HELP!!! Aprilia Sr Ditech maakt kortsluiting

Status
Not open for further replies.

Ravtor

Well-Known Member
Beste mensen,

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom met mijn 2002 ditech|(

Na het vervangen van mij radiateurframe wilde ik de nodige draden en relais weer op het frame vastzetten.

Op dit frame zit:

-rechthoekig blokje waar een roze draad uitkomt,
-een blauw draad
-metalen blokje waar een 4 polige stekker ingaat.

Wanneer de het blokje met roze draad of het blauwe draad het frame raakt ontstaat er kortsluiting.

Wanneer bovengenoemde zit aangesloten en er een nieuwe 15A zekering in zit start de scooter prima en loopt +/- 2-3 max. voordat er de zekering weer springt.

Het blauwe draadje heeft naar mijn idee iets met de injectie te maken aangezien bij aanraking met het frame de injectiecheck nogmaals wordt uitgevoerd.

De andere draden heb ik nagelopen en maken geen sluiting.

Ik heb inmiddels het blokje met roze draad vervangen en ook het blokje met 4 polige stekker.

Wie o wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn ???

Tips zijn erg welkom aangezien ik onderhand radeloos ben.

Alvast bedankt !!!
 
Advertisement - register to remove this

Dat is je weerstand idd, heeft niets met je injectie gedeelte te maken, elke scooter heeft dit blokje. Heb je hem beschadigt of iets dergelijks?
 
Dat is je weerstand idd, heeft niets met je injectie gedeelte te maken, elke scooter heeft dit blokje. Heb je hem beschadigt of iets dergelijks?

Het probleeem is inmiddels gevonden en verholpen.

Bij het monteren van het radiateurframe zaten de draden van het contact klem waardoor er vermoedelijk sluiting ontstond.

Bedankt voor de reacties.

Discussie is gesloten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top