Speling variateur Speedfight 2 normaal?

Michelg

Member
Beste,
Ik heb laatst mijn oude, versleten variateur vervangen voor een nieuwe, originele variateur. Nu was een vriend van mij langsgekomen om mijn scooter een beetje na te kijken. Toen hij aan de variateur voelde zei hij ineens: 'volgens mij hoort je variateur geen speling in het algemeen te hebben..'. Mijn nieuwe variateur heeft diagonale speling (hopelijk zeg ik het zo duidelijk genoeg) en we weten niet of de oude dit ook had, want domme ik heeft de versleten variateur weggedaan en dus kan ik het niet uittesten
Nu is dus mijn vraag: is (diagonale) speling bij de variateur normaal?
Heb btw ook een raar geluid (zie mijn vorige post). Wellicht is deze speling de oorzaak van dit geluid?

EDIT: zou het kunnen dat mijn inlegster een te groot gat heeft en ik daarom speling heb?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou de vario er eens afhalen en direct aan de krukas voelen want het lijkt me waarschijnlijker dat de krukas speling heeft.
 
Ik zou de vario er eens afhalen en direct aan de krukas voelen want het lijkt me waarschijnlijker dat de krukas speling heeft.
Bedankt voor dit antwoord. Ben nu op vakantie, maar ik zal zeker voelen wanneer ik thuis ben! Naar mijn wetens zit er geen speling op de krukas, maar is het net alsof het gat in de variateur zeg maar te groot is en ik er daarom mee kan 'wiebelen'. Sorry dat ik het nu niet goed kan uitleggen, maar zoals net vermeld ben ik op vakantie en kan ik dus niet even voelen, foto's maken etc :/ . Ik wilde deze post per se nu openen, omdat ik wil weten of en wat ik eraan kan doen, wanneer ik thuis ben.
 
Vario hoort geen speling te hebben.. Dan is het center in de vario uit gesleten.. Dan heb je een andere vario nodig.

Overigens altijd de originele variobus bij de originele vario houden..

Ga je iets anders monteren, liever de bijgeleverde bus gebruiken.
 
Vario hoort geen speling te hebben.. Dan is het center in de vario uit gesleten.. Dan heb je een andere vario nodig.

Overigens altijd de originele variobus bij de originele vario houden..

Ga je iets anders monteren, liever de bijgeleverde bus gebruiken.
Bedankt. Dus de beste gok die ik zou kunnen nemen is om een nieuwe vario te bestellen?
Heb trouwens de nieuwe, bijgeleverde bus gebruikt.
 
Back
Top