[ST-RevolutioN][Pearl Streetfighter]

rinze

www.st-revolution.nl
[STR][Pearl Streetfighter]

Mijn naam is Rinze, ben 18 jaar oud en maak hierbij mijn projectpage aan omdat ik wel aardig wat plannen heb en dit uit ga voeren.

De scooters/brommers waar ik op gereden heb:


Op mijn 13e een crosspuch, beetje in t land van een maat crossen e.d.
net voor mijn 16e een tomos gekocht voor 20,- en opgeknapt voor 400,- was zwart met appeltjes groen en liep zelfs 55km.
toen kwam mijn slider, hier had ik al een tnt kappenset voor liggen voordat ik de scooter had:


1.jpg



Hier had ik een heuse tnt uitlaat onder en later nog een sportstuur, van het sportstuur heb ik geen foto. Heb de slider geruild omdat ik boetes had en

dacht het andere voortuig beter te kunnen verkopen.


imgp7175smalltr3.jpg



Dit werd een gilera gsm met een gilardoni 70cc, 21mm carb en een metrakit uitlaat. De kappen heb ik zelf matzwart gespoten en er een slider voorkap op
gemaakt. Deze heb ik een tijd gehouden (kon de boetes wel betalen), maar reed er weinig op ivm de snelheid. Deze heb ik toen ook weggedaan waar ik nu nog
wel spijt van heb.


2.jpg




Hierna heb ik een Aprillia Sr Viper gehad, deze is net verkocht. Ik kocht hem glanzend zwart met rood. De achterkap was kapot (door mijn knie) dus die

moest gemaakt worden, deze werd gespoten maar het was bijna mat. Dus ik heb de hele scooter matzwart gespoten. Onderhand had ik ook al regelmatig het blok
eronderuit gehad omdat er weer iets kapot was. Er is ook een ander blok onder gekomen en aantal maal een vast/warmloper. Nadat hij helemaal klaar was na

het spuiten ging ik op mijn plaat. Dus alles opnieuw spuiten en hij reed weer leuk. Hier een foto van het gezeik wat ik onder andere heb gehad:


3.jpg



Dit was de nieuwe cilinder:

4.jpg



Net toen ik hem wilde verkopen om met mn rijbewijs te beginnen raak ik mijn luchtfilter kwijt. De volgende dag zou iemand willen komen kijken dus ik
smorgens naar massink sjezen om een nieuw filter te halen. Op de terugweg vlieg ik de bocht uit en de scooter is weer naar de klote. een kromme vork, alle
kappen krassen en dashboard was niks meer van over. Dit heb ik toch nog kunnen verkopen en nu is deze sr aan de beurt. Hier een foto voordat ik de bocht

uit gevlogen ben (zo vond ik hem ook het mooist):


5.jpg



De setup waar hij mee verkocht is:
airsal 70cc t6
gianelli shot
volle krukas, weet merk niet
19mm carb
hebo koppeling
malossi mhr 2000
malossi carbonnen plaatjes
malossi e13 filter
rollen 3gr
rode drukveer
blauwe trekveren



nu dan over de sr.

Ik had een kymco gevonden waar ik een minarelli blok onder wilde maken. Na dit een tijdje in de schuur hebben gehad kwam ik erachter dat er wel heel veel
aan gedaan moest worden om dat ding op normale wielen te krijgen. Ik kon van een maat een blok komen en hij kwam ermee dat hij nog een sr-frame had liggen
met wielen en vork. Dit overgenomen en nu ga ik daarmee verder. Het blok is al getuned op de cilinder die ik erbij heb gekregen. Dit is een Malossi Mhr

Team cilinder die ook getuned is maar een warmloper heeft gehad. Het is een ac cilinder maar ik rij eerst hierop en dan misschien op lc verder. Het gaat me

toch meer om het custom dan de snelheid. Ik heb verder nou geen fototoestel dus moet elke keer even die van mn zus jatten haha. ik heb geen foto hoe het

frame eruit zag toen ik hem thuis had liggen. Wel van de cilinder:


6.jpg





9-7-2007

Ik kwam erachter dat de camera vandaag goede zin had, en ik na mijn werk nog even gebeund heb. Ben vanavond even bezig geweest met hoe ik het ongeveer wil
hebben, maar eerst wat foto's van hoe het frame nu is:

7.jpg



Dat gele was gewoon pret t ging weer is nergens over in de schuur, als het lassen gebeurt is kunnen het frame en het blok gestraald en daarna gespoten
worden. Hieronder 2 foto's van het blok 1 daarvan close-up van het carterdeel.


