SSR Spirox
24.6pk geblokk
SSR - 2f4r Spirox
Dan maar een nieuwe topic openen op advies van Erwin.
Aangezien me vorige projectpage een beetje een zooitje was geworden.
Updaten zal ik altijd in de 1e post doen, zodat alles lekker overzichtelijk blijft.
Hier het verhaal van mij kant:
Ooit ben ik begonnen met scooters en na een tijdje besloot ik om maar is een projectje te beginnen van mijn scooter.
Hier een foto van mijn scooter toen ik hem kocht:
Na een tijdje zo rondrijden kwam daar verandering in:
Ik heb toen een vloeistof gekoeld DD minarelli horizontaal aangeschaft en heb aerox velgen onder de scooter gezet. En ook een Aerox voorvork
Ondertussen was de scooter ook alweer gespoten in het zwart met wit.
Toen begonnen met nog meer onderdelen te kopen zoals tjt F1 uitlaatje en dergelijk.
Ik heb ook nog eventjes met een team rondgereden op mijn scooter.
Maar na een tijdje begon die team me toch te vervelen en begon ik met het bedenken van andere dingen.
Na veel nadenken toch een leuk idee gevonden.
Ik had een slider staan en die heb ik door de helft gezaagd en aan het booster frame gelast.
Hier nog een foto van de slider.
En na het slijp/las/schuurwerk zag het er zo uit.
Een tijdje later zag die er zo uit:
Ik was toch van plan er een totaal andere setup op te gooien dus heb ik het 1 en ander aangeschaft. Speed en al die andere zooi
Dit is de setup momenteel:
cilinder: speed
krukas: rhq
carburator: keihin 28mm
vario: mhr 2000
achterpoeli's: mhr overrabge
vertanding : athena en tjt -> rf van 9
rotor: hpi 2004
vertandings deksel: tp gelagerd
verder nog overige stuff:
braking 4 zuigerige remklauw
2x tjt 220mm schijf.
fournales veer
area mono arm
rox verlaagde voor vork en normale vork
domino snelgas
mhr remblokken
De remmen moesten natuurlijk ook goed werken dus heb ik 2x 220mm schijfjes voor en achter aangeschaft en een mooie braking 4zuigerige remklauw.
Toen werd het weer is tijd voor een kleurtje en dit was het resultaat.
Ik bleef bezig met nieuwe ideeën te bedenken en kwam uit op een mono arm van een area51
Toen begonnen met een ander veersysteem voor achter, het resultaat mag er zeker wezen, er zit nog redelijk wat roest op en het ziet er allemaal niet erg netjes uit, maar dit wordt allemaal netjes, wacht maar af.
En ook kieslervelgje vond ik leuk, maar moest wel een grote band bij. Dus heb ik voor een 150 bandje gekozen wat heel erg vet staat.
En wat kapjes bewerkt
Carbje ook maar even gepolijst (had niks te doen in de trein)
Enne dan kijk je in de 1e uitgave van de scootertuning.net agenda en kom je je zelf nog tegen ook .
Update 1:
of ja, toevoeging dan maar. een blink in de toekomst en dan zien we dit:
update!
nog wat stuff binne gekregen/gehaald.
en zo als ie er nu bij staat.
en dan nog wat klein stuff
lelystad!
zo, dan eindelijk me inlaat waar ik al dik 3/4 jaar mee bezig ben. heb gezecht dat het pas na lely toonbaar werd gemaakt. zo doende . op lely was het niet helemaal tot z'n recht gekomen maar ja.
verder was lely super. leuk wat mensen gemeet en de 1e kleer dat de speed leefde.
nog een foto gevonden van me scooty op de bank
en jawel hoor een echt 20,5 pk er uit met alles er ingezet en verder niet naar gekeken, dus belooft zeker meer
bedankt erwin. jeroen en erwin voor het aandringen!
na lely vond ik het toch tijd worden dat het uiterlijk een beetje beter word.
dus ff fournales opnieuw gepolijst samen met me 1e verslete speed zuiger.
ook vond ik het remvermogen niet genoeg met 2 tjt 220mm zwevende schijven met voor ook nog een braking 4 zuigerige remklauw, dus ja, dan neem je maar een monster disck voor voor(jammer dat die echt niet passend zijn te maken voor achter) alleen had ik er nog geen adaptor voor. dus maakt ik die maar van een stukje alu die ik 24 uur had laten bleken in bleek middel.
resultaat:
nog ff een vriend gesproken te hebebn die zich had geamuzeerd met die motip flip flop paint wou ik het toch wel eens zien. ik langs.
daar een halve bus gekregen en ook een 25mm tillotson cart carb gekregen.
altijd leuk zo iets.
en maar meteen de paint geprobeerd. had alleen me zwarte kappen opgeschuurd(slecht) en het resultaat:
na een flinke "scooter rust pauze" ben ik weer verder gegaan.
