SSR - Spirox

Status
Not open for further replies.

SSR Spirox

24.6pk geblokk
SSR - 2f4r Spirox

Dan maar een nieuwe topic openen op advies van Erwin.
Aangezien me vorige projectpage een beetje een zooitje was geworden.

Updaten zal ik altijd in de 1e post doen, zodat alles lekker overzichtelijk blijft.

Hier het verhaal van mij kant:
Ooit ben ik begonnen met scooters en na een tijdje besloot ik om maar is een projectje te beginnen van mijn scooter.
Hier een foto van mijn scooter toen ik hem kocht:
6y1amw.jpg

6y1apc.jpg


Na een tijdje zo rondrijden kwam daar verandering in:
Ik heb toen een vloeistof gekoeld DD minarelli horizontaal aangeschaft en heb aerox velgen onder de scooter gezet. En ook een Aerox voorvork
Ondertussen was de scooter ook alweer gespoten in het zwart met wit.
6y1aqg.jpg

6y1aqg.jpg


Toen begonnen met nog meer onderdelen te kopen zoals tjt F1 uitlaatje en dergelijk.
6y1aw2.jpg

Ik heb ook nog eventjes met een team rondgereden op mijn scooter.
6y1b0l.jpg

Maar na een tijdje begon die team me toch te vervelen en begon ik met het bedenken van andere dingen.
Na veel nadenken toch een leuk idee gevonden.
Ik had een slider staan en die heb ik door de helft gezaagd en aan het booster frame gelast.
Hier nog een foto van de slider.
6y1b2q.jpg

En na het slijp/las/schuurwerk zag het er zo uit.
6y1b4i.jpg


Een tijdje later zag die er zo uit:
6y1b90.jpg


Ik was toch van plan er een totaal andere setup op te gooien dus heb ik het 1 en ander aangeschaft. Speed en al die andere zooi :)
6y1bae.jpg


Dit is de setup momenteel:

cilinder: speed
krukas: rhq
carburator: keihin 28mm
vario: mhr 2000
achterpoeli's: mhr overrabge
vertanding : athena en tjt -> rf van 9
rotor: hpi 2004
vertandings deksel: tp gelagerd

verder nog overige stuff:
braking 4 zuigerige remklauw
2x tjt 220mm schijf.
fournales veer
area mono arm
rox verlaagde voor vork en normale vork
domino snelgas
mhr remblokken

De remmen moesten natuurlijk ook goed werken dus heb ik 2x 220mm schijfjes voor en achter aangeschaft en een mooie braking 4zuigerige remklauw.
6y1clg.jpg


Toen werd het weer is tijd voor een kleurtje en dit was het resultaat.
6y1cmu.jpg


Ik bleef bezig met nieuwe ideeën te bedenken en kwam uit op een mono arm van een area51
6y1d0x.jpg


Toen begonnen met een ander veersysteem voor achter, het resultaat mag er zeker wezen, er zit nog redelijk wat roest op en het ziet er allemaal niet erg netjes uit, maar dit wordt allemaal netjes, wacht maar af.
6y1gqu.jpg


En ook kieslervelgje vond ik leuk, maar moest wel een grote band bij. Dus heb ik voor een 150 bandje gekozen wat heel erg vet staat.
6y1jd0.jpg


En wat kapjes bewerkt
6y1d34.jpg

Carbje ook maar even gepolijst (had niks te doen in de trein)
6y1kaq.jpg

Enne dan kijk je in de 1e uitgave van de scootertuning.net agenda en kom je je zelf nog tegen ook .
6y1d7m.jpg


Update 1:
of ja, toevoeging dan maar. een blink in de toekomst en dan zien we dit:
6y1dar.jpg


update!
nog wat stuff binne gekregen/gehaald.


en zo als ie er nu bij staat.


en dan nog wat klein stuff


lelystad!
zo, dan eindelijk me inlaat waar ik al dik 3/4 jaar mee bezig ben. heb gezecht dat het pas na lely toonbaar werd gemaakt. zo doende . op lely was het niet helemaal tot z'n recht gekomen maar ja.
9r3cwx.jpg


9r3dxs.jpg


verder was lely super. leuk wat mensen gemeet en de 1e kleer dat de speed leefde.

nog een foto gevonden van me scooty op de bank
9tip3q.jpg


en jawel hoor een echt 20,5 pk er uit met alles er ingezet en verder niet naar gekeken, dus belooft zeker meer
bedankt erwin. jeroen en erwin voor het aandringen!

