Speedfight 2 valt uit tijdens het rijden

Speedfightert

Well-Known Member
Heey ;)

2 weken terug heb ik een Sito+ ontgrenst op mijn Speedfight 2 2009 AC gezet. De varioplaat is eruit, en de luchtfilter is nog begrenst. De rollen/trekveren/drukveren zijn nog allemaal standaard. Op dit moment ben ik in het bezit van de sproeiers 52 tot 60. Ik heb ze er allemaal in gehad, maar het probleem bleef zich voor doen. Namelijk toen ik voor het eerst mijn scooter startte nadat ik de uitlaat erop had gezet leek het allemaal goed te gaan, totdat plotseling de scooter stil stond na 500 meter. Het was als het ware alsof je het contact omdraaide.

Vervolgens een nieuwe standaard bougie gekocht, namelijk de NGK BR8HS. Ik dacht dat dit in de eerste instantie zou helpen, maar na 2 km viel hij uit, en moest ik naar huis lopen. Hij ging ook niet meer aan. Op dat moment zat er sproeier 58 in, dus toch maar 60 eens geprobeerd. Had misschien een idee dat hij te weinig benzine zou krijgen op top. Dit bleek ook niet het geval. Luchtschroef heb ik ook afgesteld, en dit was het ook niet. Bougiekleur is mooi koffiebruin bij sproeier 58.

Wat er allemaal al is gedaan:
- Schroefdraad carberateur opgetapt naar m8 (Zat voorheen speling bij de carburateur, nu niet meer)
- Membraam nagekeken
- Cilinder gedemonteerd en nagekeken
Zuigerveren, cilinder zijn allemaal nog prima.
Alleen op de zuigerkop zat een dikke laag kool, er afgehaald en alles weer in elkaar gezet.

Vandaag sproeier 64 erin gezet, toen werd de bougie mooi van kleur, alleen nog steeds heb ik problemen dat hij uitvalt alsof je het contact omdraait tijdens het rijden.

Ook dit heeft niks opgeleverd.
Nu heb ik al veel gegoogled, maar of de TS heeft zijn antwoord niet gepost, of het klopt allemaal net niet.

Ik hoop dat jullie misschien een idee hebben wat dit kan zijn? Stel alle vragen maar, misschien zit de oplossing er tussen!

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

Net 70 erin gehad, toen verzoop hij.
Vervolgens 68 erin gedaan, en toen bleek dat hij niet verzoop.
Alleen weer na een paar honderd meter rijden, voelde ik dat hij weer wilde uitvallen, dus ik gas los van de schrik, en weer zacht gas proberen te geven. Daarna viel hij normaliter uit, maar nu voelde het alsof hij weer 'kracht' kreeg. (Je moet het zien als je kickstart met je luchtschroef te ver dicht of open.. Je voelt dat hij als het waren geen genoeg kracht krijgt om aan te blijven)
Ik opgelucht, maar 4 seconden later gebeurde weer hetzelfde. Dus weer zacht gas gegeven, dat lukte weer en hij kwam weer op 'kracht'.
Daarna weer een paar seconden later gebeurde het weer, dus ik dacht tsjaa nog een keer proberen natuurlijk. Helaas viel hij nu echt uit.
Voorheen heb ik dit nooit gehad, en viel hij meteen uit bij gas geven.
Ik zie vooruitgang denk ik?
Misschien nu 66 erin?
Bij 64 viel hij in 1x uit, bij 68 na een paar keer, en bij 70 verzoop hij.

Wat denken jullie?
 
ik zou die lucht filter begrenzing er maar es uit hallen.
want je motor heeft nu meer benzine nodig en als je hem die benzine geeft naarmate van een grotere sproeier versuipt ie zeg jij dus moet ie meer lucht hebben dus luchtfilter begrenzing eruit en luchtschroef afstellen.
en rijden
 
ik zou die lucht filter begrenzing er maar es uit hallen.
want je motor heeft nu meer benzine nodig en als je hem die benzine geeft naarmate van een grotere sproeier versuipt ie zeg jij dus moet ie meer lucht hebben dus luchtfilter begrenzing eruit en luchtschroef afstellen.
en rijden

Ja maar als ik die ontgrens, moet ik een maatje of 10 grotere sproeier hebben..
 
