Speedfight wil niet harder meer dan 15 km/h!

Yme-o

Well-Known Member
Mensen, alweer een vraag, want mijn peugeot speedfight wil gewoon niet lekker lopen.:'(

Gister (na vervanging van nieuwe clutch, 2 dagen daarvoor bobine+ bougie dop +kabel) zou ik een stukje gaan rijden en even kijken of mijn nieuwe clutch lekker zou aangrijpen. (had mijn clutch vervangen omdat hij onwijs hard doorslipte in het huis zo gauw ik een beetje op wou trekken :p (owja heb er ook een nieuwe bougie in gedaan (eerst gekeken of ie goed vonkte en dat was zo))

Maar hij kwam bijna niet vooruit. laat staan op toeren. Ik kon met vol gas net iets boven stationair rijden, dat de koppeling hem net pakte. ik denk dat ik niet eens boven 2500 toeren kwam (ong 15km/h)
Iemand enig idee hoe dit nou weer mogelijk is?

Alvast heel veel bedankt!9||6
 
Advertisement - register to remove this

Korte schacht bougie erin gedaan waar lange nodig was? Koppeling te klein voor koppelingshuis? Gewoon veel te slappe trekveren of veel te zware rollen?

edit: slappe ipv strakke
 
Last edited:
ik heb vandaag mijn scooter ook gemaakt.

hij kwam maar ni voorbij de 47.

Ik heb de rollertjes vervangen van 5.3 gram naar 5.5 gram.

en da variobuis ofzo. Weetje wel waar de vsnaar op gaat bij je vario. Die heb ik vervangen. en nu rij ik wee rnetjes 65
 
boeie wat jij hebt gedaan...

@ TS , haal de koppeling er eens uit en zet de andere er weer in en kijk of het dan goed is , als dit zo is zijn waarschijnlijk de trekveren in de nieuwe koppeling VEEL te slap en moet je dus sterkere trekveren monteren/

maar je kunt ook gewoon iets lichtere trekveren in je oude koppeling zetten , dan draati deze minder toeren met optrekken..
 
oke koppeling goed. Maar :
-met sproeier 80 trekt ie goed, maar begint bij 30 (wanneer die hard op begint te trekken) gaat ie heeel erg trillen enzo en slippen en licht haperen (gaat bij volgas over). vanmiddag even bromboer gevraag en die zei : kleinere sproeier. Zo gezegd zo gedaan, maar nu met sproeier 76 hapert die verschrikkelijk wanneer ik vol gas probeer te rijden (met sproeier 78 precies hetzelfde). ÉN er komt heel veel rommel uit de uitlaat met die kleinere sproeiers. Ik weet me geen raad meer, want volgens mij spreekt dat juist elkaar tegen: kleinere sproeier=meer rommel uit de uitlaat?????

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, gelieve zo snel mogelijk te reageren :)
Alvast bedankt!


EDIT: Bij de kleinere sproeiers hapert ie minder bij het optrekken (al trekt die in het begin voor geen meter meer) maar op top hapert ie verschrikkelijk. heb eerst 76 geprobeerd en toen 78. (bij 76 gasnaald op i na hoogste stand.) bij 78 op laagste stand
 
Last edited:
dat zijn ook VEEL te grote sproeiers ,rijd je zonder filter ofzo 8P

met std filter met prop kun je zelfs met de std sproeier werken , 52 of 54 , mits de setup orgineel is of met snelle uitlaat , zonder prop (wat nergens nut voor heeft overigens) zo'n 68/72 ..

dus hoe je op zulke grote sproeiers komt..

verder , gasnaald in het midden zetten en ;uchtstelschroef op 1,5 slag open , en niet meer aankomen!!
 
Back
Top