start alleen met hand op carbu

Lexn

@ Polini evo zip AC
Ik heb dus een brommer gekocht, start in een keer en rijdt. Dus wouw de cilinder tcheken en krukas, en khad cilinder eraf gedaan en die zag er nog helemaal piekfijn uit. Krukas eveneens getcheked. Nu terug het boeltje ineen stoppen dus ga ik naar mijn lade waar mijn pakkingen in liggen en wat zie ik geen pakkingen voor de cilinder meer :( dus heb terug die oude moeten gebruiken. spruitstuk had ik ook ervan gedaan en daar had ik wel nog pakkingen voor. Alles was terug dicht en starten maar hij startte na een paar keer kicken en valde metaan terug uit dus dacht ik mss is mijn benzine op. Die was inderdaad bijna op dus wat nieuwe ingieten. Kicken, kicken, niets. Dan maar eens proberen met hand op luchtfilter en die startte meteen ! Dus denk ik dat hij gewoon geen bezine krijgt aangezien mijn hand nog een voor vacuüm moet zorgen. Waar zou dit kunnen aan liggen dat het zo opeens is?
 
Advertisement - register to remove this

mja, als de scooter uit elkaar is geweest zal die het niet altijd meteen doen , gewoon alles goed in elkaar zetten , carburateur even schoonmaken en gewoon aantrappen zonder gas op de choke totdat ie loopt , als ie na 10 keer trappen nog niet loopt even 1 of 2 keer proberen met volgas.

als ie dan nog niet loopt even bougie controleren , als die nat is even een nieuwe erin zetten en volgas aantrappen.

als ie dan nog niet wil zou ik even alles weer lospakken en schoonmaken en nieuwe pakkingen , zolang de oude pakkingen nog prima zijn hoef je ze niet altijd te vervangen btw.. en zet je de cilinder erop moet je er ff wat olie erin doen voordat je m erop zet en even uitsmeren met je vinger door de cilinder heen. dit smeert even goed en zorgt voor een betere afdichting even.
 
melf #50 said:
mja, als de scooter uit elkaar is geweest zal die het niet altijd meteen doen , gewoon alles goed in elkaar zetten , carburateur even schoonmaken en gewoon aantrappen zonder gas op de choke totdat ie loopt , als ie na 10 keer trappen nog niet loopt even 1 of 2 keer proberen met volgas.

als ie dan nog niet loopt even bougie controleren , als die nat is even een nieuwe erin zetten en volgas aantrappen.

als ie dan nog niet wil zou ik even alles weer lospakken en schoonmaken en nieuwe pakkingen , zolang de oude pakkingen nog prima zijn hoef je ze niet altijd te vervangen btw.. en zet je de cilinder erop moet je er ff wat olie erin doen voordat je m erop zet en even uitsmeren met je vinger door de cilinder heen. dit smeert even goed en zorgt voor een betere afdichting even.

bougi was inderdaad wat vet dus ik heb hem afgekuist maar helpte niet. Morgen ff carb uitkuisen. Olie doe ik er altijd in dus dat zit wel goed :)
 
vandaag, heb ff andere carbu (zelfde model maar heb er toch een paar liggen) en die uitgekuist + andere gasschuif gestoken en nu start hij meteen maar wel met de gashendel open, zonder wil die nog altijd niet. Ben wel al zeer blij dat hij terug aan wil :) hoe zou dit nu nog kunnen komen? :p
 
melf #50 said:
te grote sproeier waarschijnlijk dan

ik had precies utzelfde prob. keivaak kicke maar niks gebeurt, dan hand op carb en deed ie ut, als je um warm reed ging hij vaak wel aan maar als hij dan koud was kon je wer je hand op de carb houde om um aan tekrijge, bij mij was ut juist een te kleine sproeier
 
Scarrie said:
ik had precies utzelfde prob. keivaak kicke maar niks gebeurt, dan hand op carb en deed ie ut, als je um warm reed ging hij vaak wel aan maar als hij dan koud was kon je wer je hand op de carb houde om um aan tekrijge, bij mij was ut juist een te kleine sproeier

owkej strax ff spelen met sproeiers :p
 
Scarrie said:
ik had precies utzelfde prob. keivaak kicke maar niks gebeurt, dan hand op carb en deed ie ut, als je um warm reed ging hij vaak wel aan maar als hij dan koud was kon je wer je hand op de carb houde om um aan tekrijge, bij mij was ut juist een te kleine sproeier


daar hebben we het niet over , als je een scooter volgas moet starten krijgt ie teveel mengsel...
 
als je een scooter volgas moet starten krijgt ie gewoon teveel

als je een scooter aanprobeert te trappen die te weinig krijgt verzuip je m , met lucht...

hij start daarom wel als je je hand er erachter houd , dan krijgt ie minder lucht ;)

maar dit zijn 2 dingen apart , met hand voro de carb wel starten en zonder niet is te weinig

volgas starten (zonder hand oid) is teveel
 
Back
Top