na lely vond ik het toch tijd worden dat het uiterlijk een beetje beter word.
dus ff fournales opnieuw gepolijst samen met me 1e verslete speed zuiger.
a082mg.jpg


ook vond ik het remvermogen niet genoeg met 2 tjt 220mm zwevende schijven met voor ook nog een braking 4 zuigerige remklauw, dus ja, dan neem je maar een monster disck voor voor(jammer dat die echt niet passend zijn te maken voor achter) alleen had ik er nog geen adaptor voor. dus maakt ik die maar van een stukje alu die ik 24 uur had laten bleken in bleek middel.
resultaat:
a084nd.jpg


nog ff een vriend gesproken te hebebn die zich had geamuzeerd met die motip flip flop paint wou ik het toch wel eens zien. ik langs.
daar een halve bus gekregen en ook een 25mm tillotson cart carb gekregen.
altijd leuk zo iets.
en maar meteen de paint geprobeerd. had alleen me zwarte kappen opgeschuurd(slecht) en het resultaat:
a085k5.jpg



na een flinke "scooter rust pauze" ben ik weer verder gegaan.
had nog een nieuwe zuiger nodig. dus deze gehaald bij epc, samen met een bcd onderkuipje wat slecht was afgewerkt en niet goed past st ,een kiehin sproeiertje en een nieuwe pakkingset, whoei.

het onderkuipje past nu eindelijk en moet nu nog alleen worden ingeplamuurd worden en dan staat het als 1 strak geheel.

me pa kwam aan dat ie een nieuwe digi had en hem uit wou proberen, maar wist niet wat ie moest fotogra nog wat. dus ja, dan heb ik altijd wel een idee!!

achterkantje nog meer opgehoogt en staat een stuk beter.
bgqt5u.jpg


en ook nog een nieuw figuur uit gezaagt uit voorkap, dit word nog afgewerkt en komt diepte in.
bgquko.jpg


me spatdbord dat nu duidelijk verkleurd.
bgqx48.jpg

bgqxad.jpg


en met een 150 band heb je weinig ruimte, dus maak je die maar tot het net genoeg is.
bgqxie.jpg


en laatste dan maar.
bgqzqa.jpg




dit was het weer ff , binnen kort weer meer.

nu is binnen kort: mono arm!

na een warme maar een productive dag :
dff1o0.jpg

dff4me.jpg



het past maar net me arm ivm me radiator.
dff4uw.jpg


vind het er best mooi onder staan ook al is het nu in brakke staat.

na 2 maanden nix gepost te hebben vond ik het wel weer eens tijd om iets van me te laten horen.
wat gedaan te hebben:
nieuwe wig gemaakt en getest. dit gaf boven verwachting goede resultaten.
we hadden het geblokkeerd gemeten op een speed met c21 keihin en de rest is van zelfs spreken. eerst een kiesler wig met pia spuiruit , dit getuned door epc.
dit resulteerde in 19,9 pk gecorigeerd. en toen met mijn ssr wig kwamen we uit op 20,3pk gecorigeerd. dus een winst van 0,4 pk.

fxrrpz.jpg


de gehele scooter licht uit elkaar voor een nieuwe start met schone opbouw, frame is op dieet en wil er mee onder de 10 kg uit komen. zit nu op 11,5kg. dan word ie gecoat en ben ik klaar met me frame.
kappen ga ik zo snel mogelijk ook spuitklaar maken zodat alles weg kan en ik komend sprint seisoen aan de start kan verschijnen met een nette scooter.

toen:

begon de c21 begon te roesten in de bocht, dus de roest maar omgzet in gepolijst opp.
fvxyk7.jpg


ook me kiesler velg spuitklaar gemaakt
fvy077.jpg


fournales ff onder de polijst borstel gehouden
fvy9mh.jpg


en omdat het polijsten erg makkelijk af ging heb ik besloten gehele pijp zo te doen.
fxrpzc.jpg


verder:
nog een stage 6 trap starter besteld.
en heb besloten om cross te gaan rijden ipv speed. dus bij deze is de krukas ook te koop!
fvy0qd.jpg


update:
flink wat kleine spulletjes gehaald en besteld bij epc.
- mhr krukas algers
- mhr naaldlager
- mhr cross
- ssp kickstart ding
- super licht zwart m stuurtje
- hele voorraad van wat epc nog had aan remreiniger.
- schuim luchtfilter olie.
- stuurgewichtjes voor de detail
- keerring setje

ifybuc.jpg


ifydj5.jpg


ifyes0.jpg


verder ben ik weer veel wijzer geworden door roefs scootertuning die hem veel hebben verteld voor bevordering van mijn project. thanx!!

