Vivacity start alleen met achterwiel van de grond, op de grond valt ie gelijk uit bij gas geven

Rens038

New Member
Hallo allemaal, Het gaat om een vivacity uit 2005, 50cc 2takt.

Als ik hem start met het wiel van de grond (op standaard) dan kan ik wel gewoon gas geven en loopt de scooter ook stationair.
Maar zet ik het achterwiel stil (op de grond), dan slaat de scooter af bij gasgeven.

Het achterwiel begint al aardig te draaien als ik hem elektrisch probeer te starten,

Ik heb mijn pakkingen vervangen, grotere en kleinere sproeiers geprobeerd maar heeft niet geholpen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Verder helemaal orgineel?
Misschien een trekveertje kapot?
Is maar een wilde gok hoor!
Maar met weinig vermogen vanuit hele lage toeren weg willen rijden als de koppeling eigenlijk al pakt. Dan zou dat het kunnen zijn. Belast valt hij dan makkelijker uit als onbelast.
 
Verder helemaal orgineel?
Misschien een trekveertje kapot?
Is maar een wilde gok hoor!
Maar met weinig vermogen vanuit hele lage toeren weg willen rijden als de koppeling eigenlijk al pakt. Dan zou dat het kunnen zijn. Belast valt hij dan makkelijker uit als onbelast.
Bedankt voor je reactie, was inderdaad een trekveertje kapot waardoor hij de koppeling idd gelijk pakte, die is vervangen.

Nu start de scooter wel met achterwiel op de grond alleen komt de scooter nog steeds niet vooruit (3km/ u)
 
Hallo allemaal, Het gaat om een vivacity uit 2005, 50cc 2takt.

Als ik hem start met het wiel van de grond (op standaard) dan kan ik wel gewoon gas geven en loopt de scooter ook stationair.
Maar zet ik het achterwiel stil (op de grond), dan slaat de scooter af bij gasgeven.

Het achterwiel begint al aardig te draaien als ik hem elektrisch probeer te starten,

Ik heb mijn pakkingen vervangen, grotere en kleinere sproeiers geprobeerd maar heeft niet geholpen.


Alles weer terug geschroefd naar hoe het was toen je begon? Sproeiers.
De pakkingen zitten goed naam ik aan.

Top dat je weer feed back geeft
 
Alles weer terug geschroefd naar hoe het was toen je begon? Sproeiers.
De pakkingen zitten goed naam ik aan.

Top dat je weer feed back geeft
Ja alles zit er gewoon weer goed op en goed vast. Zit nu een 56mm sproeier in, hiervoor een 76mm.

Bij beide sproeiers komt de scooter nauwelijks /niet vooruit en stopt die bij vol gas geven.

Moet ik een sproeier in de 60mm proberen?
 
Ja alles zit er gewoon weer goed op en goed vast. Zit nu een 56mm sproeier in, hiervoor een 76mm.

Bij beide sproeiers komt de scooter nauwelijks /niet vooruit en stopt die bij vol gas geven.

Moet ik een sproeier in de 60mm proberen?


Het mooiste zou een filmpje zijn.
Dan kunnen de mensen je het beste advies geven denk ik.

En wat informatie over vanaf toen hij liep en wat je allemaal hebt gedaan en los gehaald.

Hij loopt nu dus wel maar accelereert niet, alleen op de standaard?
 
Het mooiste zou een filmpje zijn.
Dan kunnen de mensen je het beste advies geven denk ik.

En wat informatie over vanaf toen hij liep en wat je allemaal hebt gedaan en los gehaald.

Hij loopt nu dus wel maar accelereert niet, alleen op de standaard?
Ik heb hem gekocht 2e hands, liep niet op dat moment.

Hij start elektrisch en met de kick, met wiel en zonder wiel op de grond, dus het start probleem is opgelost. Hij accelereert inderdaad alleen nog op het standaard.

De scooter komt alleen niet op touren bij gas geven. (Blijft wel stationair lopen nu, valt niet meer uit bij remmen)

Filmpje lukt niet want ben op vakantie, zal ik wel maken als ik terug ben.
 
Heb je toevallig nog de standaard uitlaat eronder zitten met catalysator? Anders zou die wel eens verstopt kunnen zitten. Had dat zelf namelijk ook met mijn viva ook niet lopend gekocht.
 
Klinkt een beetje als een benzine/vacuum slang die geknikt is/half geknikt. Zijn wel topics over te vinden hier waar dat uit bleek.
Vrij van de grond: Speling genoeg om net genoeg benzine te laten..Op de grond: Net genoeg om stationar te lopen of uit te vallen.
 
Back
Top