SpiRox Project VRC Tuned

afcbf

BST
VRC TUNING SPIROX PROJECT

Ik zal hier eventjes mijn projectje neerplaatsen dat nog volop in opbouw is ! Het is allemaal begonnen 2.5 jaar geleden begonnen toen ik men eerste scootje aanschafte . Na een tijdje orgineel te rijden begon dit te vervelen en ben hem dan maar beginnen 'tunen' , eerst de rondel eruit en dan de aftakking dichtgelast . Dit had natuurlijk wel een leuk verschilletje met het orginele ! Maar ik wouw meer , dus ben optish en motorish beginnen aanpassen ! Wat bcd-spul aangeschaft en willy hubert onderkuip en dan alles laten spuiten bij een carrossier ! Hierna heb ik er een deftige voor ac normen toch onder gestoken :

-Hebo Aluminium 70cc
-Yasuni R
-Dell Ortho 21mm
-Hebo krukas 12mm
-C3 lagers
-Ontsteking Vervroegt
-Hebo Racing Vario
-Polini Speedclutch
-Hebo Membraamplaatjes
-Hebo Gewichtjes
-Hebo Witte Trekveren
-Hebo Rode Drukveer
-Hebo Kevlar belt
-Sproeierke 92
-W7 Gasnaald
-NGK Racing Bougiekabel
-NGK Bougie Hittegraad 9

Enkele foto's :

YASUNI20001.jpg

IMG_0431.jpg

YASUNI20002.jpg


Dit geheel resulteerde op een 9 tal pk's op de testbank ! Brommer heeft ook op enkele flyers gestaan :

Flyer_bst_2kopie.jpg


Nu word het dus een projectje enkel voor naar meetings te gaan en niet meer voor de openbare weg . Er zal een AEROX blokje onderkomen zonder te lassen of te slijpen ! De setup zal ongeveer het volgnde moetten worden :

* Malossi MHR Speed VRC Tuned
* Malossi MHR Rotor + Digitronic
* Malossi MHR Overrange Poullies 128 mm
* Malossi MHR VL14
* Malossi MHR Primaire 13/44
* Malossi MHR Overrange kevlar belt
* Yasuni C20
* Keihin 28 mm D-Slide
* Hebo 12 pen krukas
* Hebo spruitstuk
* Hebo vario
* Polini Speedclutch

Enkele fotos van een paar onderdelen :

Keihin 28 mm D-Slide
PB160074.jpg

Yasuni C20
PB160070.jpg

PB160071.jpg

MHR Overange Poullies 128mm + Malossi MHR Overrange kevlar belt
PB160068.jpg

Polini Speedclutch
PB160075.jpg


Foto's van andere onderdelen volgen nog ! Nadat ik het nieuws had gekregen van mijn maten dat ze gesponsort werden doors ls bikes ==>> ROBO5 en LC-NEXT http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=76355 Ben ik samen met LC-NEXT gaan praten met LS-BIKES of ze niet geintreseerd waren om mij ook te sponsoren . Na een positief gesprek was het in orde . Ik kan motorische onderdelen aan 45% krijgen en optish spul en carrossier kosten (met zijn reclame) zullen door hem betaald worden . Momenteel staat men scoot @ vrc (door klein ongelukje voor een bestekje) en ligt men blok er die gekotterd word voor speed en inneens ook getuned word ! Ik zal een van de dagen scootje trug hebben en deze zal dan gestript worden tot op de kader om hem dan vervolgens naar de carrossier te doen ! Verdere updat's en foto's volgen zeker !
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dan word het makkelijk he
als je gesponsord word :X

maare leuk idee.. wat je wilt gaa nopbouwen

en sinds waneer passen mina lc dd blokken rechtstreeks zonder lassen/sljpen onder een ac verticale ophanging?
k heb slider gehad en ik heb er gerust naar gekeken
dus ik ben benieuwd hoe jij dat gaat doen? :rolleyes: :)
 
leuk projectje iig, er zijn haast geen getunede spirits/boosters meer te vinden op Nederlandse bodem... :)
hij ziet er al netjes uit, alleen die velgen! :X

/btw: ben jij dat op de foto?
 
CiRox said:
leuk projectje iig, er zijn haast geen getunede spirits/boosters meer te vinden op Nederlandse bodem... :)
hij ziet er al netjes uit, alleen die velgen! :X

/btw: ben jij dat op de foto?

