Spruitstuk positie negatief/positief voor vermogen?

Aerox-tuning

Well-Known Member
Ik heb op me beta me spruitstuk iets moeten verdraaien om knap me carb te kunnen plaatsen. (zit allemaal wel goed vast verder, geen gebeun:P ) maar nu is de vraag of de positie van je spruitstuk positief of negatieve gevolgen kan hebben voor de Flow. om ff voorbeeld te geven: Als je de bovenkant van de cilinder als 12 uur ziet staat me carb op 10 uur half 11 :P :P...
 
Advertisement - register to remove this

ja maar waar ik aan zat te denken als je een recht malossi spruitje hebt dan staat je carb schuin natuurlijk dan flowt het zo recht vanaf je membraan zo je spoelkanalen in. Als je em hebt zoals ik moet het mengsel eerst nog een bocht maken van 90 graden (in principe flowt me mengsel nu tegen de achterkant van me krukas aan...)
 
het mengsel komt zowiezo neer op de bovenkant van de krukas, dus maakt het gewoon een bocht van 90°, dus denk niet dat het veel uitmaakt.
 
Het is ook niet echt een alledaagse vraag :rolleyes:

Maar ik denk niet dat dat nu zoveel uitmaakt, de lengte van het traject zal meer invloed hebben.

**edit** er zijn genoeg mensen die dikke scores halen zonder recht spruitstuk.
 
Jah dat begrijp ik wel.

Er zal btw heus wel iemand tussen de projecten staan die eerst met een krom spruitstuk red en later overgestapt is op een recht. Pm diegene oid ;)
 
Euhm, hoe heb je hem dan nu staan?
Er zijn opzich voor mina vrij weinig mogelijkheden met een standaard type (krom) spruitsuk.
 
mja , of de carb nou naar voren ,naar achteren of opzij wijst , maakt volgens mij geen fuck uit...

enigste waarom een carb naar achteren zou moeten wijzen is omdat het beter past...
 
rs-ruud said:
betere flow omdat je veel minder een knik in je inlaattraject hebt + dat jem korter kan maken..

Maakt geen zak uit, je krijgt alleen maar een grotere knik als je de carburateur naar achteren hangt, maar het maakt zoiezo niets uit hoe je carburateur hangt :)
 
Back
Top