8.jpg



Hier de opstelling hoe ik het ONGEVEER wil hebben. Het de veer zal niet aan de originele ophanging komen maar verder naar vooren aan het frame en het

houten balkje zal ook korter worden en vast aan het frame zitten. Dit is maar even wat beunwerk om voor mijzelf een idee te geven hoe het eruit ziet.


9.jpg

`
10.jpg


11.jpg

Hier staat de scooter op zn wielen, let niet op de stof om de wielen dat is tegen beschadiging. Van de week de ophanging laten lassen en mijn buddy +

stage6 Wingbell binnenkrijgen, net als mijn bestelling van easyparts en een ritje massink en dan zijn we weer een stuk verder. als ik het spul heb komt er

weer een update.





15-8-2007

Iedereen was druk bezig met het klaarmaken voor de legale meeting, ik dus ook. Echter kon het niet doorgaan en zijn er dus wel veel spullen besteld. Van de

week in alle haast de velgen en kroonstuk weggebracht naar de coater en vandaag weer opgehaald. De bandjes heb ik er gelijk op laten leggen en de remschijf

zit er ook op:

12.jpg

13.jpg

strakheid!!
14.jpg



20-8-2007

NOU! hij staat op zijn wielen!!

15.jpg


zaterdag bij de lasser geweest geholpen en toegekeken.. hier de busjes die gedraait zijn:
16.jpg


en de ophanging zelf:
17.jpg

18.jpg


gelijk even de wielen erop en het blok zwart gespoten
19.jpg

20.jpg




3-9-2007

Ondertussen heb ik weer wat onderdelen bij elkaar gekregen. De buddy had ik nog niet, heb gedreigt met de politie en toen kwam het verhaal dat hij het

"vergeten" was. Ik heb gezegt hem woensdag thuis te willen hebben en anders doe ik alsnog aangifte. Van easyparts heb ik wat pakketjes binnen en ook wat

spul gehaald bij massink met daarin:

* mijn nieuwe helm: marushin x-moto
* spiegel vizier marushin helm
* tnt motorcrosstuur
* motip spuitbus wit
* motip spuitbus wit
* motip spuitbus roze
* tnt onderkuip slider
* tnt Remhevels sr
* ariette remhevelgrips roze
* keering binnenveer voorvork

ook heb ik mijn power1 as binnengekregen via scooter-freaks!!


en dit staat nog in backorder:

* binnenveer voorvork sr
* tnt voorkap slider(was aangekomen met schade en zonder koplampen)


dit is (waarschijnlijk) onderweg:
* Sr buddy compleet met zadel
* Stage6 wingbell

verder heb ik nog wat stukken van het frame geslepen en het frame gespoten, deze is matzwart.


fotoooooooooooooooooooo's:
21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg






zomaar:
26.jpg



hiermee begonnen we smorgens:
27.jpg


krukas erin:
28.jpg


inlaat, cilinder en overbrenging er half op:
29.jpg


Ook was ik nog met wat kappen bezig geweest, wilde voor de scooterbabe contest nog wat foto's met mijn vriendin maken, maar was te laat. hier als nog wat

foto's van de kappen. De monoseat heb ik gepolyesterd en een beetje geplamuurd, deze moet nog afgewerkt worden. De voorvorkpoten heb ik ook opnieuw

gespoten.

scooter in de tuin:
30.jpg

31.jpg


Scooter met mijn vriendin
32.jpg

33.jpg

34.jpg


07-11-2007


Nou maar weer is een update...njah , meer een samenvatting.

