Helppp!! Piaggio nrg viel uit maakt nu raar geluid

Kanon_bron

New Member
Beste Lezer,

Ik ben vanmiddag een rondje wezen rijden en na ongeveer 30 min rijden viel mijn Piaggio Nrg ineens stil. Sinds dat dat is gebeurd maakt hij een soort schurend geluid.

Ik heb al van alles los gemaakt om te kijken of het kapot is. Zoals de ontsteking, variateur en koppeling. Hier heb ik niks kunnen vinden.

Het gekke is dus als die aan staat en rijd dan heeft die wel nog zijn volle vermogen.

Ik heb 2 weken geleden een nieuw Doppler krukas erin gezet en nieuwe lagers/keerringen. Het lijkt me dus sterk dat de lagers kapot zijn.
Is er iemand die mij kan helpen?

Hierbij een link van de video
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon de kop van de cilinder af trekken. Klinkt als een warmloper oid.

Keerringen zouden ook los gekomen kunnen zijn. Zelf ook ervaring mee. Nieuwe keerringen die gewoon niet helemaal lekker passen, kwamen er gewoon uit. Maar dan heb je geen schaafgeluid. Of de lagers moeten er ook uit gelopen zijn.

Zoals ik al zeg, ik zou beginnen met de kop er af halen. Zo gedaan, en dan krijg je misschien een idee wat er gebeurt is. Anders zou ik toch naar de keerringen kijken.
 
Lijkt mij geen std Scooter .
De gehele waslijst van je Set Up .
Setup:
Dr70 lc
Yasuni r
21mm Dellorto
Hpi 2ten
Gele drukveer
4gram rollen
Polini groene trekveren
Post automatically merged:

Gewoon de kop van de cilinder af trekken. Klinkt als een warmloper oid.

Keerringen zouden ook los gekomen kunnen zijn. Zelf ook ervaring mee. Nieuwe keerringen die gewoon niet helemaal lekker passen, kwamen er gewoon uit. Maar dan heb je geen schaafgeluid. Of de lagers moeten er ook uit gelopen zijn.

Zoals ik al zeg, ik zou beginnen met de kop er af halen. Zo gedaan, en dan krijg je misschien een idee wat er gebeurt is. Anders zou ik toch naar de keerringen kijken.
Is goed, ik ga binnenkort ff kijken. Maar als het een warmloper zou zijn dan zou die toch niet zijn volle vermogen houden?
En het is een watergekoeld blok
 
HPI op een DR 70.... vreemd ...

Info :
Voor onsteking ?
Bougie?
Squish ??
Power filter
Sproeier ??

Gaat niet goed komen deze Set Up , past totaal niet bij de Cilinder en zo wie zo de uitlaat .
 
Als de schade niet zo overdreven is, zal hij toch (even) best wel wat van het vermogen houden. (en of hij iets van 10 of 20% minder vermogen heeft, voel je ook niet zomaar) Wil niet zeggen dat het niet kapot is natuurlijk.
Watergekoeld is leuk, dat helpt niet tegen een slechte afstelling, of wat dan ook. Als de boel in de cilinder te heet word, of te weinig smering krijgt, loopt een watergekoelde natuurlijk ook kapot.

Je kan ze wat verder pushen, maar dat heeft ook zijn grenzen.

@gcs100 Helemaal mee eens, was me eigenlijk niet zo opgevallen.
Maar inderdaad, waarom denken sommige mensen toch dat ze voorrang hebben?
Iedereen komt hier voor hulp, en iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk hulp.
Dat soort titels werken wat mij betreft alleen maar tegen.
 

Helppp!! Piaggio nrg viel uit maakt nu raar geluid​

Waarom HELP roepen...???
Iedereen heeft hulp nodig wanneer men een vraag stelt.
Houd toch eens op met deze onnodige HELP vraag...
Wordt hier zo schijtziek van...
Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen.......................
Ja sorry, was een beetje in paniek omdat ik hem elke dag nodig heb. Had gehoopt op een snelle oplossing
Post automatically merged:

HPI op een DR 70.... vreemd ...

