Piaggio NRG 2takt geen vermogen

Alfisti81

New Member
Hoop dat dit de juiste plek is en vooral dat jullie me kunnen helpen, want ben ten einde raad. : - (

Scooter Piaggio NRG 2takt uit 2004
Afgelopen juli originele Piaggio 50cc zuiger en cillinderkop vervangen en erop gezet. Membraan en spruitstuk is ook vervangen.
Scooter liep , reed 60 km/u , maar niet stationair. Standaard uitlaat doorgeroest en een yasuni R uitlaat erop gemonteerd.

Ineens liep ze niet harder dan 30 km/u (rest van "setup" nog niks aan verandert). Na een paar weken zo rijden startte ze niet meer.
Mezoly 'standaard' caburateur met grote sproeier 84 gemonteerd, scooter start weer, maar loopt niet stationair en heeft totaal geen vermogen meer.
Zelfs op standaard, met wiel los van de grond doet ie niks en verbranding klinkt heel veel harder dan voordat ik er een andere caburateur met grotere sproeier erop gezet heb.

Inmiddels ook koppeling met standaard (zwarte) trekveren eropgezet en witte Malossi drukveer; geen effect, scooter blijft geen vermogen geven. Start en als je vol gas geeft blijft ze aan/lopen. Maar nul, komma nul vermogen op achterwiel.
Zwarte 6,4gram rollers ook gekocht, maar krijg zonder vario blokkeer sleutel het allemaal niet los. Dus verder ben ik niet gekomen.

Ben ten einde raad. waarom rijdt ze niet sinds het vervangen van de standaard uitlaat met een Yasuni R?
 
Advertisement - register to remove this

is de prop uit de uitlaat ?
zit het std luchtfilterhuis er op ? zo ja ,,, Sproeier veel te groot , zal 72 dan moeten zijn
Prop is uit de uitlaat en standaard luchtfilterhuis inderdaad nog.

Kan je verklaren waarom ze van goed rijden (niet stationair lopen, maar wel 60km/u verders) met standaard uitlaat naar met Yasuni R eerst niet harder dan 30km/u en na een paar weken niet eens meer starten? Zie ook mijn eerste post :-(

Kan vrij makkelijk sproeier omzetten hoor, maar kan het echt alleen dat zijn?
 
Omega zilver , zijn vaak gelijk de juiste trekveren , of koop een Combiset van Malossi ,
En Brute Force, als je mijn openings post verder leest, wat denk je dat het verlies aan vermogen kan verklaren?
Kan het zijn dat scooter na monteren van de Yasuni uitlaat te weinig brandstof kreeg ofzo en daarmee te arm gedraaid heeft?

Ik heb nog niet ervoor gekozen om ook nog cillinder kop open te gooien. maar is het niet super vreemd hoe het gelopen is?

Yasuni R eronder en scooter verlies 50% vermogen, na paar weken op die manier rijden (dagelijks kleine 10 km), niet meer starten naar dit; geen vermogen meer.
 
Wat ik zou aanraden voor je 50cc setup.

17.5 dellorto met originele filter

Yasuni R
prop uit de bocht en de demper verwijderd?

Witte malossi of omega zilvere trekveren.

Witte drukveer malossi

Vsnaar piaggio origineel

Rollen rond de 6.5 gram?

Cilinder wel ingereden?

Sproeier rond de 68 - 74
 
Back
Top