had nog een nieuwe zuiger nodig. dus deze gehaald bij epc, samen met een bcd onderkuipje wat slecht was afgewerkt en niet goed past st ,een kiehin sproeiertje en een nieuwe pakkingset, whoei.
het onderkuipje past nu eindelijk en moet nu nog alleen worden ingeplamuurd worden en dan staat het als 1 strak geheel.
me pa kwam aan dat ie een nieuwe digi had en hem uit wou proberen, maar wist niet wat ie moest fotogra nog wat. dus ja, dan heb ik altijd wel een idee!!
achterkantje nog meer opgehoogt en staat een stuk beter.
en ook nog een nieuw figuur uit gezaagt uit voorkap, dit word nog afgewerkt en komt diepte in.
me spatdbord dat nu duidelijk verkleurd.
en met een 150 band heb je weinig ruimte, dus maak je die maar tot het net genoeg is.
en laatste dan maar.
dit was het weer ff , binnen kort weer meer.
nu is binnen kort: mono arm!
na een warme maar een productive dag :
het past maar net me arm ivm me radiator.
vind het er best mooi onder staan ook al is het nu in brakke staat.
na 2 maanden nix gepost te hebben vond ik het wel weer eens tijd om iets van me te laten horen.
wat gedaan te hebben:
nieuwe wig gemaakt en getest. dit gaf boven verwachting goede resultaten.
we hadden het geblokkeerd gemeten op een speed met c21 keihin en de rest is van zelfs spreken. eerst een kiesler wig met pia spuiruit , dit getuned door epc.
dit resulteerde in 19,9 pk gecorigeerd. en toen met mijn ssr wig kwamen we uit op 20,3pk gecorigeerd. dus een winst van 0,4 pk.
de gehele scooter licht uit elkaar voor een nieuwe start met schone opbouw, frame is op dieet en wil er mee onder de 10 kg uit komen. zit nu op 11,5kg. dan word ie gecoat en ben ik klaar met me frame.
kappen ga ik zo snel mogelijk ook spuitklaar maken zodat alles weg kan en ik komend sprint seisoen aan de start kan verschijnen met een nette scooter.
toen:
begon de c21 begon te roesten in de bocht, dus de roest maar omgzet in gepolijst opp.
ook me kiesler velg spuitklaar gemaakt
fournales ff onder de polijst borstel gehouden
en omdat het polijsten erg makkelijk af ging heb ik besloten gehele pijp zo te doen.
verder:
nog een stage 6 trap starter besteld.
en heb besloten om cross te gaan rijden ipv speed. dus bij deze is de krukas ook te koop!
update:
flink wat kleine spulletjes gehaald en besteld bij epc.
- mhr krukas algers
- mhr naaldlager
- mhr cross
- ssp kickstart ding
- super licht zwart m stuurtje
- hele voorraad van wat epc nog had aan remreiniger.
- schuim luchtfilter olie.
- stuurgewichtjes voor de detail
- keerring setje
verder ben ik weer veel wijzer geworden door roefs scootertuning die hem veel hebben verteld voor bevordering van mijn project. thanx!!
weer eens een update!!!
nieuwe onderdelen:
polini evo 2 overrange
12" voorbandje
nieuw zuigertje. ja, alweer ja!!
en nog wat dingetjes gepolijst natuurlijk.
verder ben ik druk bezig met me blokje, maar meer daar over als het in elkaar zit en loopt.
evo 2 overrange :
een of ander ding dat achter de vario hoort!? wannabe grade plaat?
links me achterband en rechts me voorband.
en me setje banden van groot naar klein
de grondplaat voor de ibea carb
en me gepolijste spul
braking klauw voor de helft al klaar
1e tjt schijf klaar
nu nog me andere tjt schijf en me stage 6 monsterdisk
hoop dat ik binne een maandje me blokje verder kan opbouwen en en laten spuiten samen met me velgen. dan nog me kappen af maken en me frame ontlakken. dan is het meeste achter de rug en kan ik alles netjes scoon in elkaar zetten.
Dit is het zo een beetje, er zijn nog veel meer stappen tussen geweest. Maar ik heb niet echt zin om overal foto’s van te posten, ben namelijk al 2 jaar aan de scooter bezig, dus zijn het mij teveel foto’s.
Hoop jullie beetje in een opgeruimd en netjes topic op de hoogte te houden van de vorderingen.
Reacties altijd welkom net zoals goede ideeën!
Dit is allemaal mede mogelijk gemaakt door de volgende personen:
- SSR crew: Tom, Erwin, Jeroen, Ismael, Bram, Bart, Niek, Ivo, Tuinman
- epc : marco en de gebroeders roufs
- bram cuppens lasser
- pb borjans spuiten+poly
- en natuurlijk me zelf!
