondas hebben dat ook. En of ze hebben daarbij een korte vertanding set.


Een sito plus geeft ook al een beetje meer vermogen tegenover de standaard pot.
Op peugeot vertikaal heb ik eigenlijk helemaal geen verschil gevoelt tussen een sito 568 en een leovince sp3. Vanwege dit de sp3 uitlaat maar verkocht. Die was ook moeilijker om af te stellen.
Soms zie ik wel staan bij onbegrenste cdi's het volgende: >45km/U <60km/u.

Da's toch niet onbegrensd dan?

Ik zal eerst moeten kijken of ik een ac of dc cdi heb.

En wat ik zo kan vinden op het net is bijna allemaal voor 4 takt. Dat heb ik niets aan.

Suggesties?
 
Last edited:

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Soms zie ik wel staan bij onbegrenste cdi's het volgende: >45km/U <60km/u.

Da's toch niet onbegrensd dan?

Ik zal eerst moeten kijken of ik een ac of dc cdi heb.

En wat ik zo kan vinden op het net is bijna allemaal voor 4 takt. Dat heb ik niets aan.

Suggesties?
Plaats even een URL hier, dan snap ik beter wat je bedoeld. Dan kijk ik even met je mee.
 

Manu76

Burn and rise...
Plaats even een URL hier, dan snap ik beter wat je bedoeld. Dan kijk ik even met je mee.

Nou kan ik ze niet meer vinden. :( überhaupt geen onbegrenste cdi voor mijn 2 takt. People. Ja voor 80 euro maar das me te duur.

Ik kan ze dus zelf ff niet vinden.

Zodra ik een url heb plaats ik deze.
 

Manu76

Burn and rise...
Last edited:

Manu76

Burn and rise...
Levert een terug loop uitlaat meer op dan een recht toe recht aan op? Of licht dat aan de opbouw?

Dus 1 met terug loop bocht en de ander niet. Wat levert meer op qua trekkracht/ topsnelheid

Deze is zonder terug loop bocht:


Deze met terug loop bocht:

 

Manu76

Burn and rise...
En wat betreft de cdi? Iemand die een onbegrensde cdi weet de vinden op het net?

Ik wil wat hoger in de toeren om zo wat meer top te verkrijgen.

Maar ik kan ze niet vinden.

Onderstaand is een voorbeeld van die er nu in mijn kymco zit: (6 polig 4+2)

Ik hoor het graag.
 

Attachments

  • img_1611083460847.jpg
    img_1611083460847.jpg
    90.5 KB · Views: 1
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top