72cc gy6 topsnelheid

Pim.H

New Member
Hoi,
Dit is de setup van mijn GY6 scooter:
- Mezoly 72cc cilinder met std kop
- Mezoly a8 sport nokkenas
- Std carb
- Sproeier 84
- Jamarcol uitlaat

Nadat ik de 72cc cilinder en nokkenas op mijn scooter had was het enige verschil eigenlijk dat hij een stuk sneller optrok. Ik had eigenlijk verwacht dat naast betere trekkracht ook mijn topsnelheid van 60/65 naar 70/75 zou gaan, dit was niet het geval. Wind mee haal ik nu 62 gps. Voorheen kon ik zelfs 65 halen wind mee,

Nu is mijn vraag wat ik kan doen om een topsnelheid van ongeveer 70 te krijgen zonder de uitlaat of carburateur aan te passen. Het lijkt me dat ik 70 zou moeten kunnen halen met deze setup alleen ik weet niet hoe.
 
Advertisement - register to remove this

Je zou dan kunnen zorgen dat hij iets meer lucht krijgt en de carburateur daar op af te stellen.
Je kan dit doen door het gat in het luchtfilter wat ruimer te maken of een paar gaten te boren. 2 gaten van 12mm ofz maken waarschijnlijk al het gewenste verschil.

Voor een hogere top kan je ook en multivar proberen.
 
mijn setup.
gy6 Kymco Super8 4-takt
70cc met originele kop.
24mm carb.
sproeier 90
8,5 gram rolletjes.. rest origineel.

met naraku cdi liep ie 65.
nu heb ik een cdi met ab van de bekende website... ding loop 90.
afstellen/fine tunen moet ik nog doen.

dus misschien is het een goed idee om eens te kijken naar een andere cdi.
 
mijn setup.
gy6 Kymco Super8 4-takt
70cc met originele kop.
24mm carb.
sproeier 90
8,5 gram rolletjes.. rest origineel.

met naraku cdi liep ie 65.
nu heb ik een cdi met ab van de bekende website... ding loop 90.
afstellen/fine tunen moet ik nog doen.

dus misschien is het een goed idee om eens te kijken naar een andere cdi.
Ik heb een 45/onbegrensd cdi, is dit dan niet volledig onbegrensd?
Post automatically merged:

Als mijn rollen al goed zijn, denken jullie dat een sport vario dan het gewenste verschil kan maken?
 
Last edited:
Als je rond de 70 wil gaan zou ik gewoon 2 takt halen. Red je makkelijk met 50 cc dan. En t valt minder op dan een 72 cc.
K ben zelf ook van 4 takt naar 2 gegaan t is gewoon veel sneller
 
Hoi,
Dit is de setup van mijn GY6 scooter:
- Mezoly 72cc cilinder met std kop
- Mezoly a8 sport nokkenas
- Std carb
- Sproeier 84
- Jamarcol uitlaat

Nadat ik de 72cc cilinder en nokkenas op mijn scooter had was het enige verschil eigenlijk dat hij een stuk sneller optrok. Ik had eigenlijk verwacht dat naast betere trekkracht ook mijn topsnelheid van 60/65 naar 70/75 zou gaan, dit was niet het geval. Wind mee haal ik nu 62 gps. Voorheen kon ik zelfs 65 halen wind mee,

Nu is mijn vraag wat ik kan doen om een topsnelheid van ongeveer 70 te krijgen zonder de uitlaat of carburateur aan te passen. Het lijkt me dat ik 70 zou moeten kunnen halen met deze setup alleen ik weet niet hoe.

je moet je jamarcol wegdoen, met standaard uitlaat ga je veel harder. ik ging met jamacol maar 70 op de teller en met standaard uitlaat draait hij nog door over de 80 (richting de 0). Een maatje van me zei dat die jamarcol geen tegendruk geeft ofzo
 
je moet je jamarcol wegdoen, met standaard uitlaat ga je veel harder. ik ging met jamacol maar 70 op de teller en met standaard uitlaat draait hij nog door over de 80 (richting de 0). Een maatje van me zei dat die jamarcol geen tegendruk geeft ofzo

je moet je jamarcol wegdoen, met standaard uitlaat ga je veel harder. ik ging met jamacol maar 70 op de teller en met standaard uitlaat draait hij nog door over de 80 (richting de 0). Een maatje van me zei dat die jamarcol geen tegendruk geeft ofzo
Hoe hard gps? want ik rij ook 80 op teller
 
Back
Top