- Luuk
Dan maar een nieuwe topic openen op advies van Erwin.
Aangezien me vorige projectpage een beetje een zooitje was geworden.
Updaten zal ik altijd in de 1e post doen, zodat alles lekker overzichtelijk blijft.
Hier het verhaal van mij kant:
Ooit ben ik begonnen met scooters en na een tijdje besloot ik om maar is een projectje te beginnen van mijn scooter.
Hier een foto van mijn scooter toen ik hem kocht:
Na een tijdje zo rondrijden kwam daar verandering in:
Ik heb toen een vloeistof gekoeld DD minarelli horizontaal aangeschaft en heb aerox velgen onder de scooter gezet. En ook een Aerox voorvork
Ondertussen was de scooter ook alweer gespoten in het zwart met wit.
Toen begonnen met nog meer onderdelen te kopen zoals tjt F1 uitlaatje en dergelijk.
Ik heb ook nog eventjes met een team rondgereden op mijn scooter.
Maar na een tijdje begon die team me toch te vervelen en begon ik met het bedenken van andere dingen.
Na veel nadenken toch een leuk idee gevonden.
Ik had een slider staan en die heb ik door de helft gezaagd en aan het booster frame gelast.
Hier nog een foto van de slider.
En na het slijp/las/schuurwerk zag het er zo uit.
Een tijdje later zag die er zo uit:
Ik was toch van plan er een totaal andere setup op te gooien dus heb ik het 1 en ander aangeschaft. Speed en al die andere zooi
Dit is de setup momenteel:
cilinder: speed
krukas: rhq
carburator: keihin 28mm
vario: mhr 2000
achterpoeli's: mhr overrabge
vertanding : athena en tjt -> rf van 9
rotor: hpi 2004
vertandings deksel: tp gelagerd
verder nog overige stuff:
braking 4 zuigerige remklauw
2x tjt 220mm schijf.
fournales veer
area mono arm
rox verlaagde voor vork en normale vork
domino snelgas
mhr remblokken
De remmen moesten natuurlijk ook goed werken dus heb ik 2x 220mm schijfjes voor en achter aangeschaft en een mooie braking 4zuigerige remklauw.
Toen werd het weer is tijd voor een kleurtje en dit was het resultaat.
Ik bleef bezig met nieuwe ideeën te bedenken en kwam uit op een mono arm van een area51
Toen begonnen met een ander veersysteem voor achter, het resultaat mag er zeker wezen, er zit nog redelijk wat roest op en het ziet er allemaal niet erg netjes uit, maar dit wordt allemaal netjes, wacht maar af.
En ook kieslervelgje vond ik leuk, maar moest wel een grote band bij. Dus heb ik voor een 150 bandje gekozen wat heel erg vet staat.
En wat kapjes bewerkt
Carbje ook maar even gepolijst (had niks te doen in de trein)
Enne dan kijk je in de 1e uitgave van de scootertuning.net agenda en kom je je zelf nog tegen ook .
Update 1:
of ja, toevoeging dan maar. een blink in de toekomst en dan zien we dit:
update!
nog wat stuff binne gekregen/gehaald.
en zo als ie er nu bij staat.
en dan nog wat klein stuff
lelystad!
zo, dan eindelijk me inlaat waar ik al dik 3/4 jaar mee bezig ben. heb gezecht dat het pas na lely toonbaar werd gemaakt. zo doende . op lely was het niet helemaal tot z'n recht gekomen maar ja.
verder was lely super. leuk wat mensen gemeet en de 1e kleer dat de speed leefde.
nog een foto gevonden van me scooty op de bank
en jawel hoor een echt 20,5 pk er uit met alles er ingezet en verder niet naar gekeken, dus belooft zeker meer
bedankt erwin. jeroen en erwin voor het aandringen!
na lely vond ik het toch tijd worden dat het uiterlijk een beetje beter word.
dus ff fournales opnieuw gepolijst samen met me 1e verslete speed zuiger.
ook vond ik het remvermogen niet genoeg met 2 tjt 220mm zwevende schijven met voor ook nog een braking 4 zuigerige remklauw, dus ja, dan neem je maar een monster disck voor voor(jammer dat die echt niet passend zijn te maken voor achter) alleen had ik er nog geen adaptor voor. dus maakt ik die maar van een stukje alu die ik 24 uur had laten bleken in bleek middel.
resultaat:
nog ff een vriend gesproken te hebebn die zich had geamuzeerd met die motip flip flop paint wou ik het toch wel eens zien. ik langs.
daar een halve bus gekregen en ook een 25mm tillotson cart carb gekregen.
altijd leuk zo iets.
en maar meteen de paint geprobeerd. had alleen me zwarte kappen opgeschuurd(slecht) en het resultaat:
na een flinke "scooter rust pauze" ben ik weer verder gegaan.