De 20ste moest en zou ik de sr lopend hebben, had een italkit selletra en een yasuni c21 geleend van ferrie en wat klein spul van een overbuurjongen. Ik

kreeg maar geen vonk en nog wat meer ellende. ik was al een paar dagen flink aan het beunen. allereerst hier nog wat foto's van het werk wat frank mij

geleverd heeft, busjes voor het stuur en voorvelg en een adapter voor mn dmp schijf. Met deze schijf is er alleen een probleempje. De klauw komt namelijk

tegen de velg aan als ik hem centreer, ik ga het proberen met 1/2 ringetjes achter de schijf te plaatsen en hierdoor meer afstand tussen klauw en velg te

krijgen. Hier ben ik nog mee bezig, als het lukt komt het hier te staan.



buddy ingericht met slider olietank accu en filtertje:
35.jpg




Hier zit het blok met de uitlaat onder het frame let trouwens op het frame achteraan(hier is ie nog lang)
36.jpg



Zo stond ie er de 20ste smorgens bij
37.jpg


blokje, let hier op het verder ingekorte frame!
38.jpg


zo stond ie er savonds weer bij.. die krat links was smiddags btw nog heel
39.jpg


De krat is dus kapot gegaan omdat hij niet liep, hij vonkte niet en ik vermoed dat dit de stator is. Ben net een koop misgelopen anders had ik zelf een

complete ontsteking gehad.




Beste update!! 20-02-2008

Half januari had ik een c21 gevonden, deze op gaan halen in friesland om gelijk Keeszz zn slider te bekijken. na 2,5uur in de trein de kerel van de uitlaat

ontmoet, maar kees lach nog met zn lamme kop in bed. dus geen slider gezien, maar wel een c21 mee naar huis genomen.

zo zag de uitlaat er in de boemeltrein terug eruit:
40.jpg


toen een malossi eprom en dmp koppeling geleend(koppeling later overgekocht) voor de eindjaarsmeeting van Team-RevolutioN. Savonds hadden we er een feest

van waar de sr op het podium stond.

de onderdelen:
41.jpg

42.jpg


verder had ik de remklauw passend gemaakt, hij raakte de velg, dus na veel slijpen, vijlen en passen zat ie mooi recht op de remschijf en net van de velg

af.
43.jpg

44.jpg


toen liep de scooter savonds, maar knalde een tapeind van de cilinder uit het blok. Deze heb ik getapt en er met een helocoil een m6 erin gepropt.
45.jpg


de dag van de meeting 1x gestart, de koppakking klapte er gelijk al uit met de 1e x kicken. dus even gereden tot hij uitviel.
46.jpg

47.jpg

48.jpg


hier een foto van het podium
62.jpg


toen bij een maat een beta kap overgenomen voor een pakje peuken, deze gaat dienen als underseat.
49.jpg

50.jpg


toen uiteindelijk de uitlaat maar is opgeknapt, voor & na:
64.jpg

51.jpg


Het tapeind was dus uit het blok gevlogen, dus heb ik andere carters gebruikt die ik nog had liggen. Deze heb ik laten stralen en wou ze nog spuiten, maar

massink had geen hittebestendig zwart. Alles in elkaar gebakken en klaar voor om onder t frame te gaan:
52.jpg


foto van nieuwe haaksegashendel met het spul om alles over te bakken in het nieuwe blok:
65.jpg


TOEN, kwamen er de opnames voor TV-Gelderland! Dit is was gister (19 februari) op tv te zien. Hier wat foto's ervan:
61.jpg

59.jpg

60.jpg


hier maak ik een burnout met de opnames:
53.jpg


hier een gaatje wat ik heb geburnt voor het huis:
63.jpg


Daarna was ik bezig met het reviceren van een neo's, repareren van een andere neo's, het een tunen van mn schamp-puchje, mn sr waar ik veel aan sleutel..

dus het word elke keer een zooitje in de schuur. daar werd ik gek van en heb alles naar buiten geknikkerd, inclusief fietsen:
55.jpg


toen de schuur aangeveegd en alles beetje op zn plek gezet
54.jpg


heb nou weer wat kapjes gekocht. Op de meeting was de cilinder wat te warm geworden waardoor de koppaking verschroeid was, dus toch maar koelkappen

gekocht:
56.jpg


ook heb ik gisteravond speedfight achterkappen overgenomen van een maat.
57.jpg


hier zie je hoe het ongeveer moet gaan zitten:
58.jpg




Dat was wat er gebeurt is, nou de vooruitzichten:


-achterkappen zijn nou allemaal compleet, dus die kunnen behandeld worden nou
-aerox spatbord over het achterwiel gaat niet passen met de beta underseat
-van de week ga ik een firefox spatbordje ruilen tegen mn citta kapjes(ben ik er vanaf)
-nog op zoek naar een slider voetenplank
-sr rempotje ophalen in nijmegen
-alles goed aansluiten
-eigen stator vinden, de oude heeft niet genoeg kracht meer om te vonken terwijl de weerstand gewoon normaal is.
-buddyhoes eindelijk laten maken door mammie
-voorkappen aan elkaar polyesteren

en en en!
-banken


9 maart is er weer een meeting bij gelredome, hier zijn wij met vele aanwezig en het beloofd een drukke meeting te worden. voor die meeting wil ik de sr

nog wat beter klaar te maken om samen met mn puch aanwezig te zijn.



update!! 24-03-2008


Vandaag weer even bezig geweest met de achterkap, deze zit al vast aan elkaar.

dit is wat ik eind van de middag had:
94.jpg


Vanaf vorige update is er wel aardig wat gebeurt. Hier een leuke samenvatting:



mijn buddyhoes is klaar. Ik had skaileer gehaald, mijn moeder aan het werk gezet en mijn naam erin laten zetten. hier wat foto's:

stof knippen
77.jpg


gestikt
78.jpg


zadelhoes terug en om zadel gespannen
90.jpg


Ik had ook nog wat spul gekregen( jeroen en nicky bedankt! :grin: ).

aerox spatbord
80.jpg


op de scooter
81.jpg


twin air filter
88.jpg


op de carburateur, half door de buddy heen.
89.jpg


In maart hadden we een grote meeting georganiseerd. Er was rond de 200 man aanwezig en ook aardig wat snel spul, zelfs uit groningen (naar arnhem toe). al met al een leuke gezellige dag waar het weer beter was dan verwacht met zon 200 man waarvan 15/20 echt snelle jongens.

hier een foto smorgens voor de meeting, even snel de achterkap gespoten.
91.jpg


hier op de meeting, met zadelophanging anders.
92.jpg


hier het blokje op de meeting.
93.jpg



Nou ga ik 30maart naar een meeting en daarna gaat hij weer uit elkaar om alles netjes te doen en opnieuw klaar te maken zoals opnieuw spuiten e.d.




update!! 13-05-2008

Na lang wachten weer een update. wel een hele lange maar ook een hele vette vind ik.

sinds de vorige update is er aardig wat gebeurt.

ik had stepjes gekregen,voetenkappen gekocht, heb blokje opnieuw klaargemaakt, uitlaat opgeknapt, stickers besteld, een camerahelm gemaakt(emo, maar het werkt), het frame nog wat ingekort en nog meer!

hier foto's van het gecoate spul, waaronder de stepjes, het frame en mn bracket voor de remschijf:
107.jpg

105.jpg


het klaargemaakte blokje met opgeknapte uitlaat:
101.jpg

102.jpg

103.jpg


de bestelde stickers (via sms)
106.jpg


een meeting in deventer gehad, wilde een rondje burnen, maar het wiel kreeg grip en hij vloog dus. de schade:
97.jpg


ik had ook de voorkappen aan elkaar gemaakt. de voetkappen erop en wat gepast

hier met ongecoat frame:
98.jpg

bezig met de voorkap
104.jpg

hoe laag:
111.jpg

voetkap met stepjes erdoorheen:
112.jpg


de gemaakte camerahelm:
108.jpg


Een tijd terug kwam het idee om naar meinerzhagen08 te gaan. het scooterweekend in duitsland op een vliegveld, gewoon vet:D

dat weekend kwam dichterbij dus er moest vanalles gebeuren. hier het verhaal. allereerst had ik een matje gevonden als decoratie:
100.jpg


ik had een lading onderdelen aangeschaft om te kunnen overleven:
99.jpg


dat was uiteindelijk deels niet meer nodig, de scooter werd LC!.
vrijdag zouden we weg gaan naar duitsland. ik ben maandag een cilinder op gaan halen. het werd een Metrakit ProRace2. Maandag om 10u savonds thuis gekomen van 5u reizen.