ik heb iedentiek zelfste probleem
ik heb een booster van 2008

juist andere uitlaat leovince tt

ik heb deze gekocht met vastloper , heb een nieuwe cilinder der opgestoken
en sinsdien het zelfste probleem

uitvallen op relantie
uitvallen na 50 m rijden ( gelijk ik sleutel omdraai )

ik heb er sproeier 70 ingestoken ( zit een tnt kelk op )

is al wa beeter ma wil niet perfect gaan

en ik weet het ook niet meer :p dus als mensen kunne helpen :d

grtz
 
ik heb iedentiek zelfste probleem
ik heb een booster van 2008

juist andere uitlaat leovince tt

ik heb deze gekocht met vastloper , heb een nieuwe cilinder der opgestoken
en sinsdien het zelfste probleem

uitvallen op relantie
uitvallen na 50 m rijden ( gelijk ik sleutel omdraai )

ik heb er sproeier 70 ingestoken ( zit een tnt kelk op )

is al wa beeter ma wil niet perfect gaan

en ik weet het ook niet meer :p dus als mensen kunne helpen :d

grtz
Blijf ff op je eigen topic, en doe er in godsnaam een normale filter op..
 
stel jij je luchtschroef af als je een nieuwe sproeier erin hebt gezet? want da moest na mijn weten wel.

1.5 slag is RICHTLIJN. dat je het weet. mijne luchtschroef staat nu op 2 slagen open.

en als je da al wel hebt gedaan dan weet ik het niet.
 
mij werd verteld dat als je sproeier vervangt je carb afmoet stellen.

maar ff on topic: ik weet geen optie meer andere uitlaat proberen en kijken hoe die rijdt? of zit er orgineel al een sito op een sf2?
 
leer allemaal toch is dat een originele luchtfilter het beste is, alsook op een 70cc!! een kelk of powerfilter is alleen nodig op een zware setup, en zeker niet aan te raden met een weer zoals nu... ik heb zelf een SF2 gehad had hetzelfde probleem voor, gewoon m'n originele uitlaat ontgrenst, monteren en rijd evengoed als sito+.

Succes zou'k zeggen
 
ff een stukje van internet...

power filter is een open luchtfilter , ook wel kelk genoemd . Meestal een open buisje waar al dan niet los een schuimbox of metaal/papier filterkapje overheen zit . Scoot kan zo heel snel lucht innemen , wat voor een hele hoogtoerige scooter voordeel oplevert . Maar ..niks voor niks .. heeft net zoveel nadelen als voordelen .

Rijd je op circuit voor 5 minuten op max vermogen met speciale open expansie pijp, geeft het net dat extra beetje lucht waar ie bij 14.000rpm om vraagt .

Voor op straat is het een waardeloze oplossing . Ten eerste hap je alle stofzooi veel makkelijker je cylinder in als bij een conventioneel luchtfilter huis , waar de luchttoevoer stroom langzamer verloopt ,en stof makkelijker in /op filter neerslaat .

Een hele snelle aanzuigstroom geeft extra herrie , das tweede grote nadeel .. luister maar eens naar iemand die een powerfilter op zijn scoot heeft ..maakt ook geheid " Bweeeuuuuh" geluid als ie gasgeeft !

Derde grote issue is hoofdreden waarom ik het afraad : temperatuur van scoot schiet door overdaad aan zuurstof vet omhoog .
Gevolg is een enorm verhoogde kans op smeringsproblemen en daardoor vastslaan motortje. Slijtage schiet omhoog.Alles wat met veel zuurstof fikt word automatisch veel heter als iets dat met minder zuurstof fikt!

Voor race telt dat niet : gemiddelde cylinder gaat maar 1 a 2 races mee ,gaat puur om die 5 minuten top vermogen , brandstof is vaak ook al helemaal mega explosief gemengd met additieven wat levensduur zowiezo al heel kort maakt , dus neemt men kelk-nadelen op koop toe.Op straat wil je dat niet .

Bedenk dat 99% procent van de scoots op de nl markt in tegenstelling tot wat Koos Spee beweert al gewoon voor 80km/u gebouwd zijn .
Ontgrens je scoot en je hebt al een motor naar onze wetsbegrippen. Hebbie geen herrie , genoeg snelheid , en slijtage is nog helemaal binnen de keurnorm . Vandaar dat ik wel adviseer ontgrenzing te doen , maar verder 'opvoeren' in princiepe vermijd. Wil je snelheid? Haal dat dan uit de overbrenging.
(Dus vario/koppeling/vsnaar / torque driver !!)



maar heeft niemand een grafiekje met en powerfilter en normale filter?
 
Last edited:
leer allemaal toch is dat een originele luchtfilter het beste is, alsook op een 70cc!! een kelk of powerfilter is alleen nodig op een zware setup, en zeker niet aan te raden met een weer zoals nu... ik heb zelf een SF2 gehad had hetzelfde probleem voor, gewoon m'n originele uitlaat ontgrenst, monteren en rijd evengoed als sito+.

Succes zou'k zeggen

Had jij d'er nou ook last van? En dat kwam door je Sito uitlaat wil je zeggen?
Heb expres een Sito gekocht, gezien ik dan nog bij de verkoop hem in originele staat kan leveren..
 
Back
Top