Stage 6 street uitlaat en setup.

WEBRacing

Well-Known Member
Hoi, als eerste even de vraag, heeft er iemand ervaring met de stage 6 "street" uitlaat? (de standaard look)
En dan helemaal op een 70Cc? Vergelijkbaar met een Sito? Slechter? Beter?

Ik wil mijn daily weer even wat leuker maken,

Ik dacht aan deze krukas.
Volgens mij word die krukas hier ook wel eens genoemd, en is hij gewoon prima?

En dan twijfel ik nog een beetje over de cilinder.
Die lijkt me wel leuk, maar is misschien niet het beste voor dagelijks gebruik.

Het is ook echt maar een paar kilometer naar mijn werk, dus goed warm word het ook niet. (terugweg vaak wel, rij ik wat om, boodschappen doen etc) Toch maar voor gietijzer gaan? Maar wat?
Roze top is natuurlijk een topper, en hoor ik vaak langs komen, maar die is toch ook dubbel zo duur. En die zal denk ik ook wel behoorlijk geknepen worden door de uitlaat. (terugloop is geen optie, moet dwars door de stad)

Zijn er nog leuke gietijzeren cilinders voor rond deze prijs? Volgens mij zijn een hele hoop van de goedkopere 70's ook tammere cilinders. Zit er ook nog iets tussenin dat jullie weten?
 
Advertisement - register to remove this

De street uitlaat is vergelijkbaar met een Sito 587 qua prestatie. Zou die Airsal niet nemen, ik zou dan de stage6 streetrace 70 nemen, een zeer leuke cilinder. Sneller dan een Dr70 en Malossi sport. Vergelijkbaar met een MHR Replica.

De stage6 streetrace 70 was tijdens de kerstdagen slechts 147eu en momenteel rond de 170eu dacht ik. Hoe dan ook een aanrader.

De krukas die je noemt is zeker een goede en wordt door hen zelf ook regelmatig gebruikt. Je kunt trouwens bij Jos Dijkman een Top Racing pen 10 race krukas krijgen voor 87.50eu.

Dus stage6 streetrace 70cc, 19mm, street uitlaat/sito 587.

Als je uit de stage6 streetrace 70cc maximaal vermogen wilt halen dan moet je een 21mm nemen en yasuni city 16. Dan is 12pk prima te doen.
 
Last edited:
Heb ik ook naar gekeken, ook om evt de cilinder gewoon te verkopen. (of reserve te houden ofzo) Die cilinder is geen upgrade voor wat ik er nu in heb zitten, is volgens mij precies dezelfde. (zelfde aantal poorten, en ook een goedkoop Chinees ding)
Maar, met de krukas, lagers en keerringen, heb je die cilinder er gewoon bijna voor niets bij.

Maar ik wil graag SKF lagers, dus ik heb het maar gewoon los besteld, met een setje SKF lagers. Met die krukas dus, en de sport uitlaat. Cilinder is de sport pro mk2 geworden. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen met de sport uitlaat.
Heb er al een 21MM op zitten. Nog wel het standaard luchtfilterhuis, maar dat lijkt me ook nog wel prima. (ook ivm geluid)

De originele setup was dus deze, of heel erg vergelijkbare cilinder, 21mm, en een Sito. Sito is helemaal weg gerot.

Het moet natuurlijk wel een beetje een merkbare upgrade zijn. Volgens mij gaat dat wel lukken. :tearsofjoy:
 
Back
Top