Starterkrans / optrekken

#1
Goedendag,
Mijn vraag luid het volgende,

De starterkrans van je vario moet die bij het in elkaar zetten in de tandenwielen van de bendix vallen aangezien dat nogal een gek*t is of hoort het dat die er achter zit dat als je hem aanzet die krans vanzelf naar achter schuift ? En nog een vraagje ik heb 19 x 15.5 5.7 gr rollen besteld en sproeier 80 alleen me cdi is niet ontgrenst wel is de varioring eruit helpt dit om hem wat vlotter te laten optrekken ?
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
#2
Om welke scooter gaat het?? Zo te lezen zal het richting een piaggio of vespa gaan..

Bendix hoort er achter te zitten, deze mag alleen in contant komen met het tandwiel van de starterkrans als je de startknop in drukt.. Anders staat hij in continu verbinding wat dus niet goed zou zijn..

Als je de sproeier wilt vergroten van orgineel naar snel dan heb je een 78 sproeier nodig en niet een 80 sproeier.. ( is bij mij nog laatst uitgevoerd door de dealer, van 75 naar 78.)
Het maakt niet echt uit of je de 78 sproeier i.c.m begrensde cdi rijd.. Maar met een ontgrensde cdi MOET je een 78 sproeier erin eerst in hebben. Anders heb je kans dat je dan met een te arm mengsel rond rijd..

Ik heb zelf een piaggio new fly 2v.. En ik denk dat we dan over dezelfde cdis hebben en afstelling..

Ik weet zelf niet wat die rollen gaan doen i.c.m andere cdi.. Maar met ducati gele stekker gaat hij mits cdi nog begrensd is even hard als een kokusan langfang brom cdi.. (ging niet harder dan 52 km/u OP DE TELLER..) Ik moest echt een steile helling af om net 57km/u maximaal te halen (flink hoger in toeren) (maar vlak op de weg ga je never nooit harder dan 52km/u mits je de ducati gele stekker moet ontgrenzen... Morgen ga ik een ducati met grijze stekker op halen (deze zouden geheel ontgrensd zijn) Ga daar ook eens mee testen..

Van de ducati geel heb ik er momenteel 2... Eentje had ik nieuw van ebay geplukt.. En de andere kwam ter vanging omdat de langfang cdi defect is gegaan.. Met deze trok hij lichtelijk wat vlotter.. Met die andere gele stekker lijkt hij niet vooruit te willen branden (ga deze slome cdi dan ook ontgrenzen met een boor ( oppervlakking in boren totdat je de draadbrug onderbreekt.) En dan gewoon dat zelfde vul middel erin zodat die helemaal dicht zit.)

Alleen verwacht er niet veel van dat je snel harder zal gaan.. Met de grijze ducati mag je blij zijn als je uberhaupt 70 km/u op de teller gaat halen..
 
#3
Om welke scooter gaat het?? Zo te lezen zal het richting een piaggio of vespa gaan..

Bendix hoort er achter te zitten, deze mag alleen in contant komen met het tandwiel van de starterkrans als je de startknop in drukt.. Anders staat hij in continu verbinding wat dus niet goed zou zijn..

Als je de sproeier wilt vergroten van orgineel naar snel dan heb je een 78 sproeier nodig en niet een 80 sproeier.. ( is bij mij nog laatst uitgevoerd door de dealer, van 75 naar 78.)
Het maakt niet echt uit of je de 78 sproeier i.c.m begrensde cdi rijd.. Maar met een ontgrensde cdi MOET je een 78 sproeier erin eerst in hebben. Anders heb je kans dat je dan met een te arm mengsel rond rijd..

Ik heb zelf een piaggio new fly 2v.. En ik denk dat we dan over dezelfde cdis hebben en afstelling..

