Gy6 72cc start alleen met gas koud

Aidan384838

Well-Known Member
Nou hallo daar ben ik weer.
Ik zit nu al een tijdje met een probleem.
Scooter start als die koud is alleen maar met gasgeven, en dan 15/20 procent gas.
Als hij warm is heb ik er geen last meer van.
Ik heb al behoorlijk wat vervangen. En aangepast.
Choke vervangen
Stationairsproeier schoongemaakt
Bougie vervangen iridium CR7HIX
Bobine al vervangen
Kleppen gesteld naar 0.08 in 0.15 uit.
(Had ze eerst op 0.05 in 0.10 uit)

En voor de rest rijd hij prima.
Zuigerveren zijn prima heeft ook genoeg compressie.
Dus iemand die mijn raadsel weet op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

0.15 is wel te groot voor een uitlaat klep.. Dan zou die al normaal verlopen zijn bij die afstelling.

Anders probeer je eens 0,08 / 0,08 en of 0,09/ 0,09


Bougie vervangen iridium CR7HIX

Waarom draai je niet gewoon een normale bougie erin? Is ten eerste goedkoper.. En als je carb goed afgesteld is loopt die net zo goed.
 
0.15 is wel te groot voor een uitlaat klep.. Dan zou die al normaal verlopen zijn bij die afstelling.

Anders probeer je eens 0,08 / 0,08 en of 0,09/ 0,09


Bougie vervangen iridium CR7HIX

Waarom draai je niet gewoon een normale bougie erin? Is ten eerste goedkoper.. En als je carb goed afgesteld is loopt die net zo goed.
Even een update heb net 0.10 in en 0.10 uit weer geprobeerd maar nog steeds moet ik gas geven.
Bougie zal ik morgen voor kijken.
Ga nu 0.9 in en uit proberen.
 
Even een update heb net 0.10 in en 0.10 uit weer geprobeerd maar nog steeds moet ik gas geven.
Bougie zal ik morgen voor kijken.
Ga nu 0.9 in en uit proberen.
Nou hallo daar ben ik weer.
Ik zit nu al een tijdje met een probleem.
Scooter start als die koud is alleen maar met gasgeven, en dan 15/20 procent gas.
Als hij warm is heb ik er geen last meer van.
Ik heb al behoorlijk wat vervangen. En aangepast.
Choke vervangen
Stationairsproeier schoongemaakt
Bougie vervangen iridium CR7HIX
Bobine al vervangen
Kleppen gesteld naar 0.08 in 0.15 uit.
(Had ze eerst op 0.05 in 0.10 uit)

En voor de rest rijd hij prima.
Zuigerveren zijn prima heeft ook genoeg compressie.
Dus iemand die mijn raadsel weet op te lossen?
Dat is toch normaal bij de meeste scooters, elke scooter die ik ooit heb gezien start de volgende ochtend na buiten staan niet met alleen elektrische start. Zou niet teveel tijd aan verspillen om uit te zoeken hoe of wat, als die gewoon in 1x start met een beetje gas bij is er niks aan de hand.
 
Dat is toch normaal bij de meeste scooters, elke scooter die ik ooit heb gezien start de volgende ochtend na buiten staan niet met alleen elektrische start. Zou niet teveel tijd aan verspillen om uit te zoeken hoe of wat, als die gewoon in 1x start met een beetje gas bij is er niks aan de hand.
Ja ik snap het punt. Maar eerst deed die het wel altijd en me andere scooters ook zonder probleem.
Lees hier niks over stationair afstelling.
Als deze niet goed staat start de scooter idd niet makkelijk zonder gas te geven.
Staat goed loopt ook niet onregelmatig.
Wat ik wel merk is toen die het nog wel deed liep die altijd best hoog eerste 1 2 minuten logisch door choke. En daarna liep die lekker rustig zo was het prima.
Maar dat doet die nu ook niet meer.
 
Dat is toch normaal bij de meeste scooters, elke scooter die ik ooit heb gezien start de volgende ochtend na buiten staan niet met alleen elektrische start. Zou niet teveel tijd aan verspillen om uit te zoeken hoe of wat, als die gewoon in 1x start met een beetje gas bij is er niks aan de hand.
u zei?
Kymco agility FR, 24K km, 2019 Euro 4. staat altijd buiten.
 
Lees hier niks over stationair afstelling.
Als deze niet goed staat start de scooter idd niet makkelijk zonder gas te geven.

Was ik ook eigenlijk aan het denken.
Ga er wel vanuit dat je stationair sproeier ook een beetje groter moet met 72cc

In mijn voorbeeld heeft de kisbee euro 2 4takt een 30 stationair sproeier standaard.
Alleen bij mijn scooter staat die ook niet echt geheel goed. Aangezien er 35 bij mij in de carb in zit (niet zelf gedaan)

Kan aan de luchtschroef draaien maar je merkt geen verschil in lage of hoge toeren wat je normaal zou moeten kunnen horen.
(dus vermoed dat stationair op mijn scooter dan al te rijk staat. (en waarschijnlijk luchtschroef te ver open. (merk namelijk ook geen velle gas reactie op, het rijd wel.. Soms redelijk goed, en soms wat kracht loos.)

Zo lang je dezelfde diameter boring hebt zou een 30 stat sproeier denk ik wel moeten voldoen.
Alleen zal je met een grotere boring dat je stationair armer moeten gaan lopen dus ook je stationair sproeier iets moeten vergroten.

In mijn geval zou ik 31 of 32 proberen. Waarschijnlijk zal dat ook toepasbaar moeten zijn met die 72cc.

