sputtert bij optrekken Italjet F50 AC

dedre

Well-Known Member
Hoi,
Ik heb een vraagje.
Bijna orginele F50. Zit een racefilter op, moet nog een nieuwe filterslang regelen zodat ik de ori filter er weer op kan zetten.
Zitten 4 gr rollen op, volgens mj orginele drukveer, maar wel al oud.
carb origineel. sproeier 70

Laatst heb ik een nieuwe zuiger + blok erin laten zetten en meteen maar grotere sproeier laten inzetten omdat ie te weinig benzine kreeg (mega dip).
Nu heeft hij er 4 gr rollen ingezet omdat ie volgens hem te veel benzine kreeg en sputterde. Nu heb ik na een maandje dat hij ook weer sputtert.
Als ik met het gas speel en de motor een beetje op toeren komt pakt ie pas.
Carb is pas gereinigt, luchtfilter heb ik net schoongemaakt.
Origineel moeten er 5,5 gr rollen op en sproeier 64, maar wel begrenst dan. Onbegrrenst krijgt hij te weinig sap met 64.

Nu mijn vraag, krijgt hij nu te weinig benzine bij optrekken of te veel, Mij lijkt het me te weinig?
Het liefste zet ik er ook een strekere veer op en zwaardere rollen. Ben wel tevreden over trekkracht bij lage snelheid, maar bij hoge snelheid is de trekkrackt ivm de 4,5 of 5,5 rollen wel minder. Mss wel nieuwe koppeling en vario.
 
Advertisement - register to remove this

sproeier 70 met een racefilter :X daarmee zou je minstens al boven de 100 moeten zitten, stop er even een 110 sproeier in en dan kijken wat ie doet. Voor de rest gewoon afstellen, rollen, trekveren en drukveer. btw 4 gram rollen op een originele scoot? :eek:
 
Aller eerst bedankt voor jullie antwoord

Is gewoon een simpel power/racefilter. Heb er niet zoveel verstand van welke soorten beter of slechter zijn. Is een metalen filter
Heb geen bougiesleutel, Zal er waarschijnlijk wel eentje halen.

Zaten eerts op de 5,5+ gr rollen op met 52-54 sproeier. Volgens die kerel veel te klein en te zware rollen. Maar volgens mij heeft de scoot toen het beste gelopen. Hij heeft er toen 4,5 gr rollen opgedaan met sproeier 60 geloof ik.
Sooter heeft altijd zo rond de 65-75 gelopen. Nu ook gemiddeld 70. Maar ik heb liever dat hij wat beter trekt vooral op lagere snelheid. Heeft een dip bij 35 - 45, boven de 50 gaat ie weer flink trekken. Trekt de berg niet op als ik onder de 45 kom aan rijden. Als ik boven de 50 zit wel. Dan gaat ie ook met 55-65

Heb net nog gereden, Filter maakt weer iets meer lawaai nu die weer wat schoner is:( Komt snel weer std filter op.
Heb nog wat gepobeerd met luchtschroef meer of minder, maakt niet veel uit.

Voor de rest vind ik dat die niet altijd lekker terug valt als ik afrem en/of ga stilstaan, stationair kan ik hem niet echt lager zetten, ander gaat ie teveel schokken en uitvallen. Heeft dit niks met drukveer (versleten) of trekveren te maken?

Ik moet eigenlijk weten welke kant ik op moet. Gewoon weer oude setup met 5,5 gr en sproeier 54 zoals Melf zegt? Ik zie hier ook mensen met andere setups op een F50, gele malossi drukveer, polini koppeling?
 
Ongebrenst reed ik met mijn F50 met sproeier 64, 5,5gr en gele malossi drukveer (polini zilver is ook prima).
4gr rollen lijkt me in ieder geval veel te licht met standaard cilinder en uitlaat.
Hoeveel kilometer zit je vsnaar er al in? Met een versleten vsnaar zal hij onderin ook niet lekker doorlopen, en heb je slechte hernemingen.
 
Back
Top