Piaggio Nrg sproeier maat lijkt heel laag voor de setup

Kanon_bron

New Member
Hoii,

Ik heb een Piaggio Nrg uit 1995 en heb er de volgende setup onder:

Dr70
17,5 carb met std luchtfilter
Yasuni r
3,5gram rollen gele drukveer en Polini 3g met groene trekveren

Nou viel mij op dat ik van verschillende mensen zie dat hun sproeier met zo’n setup op rond de 80 zit en ik heb nu 62 er in. Verlies ik nu ergens performance?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben geen tuner maar ik vindt een 62er sproeier op een 70cc toch wel heeel erg klein.
Een warmloper is dan ook voorgeprogrammeerd lijkt mij.

Wat is de bougiekleur, deze zal wel grijs of wit zijn met deze veel te kleine sproeier!
 
Ik ben geen tuner maar ik vindt een 62er sproeier op een 70cc toch wel heeel erg klein.
Een warmloper is dan ook voorgeprogrammeerd lijkt mij.

Wat is de bougiekleur, deze zal wel grijs of wit zijn met deze veel te kleine sproeier!
Ja dat zou ik ook denken, bougie is bruin. Ik snap er ook niks meer van.
Hij loopt voor de rest wel goed, trekt goed door alleen heb het idee dat die nog beter kan lopen. Heb er al sproeiers tussen de 62-80 in gedaan en merk dat als ik hoger in sproeier ga dat die ontzettend inhoud
 
Prop nog in de uitlaat.

Denk dat als ik het goed onthouden heb van vroeger, dat er nog een plaatje (begrenzing) op het membraam zit. Meen me te herinneren dat dat toen der tijd een hele toer was om die eraf te krijgen ivm de breekboutjes die ze gebruikte, zodat je die niet makkelijk kon verwijderen.

Maar zelfs met prop zou ie toch wel groter als 62 moeten zijn lijkt mij...

Maak eens een foto van je inlaatspruitstuk bouten?
 
Prop nog in de uitlaat.
Prop is er uitgehaald
Post automatically merged:

Denk dat als ik het goed onthouden heb van vroeger, dat er nog een plaatje (begrenzing) op het membraam zit. Meen me te herinneren dat dat toen der tijd een hele toer was om die eraf te krijgen ivm de breekboutjes die ze gebruikte, zodat je die niet makkelijk kon verwijderen.

Maar zelfs met prop zou ie toch wel groter als 62 moeten zijn lijkt mij...

Maak eens een foto van je inlaatspruitstuk bouten?
Aha, dat kan het idd wel zijn. Er zit een bout op die je niet zomaar los kan maken. Ik zou einde van de middag ff een foto maken. Als ik die los heb kan ik hem dan ontgrenzen? En hoe zit dat in zijn werking? Heb wel nieuwe membraanplaatjes liggen dus die verander ik dan ook
 
Met het juiste bitje draai je die er zo uit:
wera-torx-tx-10-x25-mm-8671-z-bo-met-boring.jpg
 
Prop is er uitgehaald
Post automatically merged:


Aha, dat kan het idd wel zijn. Er zit een bout op die je niet zomaar los kan maken. Ik zou einde van de middag ff een foto maken. Als ik die los heb kan ik hem dan ontgrenzen? En hoe zit dat in zijn werking? Heb wel nieuwe membraanplaatjes liggen dus die verander ik dan ook

Griptang, of met dremel een sleuf inmaken en dan met schroevendraaier.

Staat me bij dat het een plaatje was, die de inlaat verkleinde. Die eraf, nieuwe pakking en weer inelkaar.
 
slot in zagen/slijpen, en los draaien met een platte schroevendraaier.
Ja ga ik ff proberen, moet alleen de spruitstuk niet raken. Denk dat ik met een boortje en linkse tap wat veiliger zit
Post automatically merged:

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, ik ga het van de week ff proberen. Zodra het is gelukt laat ik het ff weten
 

Mooi voorbeeldje, ietsjes andere bout, maar hetzelfde probleem. Rustig met dremel (wel zorgen dat er geen benzine resten zitten), dat ging nog vrij makkelijk moet ik zeggen.
 

Mooi voorbeeldje, ietsjes andere bout, maar hetzelfde probleem. Rustig met dremel (wel zorgen dat er geen benzine resten zitten), dat ging nog vrij makkelijk moet ik zeggen.
Yesss ik ga daar ff naar kijken. Bedankt voor de hulp. Ik laat weten als ik klaar ben
 
Back
Top