Welke Ditech heb je..
Is het een SR met een Morini, of toch het Piaggio motorblok?
Een Ditech heeft normaliter geen kickstartpedaal, dus maakt hij gebruik van de elektrische start.
Dit gaat ten koste van de Ampère en het voltage van de accu.
Een nieuwe accu is nooit volledig vol/of opgeladen als je deze aanschaft!
Vanwege de veiligheidsvoorschriften is een nieuwe accu maar voor zo'n 70% geladen.
Je doet er dus goed aan om eerst de accu te ontladen en dan voor 100% op te laden alvorens te plaatsen.
Je moet immers niet vergeten dat bijna alles wel een 12V percentage vraagt van de accu voor het systeem.
Tijdens het starten moet er minimaal 8,5V gelijkspanning overblijven voor het gehele injectiesysteem om de actuatoren en sensoren goed te kunnen bedienen vanuit de ECU.
Geen of een zwak signaal heeft een negatieve invloed op het gehele systeem!
Edit: Dit type scooters hebben een O.B.D. (On Board Diagnostics) aan boord v.w.b. de foutcodes.
Een uitlees systeem is dus standaard voor handen!
Het beste is om eerst uit te lezen en de bevindingen op te schrijven.
Daarna het geheel resetten en nogmaals de uitlees procedure starten...
Wat er nu overblijft zijn punten welke op zeker gecontroleerd dienen te worden!
Oude fouten worden immers automatisch gewist, en nieuw fouten (code) blijven staan!