Sproeier maat??

Aukee

Well-Known Member
Hallo, ben ik weer voor nog een vraagje. Loop een beetje vast, heb nu net een nieuwe qtre technigas uitlaat gekocht voor mijn Scooter (cpi oliver) gele trekker en 4.7 gram rolletjes erin. Alles Is natuurlijk al onbegrensd maar ik heb het gevoel dat er een veel te grote sproeier in zit Carb is dellorto phva 16 sq. En er zit een maatje 62 sproeier in. Standaart is de sproeier maat 54.
Kan iemand me helpen om te beslissen welke maat sproeier er in moet? Alvast bedankt! =)
 
Advertisement - register to remove this

Kan je meten via je bougie. Heeft met kleur te maken. Google even en je vindt hier heel wat info over terug. Normaal moet deze koffie met melk kleur hebben. Grijs Is te kleine sproeier en nat of zwart Is te grote. Othou wel dat je beter iets te groot als te klein neemt ;)
 
Vraag me af of de carburateur wel origineel is.. Op sommige scooters zoals honda / peugeot werkt een grotere carburateur vaak eerder slechter dan beter.. Waarom dat zo is kan ik niet direct onderbouwen, maar vermoed dat het iets te maken heeft met het slechte ontworpen inlaat van het blok.
 
Back
Top