hier zit ie er al op.
115.jpg


daarvoor moest dus ook een radiateur en een waterpomp komen, de radiateur bij nicky opgehaald en erop gemaakt, nog wel beun, maar het zit best goed.
114.jpg


de waterpomp heb ik van frank gekregen en slangen van dennis, dus toen had ik alles. dinsdag na stage naar massink geweest, zuigertje gehaald, pakkingset bij elkaar geraapt uit 3/4 andere setjes, naaldlagertje en andere meuk. woensdagavond na stage heb ik de scooter lopend gehad, wel 10 seconden omdat ik geen koeling had, maargoed, het liep.

donderdag was ik vrij dus ik heb de hele dag gebeunt. koeling gefixt, nog een x massink voor de bestelde pakkingset die er nog niet was. toen uit narigheid maar een m-stuur gekocht haha. die erop ( hele verbetering vind ik), wat kapjes gespoten, boodschappen gedaan met de vriendin en bij een meid een roze carnavals-zakdoek opgehaald.

zo stond ie er vrijdag smorgens bij:
116.jpg


hier wat foto's van mijn scooter @ meinerz:
met een slider
117.jpg

de baan vanaf de achterkant, je ziet de start niet eens. en daar zat de baan voor de officiele sprints nog achter!
118.jpg

bij de baan
119.jpg

120.jpg

121.jpg


hier het m-stuurtje met de kosoteller en zakdoek
122.jpg


de meid met promovest op de scooter
123.jpg


het team de 2e avond voor de tenten
124.jpg


ik achter de 2fast zip van nicky aan met mn camerahelm. hield m de 1e 20meter bij!:)

daar ook nog op de bank geweest, klopte niks van. stonden 4 banken en haalde de 1e dag onafgesteld tussen de 11.2 en 13.4pk. de 12dag tussen de 13nogwat en 15.4. de 2fast zip haalde 21 hier en in nederland 24,7. maargoed het was een vet weekend en zeker voor herhaling vatbaar. heb meegedaan aan de officiele sprints en heb 8.4 gereden. de 1e sprint die ik daar en ooit in mn leven reed had ik een reactietijd van 0.01 SEC, waar ik zelf heel erg trots op ben haha.

hier wat filmpjes van de sr @ meinerzhagen:
de baan om vrij te rijden(3.44) ik begin achterop de baan, de 1e sprint rij ik ze allemaal zoek. de 2e keer werd ie warm en werd ik 3e.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DVLGLblMeEY"]YouTube - ST-RevolutioN MZH08 Rit baan Sr[/ame]

1van mijn sprints, net verloren op een wiellengte oid:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=B1uc0GvvErc"]YouTube - ST-RevolutioN MZH08 SR Sprint[/ame]

op de bank:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=NEz2oFo_6IE"]YouTube - ST-RevolutioN MZH08 SR Pro race @ bank02[/ame]

zomaar wat filmpjes langs de baan:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=sYw_tbocRi4"]YouTube - ST-RevolutioN MZH08[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-t44RsCdp9M"]YouTube - ST-RevolutioN MZH08[/ame]

airsal senda die vast moest lopen ivm warmloper en kapot blok e.d. zonder koeling 8min en nog niet kapot te krijgen:
[ame="http://youtube.com/watch?v=1qv0R_5UtNM"]YouTube - ST-RevolutioN || Rick z'n Derbi Senda, poging tot vastlopen![/ame]

2fast zip burnout, 1e prijs als burnking!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=LIRmh55PMQA"]YouTube - 2f4r zip St-revolution 08 MzH[/ame]

ik achter de 2fast zip aan, tussen de starthekken vloog ik bijna op dat startmannetje in. deze kerel stont soms akelig in de weg.

de achterkap is in duitsland achtergebleven. de betakap viel eronderuit en heeft aangelopen op het achterwiel. ik ga toch voor iets lichters en smallers. ook heb ik met remy(chezmo) gepraat over een poly kap. remy stond naast ons met de tent en het was gezellig met de hele groep!

dit weekend een legale meeting in twello waar ik op de bank ga om een wat betere score te kunnen ontvangen. daarna gaan we weer verder met wat opkomt in mijn hoofd. ideen over de achterkap laat ik nog even stil:) binnenkort 13/44 vertanding proberen. op de 150 sprints haalde ik de 90km per uur, en dit moet harder.

