Peugeot speedfight 3 start maar valt uit

Scooter Mauro

New Member
Hoi hoi, ik heb pas een nieuw blok onder mijn peugeot speedfight 3 2 takt AC gestoken, het is hetzelfde 50cc blok. Ik heb al nieuwe olie ringen geplaatst, pakkingen bij cylinderkop en carburateur. Ook heb ik al nieuwe bougies geplaatst. Er zit nu ook een grotere carburateur op dan op het vorige blok, want de oude carburateur werkt niet met dit „nieuwe“ blok, dit was namelijk tweedehands.

Nu mijn probleem is dat ik hem kan starten en ~200m kan rijden, maar dan begint die steeds raarder te klinken en uiteindelijk valt die gewoon uit. En dan kan ik hem weer starten, maar dan kan ik maar ~150m rijden, en dan 100~ etc. Als ik dan even wacht reset dit zich weer.

Ik ben echt helemaal verloren over wat het kan zijn…

Stel gerust alle nodige vragen want ik wil het echt oplossen.

Vriendelijke groeten!!!
 
Advertisement - register to remove this

Al naar je bougie gekeken? Het enige verschil met je vorige blok is dus dat je een grotere carburateur hebt gemonteerd, 17,5mm op een 50cc cilinder? Ik heb dan ook het vermoeden dat je scooter gewoon grandioos verzuipt.

Ik snap niet waarom je oude carburateur niet werkt met dit nieuwe blok? Ik had zelf ooit een speedfight 3 blok tweedehands aangeschaft en het was een identiek blok met degene die onder mijn Ludix zat (Peugeot horizontaal 50cc AC). Los van het feit dat er wel een net andere carburateur op zat, weliswaar wel allebei 12,5mm, denk ik wel dat beide carburateurs op mijn Ludix hadden gepast.
 
Al naar je bougie gekeken? Het enige verschil met je vorige blok is dus dat je een grotere carburateur hebt gemonteerd, 17,5mm op een 50cc cilinder? Ik heb dan ook het vermoeden dat je scooter gewoon grandioos verzuipt.

Ik snap niet waarom je oude carburateur niet werkt met dit nieuwe blok? Ik had zelf ooit een speedfight 3 blok tweedehands aangeschaft en het was een identiek blok met degene die onder mijn Ludix zat (Peugeot horizontaal 50cc AC). Los van het feit dat er wel een net andere carburateur op zat, weliswaar wel allebei 12,5mm, denk ik wel dat beide carburateurs op mijn Ludix hadden gepast.
Ik had een nieuwe bougie erin gestoken en kort erna (nadat ik was stilgevallen) zag die er grijs/donkergrijs uit. Mijn oude carburateur was 30mm bij de luchtinlaat en de gene die er nu op zit zo een 32mm bij de luchtinlaat. En geen idee waarom mijn oude carb niet werkt… Ik had hem wel eens schoongemaakt maar het lijk alsof hij geen benzine richting het motorblok zelf stuurt. Er zal vast wel iets mis aan zijn dat ik kan maken… Benzine wordt daar goed aangezogen ook. En jouw carburateur maten zijn een stuk kleiner, heb ik fout gemeten? Bedankt!
 
Ik had een nieuwe bougie erin gestoken en kort erna (nadat ik was stilgevallen) zag die er grijs/donkergrijs uit. Mijn oude carburateur was 30mm bij de luchtinlaat en de gene die er nu op zit zo een 32mm bij de luchtinlaat. En geen idee waarom mijn oude carb niet werkt… Ik had hem wel eens schoongemaakt maar het lijk alsof hij geen benzine richting het motorblok zelf stuurt. Er zal vast wel iets mis aan zijn dat ik kan maken… Benzine wordt daar goed aangezogen ook. En jouw carburateur maten zijn een stuk kleiner, heb ik fout gemeten? Bedankt!
Kan je een foto sturen van je carburateur?

Ik weet niet precies hoe je het moet meten, maar ik weet wel dat het fout is. Misschien de benzine uitlaat richting de het spruitstuk?