Staat de stationair sproeier te arm, dan heb je inderdaad kans dat die flink gaat inhouden. (of luchtverhouding daarbij te ver open)
 
Was ik ook eigenlijk aan het denken.
Ga er wel vanuit dat je stationair sproeier ook een beetje groter moet met 72cc

In mijn voorbeeld heeft de kisbee euro 2 4takt een 30 stationair sproeier standaard.
Alleen bij mijn scooter staat die ook niet echt geheel goed. Aangezien er 35 bij mij in de carb in zit (niet zelf gedaan)

Kan aan de luchtschroef draaien maar je merkt geen verschil in lage of hoge toeren wat je normaal zou moeten kunnen horen.
(dus vermoed dat stationair op mijn scooter dan al te rijk staat. (en waarschijnlijk luchtschroef te ver open. (merk namelijk ook geen velle gas reactie op, het rijd wel.. Soms redelijk goed, en soms wat kracht loos.)

Zo lang je dezelfde diameter boring hebt zou een 30 stat sproeier denk ik wel moeten voldoen.
Alleen zal je met een grotere boring dat je stationair armer moeten gaan lopen dus ook je stationair sproeier iets moeten vergroten.

In mijn geval zou ik 31 of 32 proberen. Waarschijnlijk zal dat ook toepasbaar moeten zijn met die 72cc.

Staat de stationair sproeier te arm, dan heb je inderdaad kans dat die flink gaat inhouden. (of luchtverhouding daarbij te ver open)
Stationair loopt hij prima. Ook niet onregelmatig. En Stationairsproeier vervangen heb ik eigenlijk nog nooit hoeven doen.
 
Zou toch eens met koude motor aan de schroeven draaien en kijken of hij start.
Oftewel niet tussendoor starten met gas erbij.
'Vermoedelijk goed' stationair lopen is niet hetzelfde als juist afgesteld om fatsoenlijk te starten.
 
In die 0,001 of 0,02 mm verschil in kleppen zal je het volgens mij niet vinden . Wat wel een punt is , wat je later aangeeft , dat hij niet meer versneld stationair loopt als hij koud is , en dan terug valt na een paar minuten . Als hij altijd in èèn keer aansloeg , en je hebt niets veranderd , beurten gedaan , bougie oke ? Dan zou ik het in het choke gedeelte zoeken , of kanaaltjes in carb. Mijn scoot start net als C-Row laat zien in het filmpje , alleen met erge kou draai ik ( uit voorzorg èèn keer aan het gas , om een beetje extra in te spuiten)
 
Zou toch eens met koude motor aan de schroeven draaien en kijken of hij start.
Oftewel niet tussendoor starten met gas erbij.
'Vermoedelijk goed' stationair lopen is niet hetzelfde als juist afgesteld om fatsoenlijk te starten.
Zal er vanavond naar kijken.
Bij mij ook als die koud is.. Maar als die eenmaal warm is, word het een drama. Ga hem pas beter afstellen, als ik een andere werkende scooter hebt staan.
Ja ik heb ook nog een 2e staan maar die ligt uit elkaar
In die 0,001 of 0,02 mm verschil in kleppen zal je het volgens mij niet vinden . Wat wel een punt is , wat je later aangeeft , dat hij niet meer versneld stationair loopt als hij koud is , en dan terug valt na een paar minuten . Als hij altijd in èèn keer aansloeg , en je hebt niets veranderd , beurten gedaan , bougie oke ? Dan zou ik het in het choke gedeelte zoeken , of kanaaltjes in carb. Mijn scoot start net als C-Row laat zien in het filmpje , alleen met erge kou draai ik ( uit voorzorg èèn keer aan het gas , om een beetje extra in te spuiten)
Zoiets dacht ik ook al kleppen zouden het eigenlijk niet echt kunnen zijn. Maar me choke was goed heb maar een andere carb besteld wou er sowieso al iets anders op en geen mezoly meer wat een zooi is dat.
 
en we moesten raden over welke scooter het ging?
klepspeling "ver uit elkaar" sorry? het is alleen maar logisch dat een uitlaatklep (die meer uitzet door opwarming van uitlaatgassen die er langs stromen dan een inlaatklep die juist wordt gekoeld door frisse lucht en benzinedruppels tijdens het openen)
àls klepspeling al invloed heeft op het startgedrag, zou een ruime speling (0,1 in, 0,15 uit) beter zijn dan een krappere (0,8/0,8!) omdat er bij lage toeren voldoende tijd is om te vullen en de compressie zo het hoogst is.
krappere speling is gunstiger bij hoge toeren (race-speling) maar voor een uitlaatklep "speel je met z'n leven"
maar een goeie carburateur, tevens goed afgesteld, lijkt me in dit geval de beste oplossing.
 
en we moesten raden over welke scooter het ging?
klepspeling "ver uit elkaar" sorry? het is alleen maar logisch dat een uitlaatklep (die meer uitzet door opwarming van uitlaatgassen die er langs stromen dan een inlaatklep die juist wordt gekoeld door frisse lucht en benzinedruppels tijdens het openen)
àls klepspeling al invloed heeft op het startgedrag, zou een ruime speling (0,1 in, 0,15 uit) beter zijn dan een krappere (0,8/0,8!) omdat er bij lage toeren voldoende tijd is om te vullen en de compressie zo het hoogst is.
krappere speling is gunstiger bij hoge toeren (race-speling) maar voor een uitlaatklep "speel je met z'n leven"
maar een goeie carburateur, tevens goed afgesteld, lijkt me in dit geval de beste oplossing.
V clic aangezien de meeste hier dat weten.
Ja een andere carburateur van een iets beter merk moet hopelijk genoeg doen.
Zal de kleppen dan maar weer op 0.10 in en 0.15 uit zetten
 
Back
Top