Speedfight 2 wil niet harder.

Danielt96

New Member
Goedenavond,
Ik heb een Peugeot Speedfight 2 uit 2006 (AC).
Hij is ontgrenst qua varioplaat en uitlaatbuisje, voor de rest is ie totaal standaard. Toch haal ik met moeite hooguit een keer 55 km/u. Ook wordt de uitlaat binnen no-time gloeiend heet, en verbruik is redelijk veel benzine naar mijn idee. Ik heb het gevoel dat ie toch redelijk is afgesteld, want de gasreactie is goed hij heeft ook geen dipjes etc. Nu had ik sinds vandaag de 'luchtfilterbegrenzing' er weer opgezet want door dat dit eraf was maakte die enorme overtoeren en een snerpend geluid op topsnelheid. Nu is mijn vraag; Hoe kan het dat ik niet harder kan als 55 met een geheel ontgrensde Speedfight?
 
Advertisement - register to remove this

Rollen en sproeier zijn standaard. Vgm is de standaard sproeier 52 of 54 (wilde het laatst checken maar ik draaide het kopje van een vlotterschroefje dol). Wat is trouwens een goede manier om zo'n schroefje er alsnog uit te krijgen?
Thnx voor je reacties trouwens!
 
Standaard sproeier is 58 , na ontgrenzen ( Varioplaat en uitlaat ) is het verstandig groter te gaan in Hoofdsproeier (60 of hoger ) per Scooter verschillend .
Als je de sproeier of een schroefje er via de normale weg niet uit krijgt ... kan je een setje linkse tappen kopen bij oa Gamma / Praxis / Hornbach etc etc.
 
Normaal zou je rond de 58 moeten uitkomen.. Ik weet dat 52 en 54 te arm zijn voor het brom 45km model..

Die laatste 2 sproeiers zouden eerder voor het snor 25km model moeten zijn.

58 is wel met de originele fabrieks cilinder (dat aluminium ding dat zowat de beste kwaliteit is)
Bij een imitatie cilinder zit je vaak ietsie hoger kwa sproeier.. Dan eerder rond de 60..

Maar het blijft uitproberen, testen, en controleren om te zien of dat hij goed staat of niet.
 
Oké bedankt voor de reacties! Ik ga proberen binnenkort een grotere sproeier te monteren. Eerst een oplossing zoeken voor dat schroefje. Ik laat nog wel van me horen.
Groeten Daniël
 
Back
Top