Speling op overbrenging zip

Martijnb1976

New Member
Hallo allemaal
Ik heb een Piaggio zip 4takt en ik ben erachter gekomen dat op dit asje (zie foto) behoorlijke speling zit .
Het is eigenlijk het achterbakse van de overbrenging .
Hoort deze speling erop te zitten en zo niet ….. hoe kom ik ervan af !?
Ik hoop op een reactie
Bedankt alvast
Post automatically merged:

Achterbakse = achterasje
 

Attachments

  • IMG_6676.jpeg
    IMG_6676.jpeg
    228.9 KB · Views: 10
  • IMG_6675.jpeg
    IMG_6675.jpeg
    157.2 KB · Views: 10
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Speling verticaal hoort zeker niet , dan gaat ook je keerring op gegeven moment lekken . Kan zijn dat je lagers versleten zijn .
Horizontale speling kan ook door slijtage komen , van een lager of een opsluit ring die versleten is , moet ook niet kunnen , want dan gaat je koppeling ook mee heen en weer
 
Speling verticaal hoort zeker niet , dan gaat ook je keerring op gegeven moment lekken . Kan zijn dat je lagers versleten zijn .
Horizontale speling kan ook door slijtage komen , van een lager of een opsluit ring die versleten is , moet ook niet kunnen , want dan gaat je koppeling ook mee heen en weer

Kan je uitleggen waarom verticale speling niet hoort? Asje heeft altijd wel iets speling, al leg je er net een nieuwe lager in.
Weet niet wat de kern van het probleem is, maar wanneer hij niet schokt of fluit, zou ik het zo laten. Einde van de as ligt ook nog in een carterdeksel lager.
 
Met een honderdste speling van een as met een nieuw lager , is dat ook geen probleem . Maar met "behoorlijke" speling , maak ik op , dat de as voelbaar spelling heeft , wat ik met nieuwe lagers nog nooit heb gevoeld . Lekkage van keerringen , en slijtage tandwielen ligt dan op de loer .
 
Back
Top