Maar de maten die jij noemt zijn carburateurs die je gebruikt voor een 180cc al dan niet hoger. Past nooit op het blokje.
 
vertel eerst eens de maat van je hoofd sproeier , kleur grijs zegt dat de sproeier te klein is . tevens de maat 32 mm is de aansluit maat van je luchtfilter neem ik aan .
Tvens de vacuum aansluiting voor de benzine pomp , zit op je blok , als de carburateur er toevallig ook een heeft , bijv een Dellorto er op gezet , moet je die afblinden , anders ga je valse lucht trekken .
 
Dit hieronder is een foto van de carb die op het vorige blok zat, en dus ook echt perfect werkte. Maar nu wordt er wel benzine aangezogen, maar hij start totaal niet (niet eens wat geluidjes) op dit nieuwe blok. Ook is het sproeistuk droog als ik deze carb eraf haal. Wat zou ik kunnen doen zodat hij het wel doet? Hij zal vast ook moeten werken op dit blok.
6729071E-4B2C-4041-9094-E3DE37229A5D.jpeg

Dit hieronder is de carb die nu op het blok zit, het is een chinese en zat er ook bij. Vgm is hij echt niet voor dit blok bedoelt.
8E47DEC6-AC50-41E7-9A23-5CA7F9CB4B13.jpeg

Ik hoor graag jullie advies !
Post automatically merged:

vertel eerst eens de maat van je hoofd sproeier , kleur grijs zegt dat de sproeier te klein is . tevens de maat 32 mm is de aansluit maat van je luchtfilter neem ik aan .
Tvens de vacuum aansluiting voor de benzine pomp , zit op je blok , als de carburateur er toevallig ook een heeft , bijv een Dellorto er op gezet , moet je die afblinden , anders ga je valse lucht trekken .
Hoe meet je die op? Het is een chinese carburateur en er staat niks van info ergens op. En ja 32mm is de aansluiting aan de luchtfilter. En ik denk niet dat de carbu een vacuum afsluiting heeft…
 
Heb je wat remreiniger? Spuit dat anders rechtstreeks in je spruitstuk en kijk of je scooter dan aangaat. Je hoeft de carburateur niet weer te monteren. De reden dat je dit doet is om te bepalen of het probleem in je brandstofcircuit zit in plaats van compressie en/of vonk.

Ik ga wel uit van het feit dat het aan je brandstofcircuit (waarschijnlijk carburateur) ligt, nu je spruitstuk geen benzine ontvangt.
 
Ik zou een ECHTE Dellorto opzetten , met Originele Filterbox.
Hoi, ik heb net de originele carburateur er opgezet, maar ik heb nog altijd hetzelfde probleem. Dus ik kan zo een 200m rijden en dan begint ie steeds raarder te klinken en dan valt ie gewoon uit, maar ik kan hem wel direct weer starten en weer een stukje rijden. Hij valt ook minder snel uit als ik rustig gas geef of mijn gas wat open en dan weer dicht en dan weer open.
Wanneer hij stil valt is de bougie ook echt gloeiend heet, maar ik weet niet of dat helemaal normaal is of niet. De bougie is een BPR7HS (Zie ook de foto). Het ligt in ieder geval niet aan de carburateur denk ik, want bij het vorige blok werkt deze perfect. Ook als hij stil valt maakt hij in mijn oren ook echt een ratelend geluid dat ik als ik gewoon rijd, niet hoor.

Heeft iemand suggesties?
 

Attachments

  • 66FC5410-B33E-4421-BE99-6B685B0D8B88.jpeg
    66FC5410-B33E-4421-BE99-6B685B0D8B88.jpeg
    173.6 KB · Views: 5
zit de standaard uitlaat er nog onder ?
Kan zijn dat die verstopt zit , dan kan de hitte niet kwijt.
Ja en ik heb trouwens een cylinder huizing overgezet die wel wat strepen had, maar geen diepe. Ook is de bovenkant van de zuiger wat beschadigt… Zou iets van deze dingen er mee te maken hebben dat hij na 200m uitvalt, maar dat ik hem wel gewoon direct weer kan starten? Mvg
 
Back
Top