Ik weet zelf niet wat die rollen gaan doen i.c.m andere cdi.. Maar met ducati gele stekker gaat hij mits cdi nog begrensd is even hard als een kokusan langfang brom cdi.. (ging niet harder dan 52 km/u OP DE TELLER..) Ik moest echt een steile helling af om net 57km/u maximaal te halen (flink hoger in toeren) (maar vlak op de weg ga je never nooit harder dan 52km/u mits je de ducati gele stekker moet ontgrenzen... Morgen ga ik een ducati met grijze stekker op halen (deze zouden geheel ontgrensd zijn) Ga daar ook eens mee testen..

Van de ducati geel heb ik er momenteel 2... Eentje had ik nieuw van ebay geplukt.. En de andere kwam ter vanging omdat de langfang cdi defect is gegaan.. Met deze trok hij lichtelijk wat vlotter.. Met die andere gele stekker lijkt hij niet vooruit te willen branden (ga deze slome cdi dan ook ontgrenzen met een boor ( oppervlakking in boren totdat je de draadbrug onderbreekt.) En dan gewoon dat zelfde vul middel erin zodat die helemaal dicht zit.)

Alleen verwacht er niet veel van dat je snel harder zal gaan.. Met de grijze ducati mag je blij zijn als je uberhaupt 70 km/u op de teller gaat halen..
Om welke scooter gaat het?? Zo te lezen zal het richting een piaggio of vespa gaan..

Bendix hoort er achter te zitten, deze mag alleen in contant komen met het tandwiel van de starterkrans als je de startknop in drukt.. Anders staat hij in continu verbinding wat dus niet goed zou zijn..

Als je de sproeier wilt vergroten van orgineel naar snel dan heb je een 78 sproeier nodig en niet een 80 sproeier.. ( is bij mij nog laatst uitgevoerd door de dealer, van 75 naar 78.)
Het maakt niet echt uit of je de 78 sproeier i.c.m begrensde cdi rijd.. Maar met een ontgrensde cdi MOET je een 78 sproeier erin eerst in hebben. Anders heb je kans dat je dan met een te arm mengsel rond rijd..

Ik heb zelf een piaggio new fly 2v.. En ik denk dat we dan over dezelfde cdis hebben en afstelling..

Ik weet zelf niet wat die rollen gaan doen i.c.m andere cdi.. Maar met ducati gele stekker gaat hij mits cdi nog begrensd is even hard als een kokusan langfang brom cdi.. (ging niet harder dan 52 km/u OP DE TELLER..) Ik moest echt een steile helling af om net 57km/u maximaal te halen (flink hoger in toeren) (maar vlak op de weg ga je never nooit harder dan 52km/u mits je de ducati gele stekker moet ontgrenzen... Morgen ga ik een ducati met grijze stekker op halen (deze zouden geheel ontgrensd zijn) Ga daar ook eens mee testen..

Van de ducati geel heb ik er momenteel 2... Eentje had ik nieuw van ebay geplukt.. En de andere kwam ter vanging omdat de langfang cdi defect is gegaan.. Met deze trok hij lichtelijk wat vlotter.. Met die andere gele stekker lijkt hij niet vooruit te willen branden (ga deze slome cdi dan ook ontgrenzen met een boor ( oppervlakking in boren totdat je de draadbrug onderbreekt.) En dan gewoon dat zelfde vul middel erin zodat die helemaal dicht zit.)

Alleen verwacht er niet veel van dat je snel harder zal gaan.. Met de grijze ducati mag je blij zijn als je uberhaupt 70 km/u op de teller gaat halen..

Ja het gaat om een piaggio zip 2017 snor.. met een begrensde cdi denk ik? En waarom ik zeg denk ik is 1 met kilometerteller is stuk word overmorgen vervangen en heb er wel ingezaagd en een ijzerspalkje door gezaagd maar mijn cdi had dat spalkje niet zitten waar ik ze overal op internet zie zitten dus twijfel of ik het wel goed heb gedaan.. is gewoon Ducati energia met grijze stekker.. maar dan zal ik wel even doorgeven dat ik sproeier 78 moet hebben i.p.v. 80 echt thanks !
En inderdaad die bendix was echt kut te monteren dus snapte er al niks van haha maar in ieder geval bedankt !
 
Advertisement - register to remove this
Top