had nog een nieuwe zuiger nodig. dus deze gehaald bij epc, samen met een bcd onderkuipje wat slecht was afgewerkt en niet goed past st ,een kiehin sproeiertje en een nieuwe pakkingset, whoei.
het onderkuipje past nu eindelijk en moet nu nog alleen worden ingeplamuurd worden en dan staat het als 1 strak geheel.
me pa kwam aan dat ie een nieuwe digi had en hem uit wou proberen, maar wist niet wat ie moest fotogra nog wat. dus ja, dan heb ik altijd wel een idee!!
achterkantje nog meer opgehoogt en staat een stuk beter.
en ook nog een nieuw figuur uit gezaagt uit voorkap, dit word nog afgewerkt en komt diepte in.
me spatdbord dat nu duidelijk verkleurd.
en met een 150 band heb je weinig ruimte, dus maak je die maar tot het net genoeg is.
en laatste dan maar.
dit was het weer ff , binnen kort weer meer.
nu is binnen kort: mono arm!
na een warme maar een productive dag :
het past maar net me arm ivm me radiator.
vind het er best mooi onder staan ook al is het nu in brakke staat.
na 2 maanden nix gepost te hebben vond ik het wel weer eens tijd om iets van me te laten horen.
wat gedaan te hebben:
nieuwe wig gemaakt en getest. dit gaf boven verwachting goede resultaten.
we hadden het geblokkeerd gemeten op een speed met c21 keihin en de rest is van zelfs spreken. eerst een kiesler wig met pia spuiruit , dit getuned door epc.
dit resulteerde in 19,9 pk gecorigeerd. en toen met mijn ssr wig kwamen we uit op 20,3pk gecorigeerd. dus een winst van 0,4 pk.
de gehele scooter licht uit elkaar voor een nieuwe start met schone opbouw, frame is op dieet en wil er mee onder de 10 kg uit komen. zit nu op 11,5kg. dan word ie gecoat en ben ik klaar met me frame.
kappen ga ik zo snel mogelijk ook spuitklaar maken zodat alles weg kan en ik komend sprint seisoen aan de start kan verschijnen met een nette scooter.
toen:
begon de c21 begon te roesten in de bocht, dus de roest maar omgzet in gepolijst opp.
ook me kiesler velg spuitklaar gemaakt
fournales ff onder de polijst borstel gehouden
en omdat het polijsten erg makkelijk af ging heb ik besloten gehele pijp zo te doen.
verder:
nog een stage 6 trap starter besteld.
en heb besloten om cross te gaan rijden ipv speed. dus bij deze is de krukas ook te koop!
update:
flink wat kleine spulletjes gehaald en besteld bij epc.
- mhr krukas algers
- mhr naaldlager
- mhr cross
- ssp kickstart ding
- super licht zwart m stuurtje
- hele voorraad van wat epc nog had aan remreiniger.
- schuim luchtfilter olie.
- stuurgewichtjes voor de detail
- keerring setje
verder ben ik weer veel wijzer geworden door roefs scootertuning die hem veel hebben verteld voor bevordering van mijn project. thanx!!
weer eens een update!!!
nieuwe onderdelen:
polini evo 2 overrange
12" voorbandje
nieuw zuigertje. ja, alweer ja!!
en nog wat dingetjes gepolijst natuurlijk.
verder ben ik druk bezig met me blokje, maar meer daar over als het in elkaar zit en loopt.
evo 2 overrange :
een of ander ding dat achter de vario hoort!? wannabe grade plaat?
links me achterband en rechts me voorband.
en me setje banden van groot naar klein
de grondplaat voor de ibea carb
en me gepolijste spul
braking klauw voor de helft al klaar
1e tjt schijf klaar
nu nog me andere tjt schijf en me stage 6 monsterdisk
hoop dat ik binne een maandje me blokje verder kan opbouwen en en laten spuiten samen met me velgen. dan nog me kappen af maken en me frame ontlakken. dan is het meeste achter de rug en kan ik alles netjes scoon in elkaar zetten.
Dit is het zo een beetje, er zijn nog veel meer stappen tussen geweest. Maar ik heb niet echt zin om overal foto’s van te posten, ben namelijk al 2 jaar aan de scooter bezig, dus zijn het mij teveel foto’s.
Hoop jullie beetje in een opgeruimd en netjes topic op de hoogte te houden van de vorderingen.
Reacties altijd welkom net zoals goede ideeën!
Dit is allemaal mede mogelijk gemaakt door de volgende personen:
- SSR crew: Tom, Erwin, Jeroen, Ismael, Bram, Bart, Niek, Ivo, Tuinman
- epc : marco en de gebroeders roufs
- bram cuppens lasser
- pb borjans spuiten+poly
- en natuurlijk me zelf!
- Luuk
Last edited: