Hallo iedereen, zoals sommige misschien al weten ben ik in het bezit van een NRG Power DD LC uit 2010 met ca 20000km erop en met een dr70je(zit er nu ca 4000km op).
Deze viel alleen plotseling uit tijdens rijden op hoge toeren, ik dacht: "Ainoh vastgelopen."
Het vreemde is alleen dat de scooter nogsteeds gewoon start, maar dan wel met een krijsend piepend geluid afkomstig uit de carters. (Ik heb de scooter gestart zonder overbrenging en het geluid was er nogsteeds). Er lijkt ook speling op de krukas te zitten, en niet zo'n beetje ook. Je kan de krukas een aardig stuk draaien voordat de zuiger zelf pas in de cilinder beweegd en dan is dit met een tik. De cilinder zelf lijkt geen compressie meer te hebben, maar start nogsteeds wel. De cilinder ga ik binnenkort eraf halen om hier even naar te kijken. Ik heb nooit eerder een probleem als dit gehad. Dus nu mijn vraag, wat zou het probleem allemaal kunnen zijn, en wat is het beste plan van aanpak om hierachter te komen?
Alvast bedankt!
Deze viel alleen plotseling uit tijdens rijden op hoge toeren, ik dacht: "Ainoh vastgelopen."
Het vreemde is alleen dat de scooter nogsteeds gewoon start, maar dan wel met een krijsend piepend geluid afkomstig uit de carters. (Ik heb de scooter gestart zonder overbrenging en het geluid was er nogsteeds). Er lijkt ook speling op de krukas te zitten, en niet zo'n beetje ook. Je kan de krukas een aardig stuk draaien voordat de zuiger zelf pas in de cilinder beweegd en dan is dit met een tik. De cilinder zelf lijkt geen compressie meer te hebben, maar start nogsteeds wel. De cilinder ga ik binnenkort eraf halen om hier even naar te kijken. Ik heb nooit eerder een probleem als dit gehad. Dus nu mijn vraag, wat zou het probleem allemaal kunnen zijn, en wat is het beste plan van aanpak om hierachter te komen?
Alvast bedankt!