TOT DE VOLGENDE UPDATE, hopelijk snel!
 
Advertisement - register to remove this

mijn setup zoals ik hem wil:

Cilinder: Metrakit ProRace2
Carters: SD Getuned
Uitlaat: Yasuni C21
Krukas: Power1 pen 12
Lagers: C4 staal
Ontsteking: Selletra italkit
Vario: Power1
Koppeling: Stage6, nu dmp
Koppelingshuis: Stage6 Wingbell
Halfpoulie: Stage6, nog niet aanwezig
V-snaar: Malossi kevlar
Carburateur: oko 28mm
Filter: twin air
Membraam: Stage6 V-Force
Wig: Kiesler wig
Spruitstuk: Malossi recht pia 22-28mm
Kelk: Stage6 gepolijst
Powerbox: Malossi Viton, nog niet aanwezig

optisch:
roze gecoate velgen
roze gecoat kroonstuk
roze handvatten
gepolijste voorvorkpoten
gepolijste kelk
gepolijst snelgas
zwart gecoat frame
matzwarte delen voorvorkpoten
matzwarte dmp oversized remschijf
matzwarte carters
tnt slider voorkap
tnt slider binnenkap
tnt slider onderkuip

rijwielgedeelte:
Oversized dmp remschijf
Aangepaste ophanging, subframe en vering onderlangs.
2x veer aan blokophanging
trommelrem achter.
voorvork verlaagd
killswitch met kapbevestiging, komt in sleutelgat.
Koso toerenteller

nog aan te schaffen:
motorisch:
-Ontsteking(stator)
-Halfpoulie
-Powerbox

optisch:
-wat kapwerk

rijwielgedeelte:
-paddock, laten maken of kopen
-koso km-teller

to do:
-achterkap maken
-voorspatbord ophanging maken
-electra afwerken
-verlichting voor + misschien achter erin maken
-kappen spuiten
-kleine onderdelen erbij kopen
-nog harder gaan!
-tunen
 
update #1! 8-07-2007

update #2! 9-07-2007

update #3! 10-07-2007

update #4! 12-07-2007

update #5! 14-07-2007

update #6! 22-07-2007

update #7! 3-08-2007

update #8! 15-08-2007

update #9! 20-08-2007

update #10! 3-9-2007

update #11! 6-9-2007

update #12! 18-9-2007

update #13! 14-10-2007

update #14! 07-11-2007

update #15! 20-02-2008

update #16! 24-03-2008

update #17! 13-05-2008
 
Altijd veel werk zo'n page aanmaken:*
Maar ziet er leuk uit, je scooter is echt dik:)!

Filmpjes van Meinerz zijn ook vet*D
 
Rinze, hondepik!
Leuk dingetje heb je :W, heb je die dropjes nog op je kap geplakt:D?


hee! haha nee, ik wist niet waarmee had geen lijm alleen pakking:p en eraan likken werd m ook niet emo.


Wat the fok moet die achterkap voorstellen man? 8P

Daar doe je toch echt iets verkeerds mee :X

het zou wat vets moeten worden als ie af zou zijn, maar heb m nou aan stront geschopt en heb m overreden met mn golf
 
Bevestiging waarom ik nou nooit met een scooter naar deze meeting zou gaan. LEVENSGEVAARLIJK! Verder leuk project.
 
Bevestiging waarom ik nou nooit met een scooter naar deze meeting zou gaan. LEVENSGEVAARLIJK! Verder leuk project.

naar meinerz?

t was wel grappig, er zijn verscheidene de hekken in gevlogen, maar dat komt door te laat remmen.

kijk is naar een wedstrijd wielrennen, die lui rijden 5cm van elkaar af en toch gaat het bijna altijd goed, dat is hier ook zo. alleen het had idd wel wat strenger mogen zijn. je kon met je blote pens de baan op, maar dat is je eigen keuze.
 
vandaag de 13/44 opgehaald met nardo deksel. morgen gaat deze erin. misschien voor het weekend een achterkap ophalen!
 
Het ziet er best leuk uit :)
Ik zou alleen een vaste ophanging lassen en dan gewoon een soort van onderlangse vering, want dit is echt geen gezicht haha :p
 
Back
Top