weer eens een update!!!
nieuwe onderdelen:
polini evo 2 overrange
12" voorbandje
nieuw zuigertje. ja, alweer ja!!
en nog wat dingetjes gepolijst natuurlijk.
verder ben ik druk bezig met me blokje, maar meer daar over als het in elkaar zit en loopt.

evo 2 overrange :
ngf4w4.jpg


een of ander ding dat achter de vario hoort!? wannabe grade plaat?
ngf58x.jpg


links me achterband en rechts me voorband.
ngf5g1.jpg


en me setje banden van groot naar klein
ngf5hi.jpg


de grondplaat voor de ibea carb
ngf5nm.jpg


en me gepolijste spul
braking klauw voor de helft al klaar
ngf5p0.jpg


1e tjt schijf klaar
ngf5ub.jpg


nu nog me andere tjt schijf en me stage 6 monsterdisk

hoop dat ik binne een maandje me blokje verder kan opbouwen en en laten spuiten samen met me velgen. dan nog me kappen af maken en me frame ontlakken. dan is het meeste achter de rug en kan ik alles netjes scoon in elkaar zetten.

Dit is het zo een beetje, er zijn nog veel meer stappen tussen geweest. Maar ik heb niet echt zin om overal foto’s van te posten, ben namelijk al 2 jaar aan de scooter bezig, dus zijn het mij teveel foto’s.

Hoop jullie beetje in een opgeruimd en netjes topic op de hoogte te houden van de vorderingen.
Reacties altijd welkom net zoals goede ideeën!

Dit is allemaal mede mogelijk gemaakt door de volgende personen:
- SSR crew: Tom, Erwin, Jeroen, Ismael, Bram, Bart, Niek, Ivo, Tuinman
- epc : marco en de gebroeders roufs
- bram cuppens lasser
- pb borjans spuiten+poly
- en natuurlijk me zelf!

- Luuk
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is leuk ding.. beetje van alles:p
Dacht dat ik vanalles verschillende dingen op me scoot had maar jij overtreft me behoorlijk*D

Alleen achterband is veelste hoog.. beter had je een mooie 140er ML50/pilot genomen...
 
ff alles op een rijtje van wat voor scoots ik wat heb gebrukt.
booster
aerox
slider
area
speedfight
sr
rally
neos
typhoon
zip
phantom

bandje heb ik bewust 150/70/13 genomen, vind het zelf zeer mooi en staat zeker bij rest van scooter, op foto is het wat raar miss maar in echt staat het wel.
en ik ga echt geen 140 op leggen is veel et standaart
 
ziet er mooi uit :W heb je misschien ook een plaatje van het geheel zoals op je avatar?
greetz
 
die heb ik ja, dat is een fotosoep van hoe ie er uit zou moeten komen te zien
in het echt moet het nog heftiger en mooier worden
cpi38910.jpg
 
me achtervelg gaat binne kort naar de spuiten voor te experimenteren met lakjes, word zeker mooi denk ik zo.

nog naar epc gaan voor nieuwe bandjes en geen 140 achter!!!
 
Damn Luuk het is iSmael en niet iZmael :p maare best wel veel "blabla" haha, mah kzou tzelfde gedaan hebbe :D en nu maar hope dat dit topic clean blijft ;)
 
hoezo twijfels?? denk je dat het blok niet goed is ? of me ophnaging te zak is?? kan je een ding verzekeren dat nix zwak is aan me frame, juist beetje viesjes
dus je hoeft niet te twijfelen!

- luuk
 
Ziet er heel tof uit! :W
Ga het zeker volgen enzo,

Btw die foto @ scoot agenda was in Heerlen nietwaar?

Grtz :)
 
Toekomst ziet er rooskleurig uit :), als ie er echt zo uit komt te zien vind ik m echt heel vet.

Succes ermee!
 
Mr. Maniac said:
Toekomst ziet er rooskleurig uit :), als ie er echt zo uit komt te zien vind ik m echt heel vet.

Succes ermee!

Hij zal echt nog veel mooier worden :)

Ik vind het echt jammer als je lelystad eventueel niet haalt luuk :'( maare is helaas dan niks aan te doen.

SUcces er nog verder mee, en ik spreek je snel weer.
 
Haha, mooi nieuw Topic Luuk;) Vind de Bla's roeleren ( het is ook teveel om alles te noteren, zou dan eerder nog een schoolverslag worden kwa tikken:p :rolleyes: )

Alleen zou het fijner zijn als men de twijfels kwa ophanging even voor zich laat:p de werking ervan word wel op lely bewezen;)

-Tom
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top