am6 krukas speling

Rimovanax

Active Member
Beste leden,

zelf kwam ik er niet uit over mijn krukas, de brommer had ik overgenomen en kwam a hier een aantal zaken. Het blok was opnieuw gebouwd maar het viel mij op dat er speling in de krukas lagers zaten, bij de top was het merkbaar. Toen had ik alle bouten na gekeken en kwam er achter dat een paar bouten door de hitte was losser zaten dan normaal. deze had ik strakker gezet, maar het probleem was er nog steeds.

daarna besloot ik om de krukas goed te controleren . ik had wasbenzine ik het blok gedaan en zag dat er bij de ontsteking kant was wasbenzine sijpelde. Zo had ik alles los gehaald en zak ik een platgeslagen keering (dat verklaarde waarom hij een lucht lek had en in Toeren kroop bij de idle test) de keering had ik vervangen en had dus alles schoon gemaakt.

aangezien ik de cilinder eraf gehaal om de drijfstang te controleren op speling, maar die had de juiste waarde. het wiel mij wel op dat de gewicht wan de krukas een speeling hadden met de carter. daarom had ik de ontsteking er weer afgehaald en de bouten nog maals gecontroleerd, daarbij zag ik dat de bouten ook daar los zaten. nadat ik alle bouten van de carter gecontroleerd had en de cilinder terug geplaatst had was de speeling van de krukas ook verdwenen en draaide de krukas nog steeds soepel.


wat ik niet snap is, als het blok daarvoor opnieuw opgebouwd was waarom waren alle bouten los en kwam er speeling bin de krukas lagers?
 
Advertisement - register to remove this

Dan is het of niet goed gebeurt, of niet volledig gebeurt, of er zijn slechte onderdelen geïnstalleerd of het meest waarschijnlijke; het is niet gebeurd.
Vind het heel vreemd, heb alle bouten opnieuw vast gemaakt en de speeling was correct gezien de C4 lagers die gebruikt waren alleen weet ik niet wie het blok opgebouwd had want de persoon had gekozen voor papieren karter paking
 
Back
Top