speedfight valt dood

carson

Well-Known Member
hallo,

ik heb een speedfight 1 ac met nrx en polini speedcontrol vario 5.7 gram rollen polini koper drukveer en zwarte omega trekveren. Hij trekt goed maar dan heb ik een dip van de 30 tot 50 dan gaat hij in overtoeren en elke keer weer ligt hij bij de 79 dood hoe hard het ook waait. Hij gaat niet harder nou denk ik overtoeren zwaardere rollen erin maar ik heb eerst onder toeren dus wat moet ik doen andere drukveer ofzo? maar als het in mijn rollen zou zitten dan moet hij met wind mee wel harder gaan dacht ik maar bult af niks helpt :S hij komt gewoon nooit over de 79 kan het ook zijn dat ik andere vertanding moet ofzo? ik hoop dit snel te weten.
 
Advertisement - register to remove this

denk dat je toch de scooter beter moet afstellen , andere drukveer proberen (malossi geel oid) , de vertanding is wel goed , met std uitlaat loopt ie ontgrensd al 85 dus dat zit wel goed.

is de v-snaar nog in goede staat?
 
ja me v-snaar is nog helemaal goed maar ik zou dus warscheinlijk een mallosi geel drukveer moeten hebben. Ik heb ook een std drukveer geprobeerd maar dat is helemaal niks want volgens mij moet hij echt harder kunnen alle begrensers zijn eruit en met mijn leo zx(is afgebroken) reed ik 90 op auto teller en die is gelijk aan mij fiets teller. Volgens de dealer moet ik met deze uitlaat sneller kunnen mijn sproeier is goed bougie is kofie bruin. maar ik heb nog andere v-snaar ligen die probeer ik wel even voor de zekerheid.
 
mja , het het om het aantal km's wat je er mee gereden hebt , en de breedte dat ie is.

je kunt denk ik het beste gewoon even die Malossi gele veer proberen , kost niet zoveel en waarschijnlijk wel nodig . je moet er wel even rekening mee houden dat een nrx hoogtoeriger is dan een ZX , en een Peugeot vind een hoog toerental niet leuk , daarom ben ik geen fan van andere uitlaten op Peugeot , meestal loopt de std beter en sneller dan een snelle pijp, en vaak lopen laagtoerige "snelle" pijpen juist ook sneller dan hoogtoerige zoals nrx etc.
 
ja ik weet het maar de nrx trekt nu dus wel heeel lekker zondermoeite op het achterwiel maar ik wil me top ook omhoog. is het misschien dan een iedee om een keflar snaar te kopen?
 
dan word het alleen maar moeilijker afstellen , het beste is gewoon de std snaar gebruiken of imtatie origineel , vaak zijn andere snaren breder langer enz en geven dan weer andere problemen.
 
Back
Top