Om welke scooter gaat het?? Zo te lezen zal het richting een piaggio of vespa gaan..
Bendix hoort er achter te zitten, deze mag alleen in contant komen met het tandwiel van de starterkrans als je de startknop in drukt.. Anders staat hij in continu verbinding wat dus niet goed zou zijn..
Als je de sproeier wilt vergroten van orgineel naar snel dan heb je een 78 sproeier nodig en niet een 80 sproeier.. ( is bij mij nog laatst uitgevoerd door de dealer, van 75 naar 78.)
Het maakt niet echt uit of je de 78 sproeier i.c.m begrensde cdi rijd.. Maar met een ontgrensde cdi MOET je een 78 sproeier erin eerst in hebben. Anders heb je kans dat je dan met een te arm mengsel rond rijd..
Ik heb zelf een piaggio new fly 2v.. En ik denk dat we dan over dezelfde cdis hebben en afstelling..
Ik weet zelf niet wat die rollen gaan doen i.c.m andere cdi.. Maar met ducati gele stekker gaat hij mits cdi nog begrensd is even hard als een kokusan langfang brom cdi.. (ging niet harder dan 52 km/u OP DE TELLER..) Ik moest echt een steile helling af om net 57km/u maximaal te halen (flink hoger in toeren) (maar vlak op de weg ga je never nooit harder dan 52km/u mits je de ducati gele stekker moet ontgrenzen... Morgen ga ik een ducati met grijze stekker op halen (deze zouden geheel ontgrensd zijn) Ga daar ook eens mee testen..
Van de ducati geel heb ik er momenteel 2... Eentje had ik nieuw van ebay geplukt.. En de andere kwam ter vanging omdat de langfang cdi defect is gegaan.. Met deze trok hij lichtelijk wat vlotter.. Met die andere gele stekker lijkt hij niet vooruit te willen branden (ga deze slome cdi dan ook ontgrenzen met een boor ( oppervlakking in boren totdat je de draadbrug onderbreekt.) En dan gewoon dat zelfde vul middel erin zodat die helemaal dicht zit.)
Alleen verwacht er niet veel van dat je snel harder zal gaan.. Met de grijze ducati mag je blij zijn als je uberhaupt 70 km/u op de teller gaat halen..