Dat ben ik niet nee :p ! Op de foto's is het scootje nog ac ! Dus er komen zeker andere velgen onder ==>aerox velgjes :)
 
STP^Stealth said:
dan word het makkelijk he
als je gesponsord word :X

maare leuk idee.. wat je wilt gaa nopbouwen

en sinds waneer passen mina lc dd blokken rechtstreeks zonder lassen/sljpen onder een ac verticale ophanging?
k heb slider gehad en ik heb er gerust naar gekeken
dus ik ben benieuwd hoe jij dat gaat doen? :rolleyes: :)

IK weet ook niet juist hoe dit inelkaar gaat steken :s ! Vinnie van scootermania kan dit doormiddel van bouten en dergelijke zodat het aerox subframe op dezelfde plaats komt als dat orgineel van een spirit ! Fotos volgen
 
Marcel said:
:? waarom snap ik dit niet?

Ik kan het zelf moeilijk uitleggen maar vinnie ging dit doen zij hij ! Dus ben ook benieuwd hij dit juist gaat doen en ik zal zo snel mogelijk fotos posten als dit gebeur is !
 
afcbf said:
Ik kan het zelf moeilijk uitleggen maar vinnie ging dit doen zij hij ! Dus ben ook benieuwd hij dit juist gaat doen en ik zal zo snel mogelijk fotos posten als dit gebeur is !
ik ben benieuwd :):):):)
 
afcbf said:
IK weet ook niet juist hoe dit inelkaar gaat steken :s ! Vinnie van scootermania kan dit doormiddel van bouten en dergelijke zodat het aerox subframe op dezelfde plaats komt als dat orgineel van een spirit ! Fotos volgen

van wie zou hij dat toch hebben :rolleyes:

ben benieuwd
 
idd ik zou ook geen idee hebben hoe hij op het idee komt van een ophganing te maken op een std spirit ophanging speedyrules??? heb jij dit niet al eens 10 maand geleden gedaan op u next ofzo ahh ja juist
 
Update :

Vanmiddag gaan shoppen @scootermania :

Malossi VL14 Membraam
PB170079.jpg

Hebo 28mm Spruitstukje
PB170076.jpg

Nieuw T-Stuk , Hier komen Fourchbenen van een aerox in !
PB170075.jpg


Aan het blok was vinnie al bezig , zal een van de dagen klaar zijn ! De speed cilinder zal ook een van de dagen binnen zijn ! Strax ga ik nog eens langs de sponsor voor een paar onderdeeltjes , fotos volgen wel !
 
STP^Stealth said:
fotow :)

maare verders blijf ik dit wel volgen :)

[O.T] http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=13974#end hier zie je een pic van het systeme dat op het blok wordt geschroeft waardoor het mina verti sub nog gewoon wordt gebruikt, je ziet aan de blokpen en achter de waterpomp een stalen balkje en een alu plaatje zitten als onderdeel ervan ... ik ben trouwens ook niet de allereerste die het heeft hoor, ik heb een j ofzo geleden met ene fransman gepraat die naar etzelfde idee had gewerkt maa rhet helemala anders had uigevoert waardoor het achterwiel ver achteruit stak [/O.T]

btw , je wordt gesponsort maar toch betaal je alles zelf ? :?

achja, zoals ik al zei , ben benieuwd :!
 
Speedyrules said:
[O.T] http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=13974#end hier zie je een pic van het systeme dat op het blok wordt geschroeft waardoor het mina verti sub nog gewoon wordt gebruikt, je ziet aan de blokpen en achter de waterpomp een stalen balkje en een alu plaatje zitten als onderdeel ervan ... ik ben trouwens ook niet de allereerste die het heeft hoor, ik heb een j ofzo geleden met ene fransman gepraat die naar etzelfde idee had gewerkt maa rhet helemala anders had uigevoert waardoor het achterwiel ver achteruit stak [/O.T]

btw , je wordt gesponsort maar toch betaal je alles zelf ? :?

achja, zoals ik al zei , ben benieuwd :!

Het zal wel dezelfde methode zijn zeker dat vinnie bedoeld ! En over je betaald alles zelf , ik betaal enkel men setup zelf en met korting om er voor te zrogen dat er later geen misverstanden komen inverband met die sponsering , dit is namelijk mijn scoot en dat blijft zo ook al word ik gesponsord !
 
afcbf said:
Het zal wel dezelfde methode zijn zeker dat vinnie bedoeld ! En over je betaald alles zelf , ik betaal enkel men setup zelf en met korting om er voor te zrogen dat er later geen misverstanden komen inverband met die sponsering , dit is namelijk mijn scoot en dat blijft zo ook al word ik gesponsord !


idd dat is een feit wij zelf ik en robo 5 gaan onze rox ook terug opbouwen en dat blijft ook onze scoot de jog is van steve maar de rox van ons ;)
 
Back
Top