Klopt niet helemaal wat je zegt, de bierkoerier had een 24mm Mikuni carb. Sander heeft toendertijd wel ruim 23pk met een bijna standaard speed04 gehaald, maar dat ging om een de allereerste serie van de speed04 die veel beter is dan de huidige. De huidige speed04 cilinders doen standaard uit de doos 21/22pk met een 28mm carb en een 19/20pk met een 19mm carb. We hebben dat ding van sander nog eens nagemeten en dat is eigenlijk gewoon een T-cilinder. Daar komt nog eens bij dat het met een 28mm is idd en met een FKT uitlaat ontworpen op DIE cilinder, dat is dus absoluut niet te vergelijken.
Dit is trouwens waarom ik altijd huiverig ben over scores, mensen trekken te snel conclusies (niet perse naar jou toe Berre). Wat ik al zei, pak een team-uitlaat (of een uitlaat ontworpen op deze cilinder), een 28mm carb en ik weet zeker dat je standaard uit de doos ook over de 21pk komt. Helaas moeten we het voorlopig doen met de R1400 uitlaat die gewoon niet het uiterste uit de cilinder haalt.
En waarom zou je geen zin hebben om 150e aan tuning erin te stoppen, dat is wat iedereen met een speed ook doet hoor. tegenwoordig rijdt niemand meer met een stock cilinder, alles gaat naar XSH/Twins/EPC/FMT noem maar op. Daarnaast moet je ook kijken wat je krijgt voor je geld. Vraag of malossi bij je speed04 3 verschillende flenzen wil CNC-en, de gehele kop wil CNC-en ipv gieten...geloof me dat een speed-cilinder je dan waarschijnlijk 500e gaat kosten