Vivacity sputtert als ik wil rijden

Status
Not open for further replies.

Elixz

Vivacity snor tuning
Hallo mensen,

Ik heb een vivacity met een probleem, als ik aan het rijden ben voelt het net alsof hij af en toe inhoud. Ik bedoel er mee dat ik wel doorrij alleen alsof hij een paar slagen mist of zo.
Nou reed ik vanavond naar een maat van me heen en het was de 1e tijd normaal rijden maar later begon hij steeds meer en meer in te houden, ook plofjes uit de uitlaat en soms helemaal geen vermogen meer. Een paar seconden later is er niks aan de hand en kan ik weer rijden.

Ik heb al een massa kabel van het blok naar het frame en de carb is helemaal schoon.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik hoor het graag
 
Advertisement - register to remove this

er zit al een nieuwe bougie in die nog geen 100km oud is en moeilijk starten doet hij ook niet want 2x kicken en hij loopt.
Met optrekken betreft als hij hem goed pakt trekt hij nog goed door
 
Daarvoor heb ik met een oude bougie gereden en daar was niks mee aan de hand. Ook niet met de nieuwe bougie.

Ik zal vanavond het blokje wel ff loshalen en kijken
 
Vandaag eens even een andere cilinder er op gezet en ik merk dat hij precies het zelfde reageert dus het is de cilinder niet. Weet iemand wat het dan wel zou kunnen zijn?
 
malossi 70cc gietijzer
std carb met 86 sproeier
P1 vario met 5g rollen
std koppeling met hele slappe rode veer en gele trekveertjes (drukveer is zelfde ongeveer als een witte)
en uitlaat... jah weet ik veel, zo'n standaard uitziend ding, heb normaal me sito er onder hangen alleen die doet moeilijk met ophangen

Bij de bromcilinder heb ik alleen de sproeier veranderd naar een 76

Bougie is middelste puntje koffiebruin en de rand zwart

Kan het zijn dat mijn ontsteking het gaat begeven? Een maat van me had ook een keer dat zijn brommer inhield en sputterde maar toen ging vrijwel meteen de ontsteking kapot.
 
een viva met 5 gram lijkt me ook niet gezond..

als je met een bromcilinder rijdt is 54 sproeier normaal , mits het luchtfilter standaard is , als je een deel daarvan mist zit je tussen de 68 en 72 meestal..
 
Geen idee, maar ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn viva. Keer laten nakijken en toen was het beter, maar ik weet echt niet meer wat het nou precies was.
 
Vandaag ff een andere cdi geprobeerd en deed het al wel beter maar nog steeds inhouden en sputteren. Ga volgende week ff andere ontsteking halen en dan laat ik wel weer wat horen
 
Vandaag andere ontsteking gemonteerd. In het begin leek het een succes want zowel met de 50cc en 70cc liep hij geweldig alleen toen reed ik iets langer door en begon het weer...

Plofjes uit de uitlaat, inhouden en zelf wegvallen terwijl ik gas geef, moeilijk op toeren komen.
Dus ik dacht ik leg wel nog een kabel van het blok naar het frame in de hoop dat het dat was maar helaas... iemand anders misschien een idee wat het kan zijn?
 
Plofjes + inhouden + wegvallen = krijgt geen benzine (als je ontsteking en bekabeling en cdi en bobine en bougie vervangen hebt wat volgens mij het geval is? niet alles gelezen)

Is er niet iets met je vlotter of ergens valse lucht? Vacuum systeem in orde? Slangen niet klem? Bougie kan je niet altijd op afgaan als de sproeier redelijk is maar er iets anders niet in orde is
 
Heb alleen een andere ontsteking en bougie er in zitten. Slangen zijn niet klem en vacuüm systeem is nog in orde.
Ik zal de carb nog eens na kijken en dan laat ik het weten.
 
Om in het wilde weg wat te roepen: heb twee maal gehad dat de bougiekabel en dop stroom naar buiten toe doorlieten, dus als ik een bepaalde bocht of drempel nam kwam de kabel tegen de cilinder of waterpompleiding aan en verloor hij daar de stroom voor de vonk. Gevolg: klinkt alsof je de sleutel omdraait en weer terug enz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top