Info :
Voor onsteking ?
Bougie?
Squish ??
Power filter
Sproeier ??

Gaat niet goed komen deze Set Up , past totaal niet bij de Cilinder en zo wie zo de uitlaat .
Voor onsteking 2,5
Bougie ngk bh9 volgensmij
Squish niet gemeten
Std filter
Sproeier 70

Hpi rijd vele maten beter dan std ontsteking, ook op dr70
Gaat gewoon veel harder. En heb hem voor een vriendenprijs gekregen dus vandaar. Misschien ook in de toekomst een allu cilinder
Post automatically merged:

Als de schade niet zo overdreven is, zal hij toch (even) best wel wat van het vermogen houden. (en of hij iets van 10 of 20% minder vermogen heeft, voel je ook niet zomaar) Wil niet zeggen dat het niet kapot is natuurlijk.
Watergekoeld is leuk, dat helpt niet tegen een slechte afstelling, of wat dan ook. Als de boel in de cilinder te heet word, of te weinig smering krijgt, loopt een watergekoelde natuurlijk ook kapot.

Je kan ze wat verder pushen, maar dat heeft ook zijn grenzen.

@gcs100 Helemaal mee eens, was me eigenlijk niet zo opgevallen.
Maar inderdaad, waarom denken sommige mensen toch dat ze voorrang hebben?
Iedereen komt hier voor hulp, en iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk hulp.
Dat soort titels werken wat mij betreft alleen maar tegen.
Ja klopt, ik ga binnenkort ff kijken. Heel erg bedankt. Sorry van de help titel was een beetje in paniek. En zou het ook iets kunnen zijn met vertanding? Ik heb het idee dat het geluid van die kant komt
 
Trek de Cilinder er eens af , waarschijnlijnlijk zie je dat er wat mis is .
Als het allemaal zo geweldig was deze Set Up , liep de Scooter gewoon nog ... ( btw ... Voorontsteking had op 3 a 3,5 moeten staan ) .
 
Trek de Cilinder er eens af , waarschijnlijnlijk zie je dat er wat mis is .
Als het allemaal zo geweldig was deze Set Up , liep de Scooter gewoon nog ... ( btw ... Voorontsteking had op 3 a 3,5 moeten staan ) .
Yes ga ik binnenkort ff doen. Zou het ook iets met vertanding kunnen zijn?
 
Kan je zo voelen als het achterwiel draaid ? ( op de Bok , indien aanwezig ) , ... of als je er mee loopt zonder dat de Motor draait ??
Nee dan voel of hoor ik niks geks, het is naar mijn idee ook alleen op hoge toeren (stationair) en niet als ik met de hand aan het vliegwiel of iets draai. Het geluid is ook als ik de kickstarter gebruik, dus dan zou het idd geen vertanding kunnen zijn
 
Schurend geluid op hoge toeren zou ook kunnen dat je stator los zit. Een probleempje wat wel vaker voorkomt bij die 2ten. En ff goed nakijken of de rotor nog goed op zn plek zit. Maatje van me heeft het al 2 krukassen en 2 stators gekost. Krukas is verder nog wel helemaal recht? Lijkt van wel op je filmpje te zien maar je weet nooit. Maargoed cilinder er inmiddels al af? Neem aan dat je er zo niet mee gaat rijden ondanks dat je hem elke dag nodig hebt
 
Schurend geluid op hoge toeren zou ook kunnen dat je stator los zit. Een probleempje wat wel vaker voorkomt bij die 2ten. En ff goed nakijken of de rotor nog goed op zn plek zit. Maatje van me heeft het al 2 krukassen en 2 stators gekost. Krukas is verder nog wel helemaal recht? Lijkt van wel op je filmpje te zien maar je weet nooit. Maargoed cilinder er inmiddels al af? Neem aan dat je er zo niet mee gaat rijden ondanks dat je hem elke dag nodig hebt
Krukas is recht, 2ten zit ook goed vast. En de cilinder ga ik er denk morgen af halen. Ik ga er idd niet mee rijden
 
Back
Top