Speedfight 2 valt uit tijdens het rijden

Speedfightert

Well-Known Member
Heey ;)

2 weken terug heb ik een Sito+ ontgrenst op mijn Speedfight 2 2009 AC gezet. De varioplaat is eruit, en de luchtfilter is nog begrenst. De rollen/trekveren/drukveren zijn nog allemaal standaard. Op dit moment ben ik in het bezit van de sproeiers 52 tot 60. Ik heb ze er allemaal in gehad, maar het probleem bleef zich voor doen. Namelijk toen ik voor het eerst mijn scooter startte nadat ik de uitlaat erop had gezet leek het allemaal goed te gaan, totdat plotseling de scooter stil stond na 500 meter. Het was als het ware alsof je het contact omdraaide.

Vervolgens een nieuwe standaard bougie gekocht, namelijk de NGK BR8HS. Ik dacht dat dit in de eerste instantie zou helpen, maar na 2 km viel hij uit, en moest ik naar huis lopen. Hij ging ook niet meer aan. Op dat moment zat er sproeier 58 in, dus toch maar 60 eens geprobeerd. Had misschien een idee dat hij te weinig benzine zou krijgen op top. Dit bleek ook niet het geval. Luchtschroef heb ik ook afgesteld, en dit was het ook niet. Bougiekleur is mooi koffiebruin bij sproeier 58.

Wat er allemaal al is gedaan:
- Schroefdraad carberateur opgetapt naar m8 (Zat voorheen speling bij de carburateur, nu niet meer)
- Membraam nagekeken
- Cilinder gedemonteerd en nagekeken
Zuigerveren, cilinder zijn allemaal nog prima.
Alleen op de zuigerkop zat een dikke laag kool, er afgehaald en alles weer in elkaar gezet.

Vandaag sproeier 64 erin gezet, toen werd de bougie mooi van kleur, alleen nog steeds heb ik problemen dat hij uitvalt alsof je het contact omdraait tijdens het rijden.

Ook dit heeft niks opgeleverd.
Nu heb ik al veel gegoogled, maar of de TS heeft zijn antwoord niet gepost, of het klopt allemaal net niet.

Ik hoop dat jullie misschien een idee hebben wat dit kan zijn? Stel alle vragen maar, misschien zit de oplossing er tussen!

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

zuiger ook meteen bekeken? sproeier werd mooier van kleur zeg je, wat is het nu dan? echt mooi koffiebruin? luchtschoef 1,5 slag open? carb. al schoongemaakt? geen troep in tank?

Mvg,
 
zuiger ook meteen bekeken? sproeier werd mooier van kleur zeg je, wat is het nu dan? echt mooi koffiebruin? luchtschoef 1,5 slag open? carb. al schoongemaakt? geen troep in tank?

Mvg,

Bedankt voor je reactie.
Dacht dat ik toch aardig compleet was, maar dus nog wat puntjes laten liggen.
De bougie was eerst koffie bruin, vervolgens warm gereden, bleek dat hij veel lichter was dan eerst. Toen was hij iets donkerder dan wit. Nu 2 maten groter in gedaan, en nu ziet hij er ongeveer uit als koffie met redelijk wat melk. Kan helaas geen foto posten, want dan krijg ik een foutmelding.
Luchtschroef 1,5 slag open idd, carburateur is schoongemaakt, tank lijkt me ook schoon. (Denk trouwens ook dat het niet aan de tank ligt, aangezien hij echt uitvalt als hij goed warm is)
Eerst dacht ik namelijk aan de sproeier, maar om nou een grotere sproeier dan 64 erin te stoppen op een SF met een Sito lijkt me ook erg gek.

Misschien nog andere tips?
 
ik denk ook de sproeier.

64 zijn toch de richtlijnen? Dat ligt bij elke scooter anders.

Gewoon maatje groter proberen die krengen kosten maar 2 euro.
en het kost niet veel tijd. (mijn eerste keer koste toch wel echt veeel uurtjes)

Gewoon proberen kan geen kwaad en als die er slechter op rijdt de vorige erin.

En heb je lucht gekoeld of vloeistof?
 
Ja dacht ik zelf ook aan, maar het is een Sito+!
Daar hoort toch niet groter in dan een 64!?
Als hij van 64 uitvalt, moet ik zeker een 70 hebben, en dat kan toch echt niet op SF met een Sito+..

Dus omdat het anders dan bij anderen is wil je het niet proberen? Als je geen valse lucht hebt en je originele filter erop hebt en die zit gewoon goed vast en je uitlaat zit ook goed gemonteerd en de cilinder is niet op, dan moet je hier naar alle waarschijnlijkheid gewoon groter in sproeier ja...

Luchtschroef staat op 1,5 open?

edit/toevoeging: je hebt nu misschien wel een warmloper of meerdere al te pakken dus kan zijn dat je wel de cilinder eraf moet halen straks om hem even te poetsen.. misschien dat hij dan met 60 wel goed wil bijv.
 
ik denk ook de sproeier.

64 zijn toch de richtlijnen? Dat ligt bij elke scooter anders.

Gewoon maatje groter proberen die krengen kosten maar 2 euro.
en het kost niet veel tijd. (mijn eerste keer koste toch wel echt veeel uurtjes)

Gewoon proberen kan geen kwaad en als die er slechter op rijdt de vorige erin.

En heb je lucht gekoeld of vloeistof?

58-60 zijn de richtlijnen.
Luchtgekoeld.
Ja ik kan het proberen..
 
Dus omdat het anders dan bij anderen is wil je het niet proberen? Als je geen valse lucht hebt en je originele filter erop hebt en die zit gewoon goed vast en je uitlaat zit ook goed gemonteerd en de cilinder is niet op, dan moet je hier naar alle waarschijnlijkheid gewoon groter in sproeier ja...

Luchtschroef staat op 1,5 open?

edit/toevoeging: je hebt nu misschien wel een warmloper of meerdere al te pakken dus kan zijn dat je wel de cilinder eraf moet halen straks om hem even te poetsen.. misschien dat hij dan met 60 wel goed wil bijv.

Ik wil het wel proberen, dat heb je mij niet horen zeggen, alleen lijkt het me sterk dat er een grotere sproeier in zou moeten, gezien de richtlijnen. En van een 2 maten of 4 maten te kleine sproeier, hoort hij nog wel te starten.
Luchtschroef is 1,5 open idd.

Cilinder heb ik al een keer schoongemaakt, maar voor een tweede keer kan geen kwaad. Ik ga wel even een grotere sproeier bestellen.
Welke maat zal ik proberen? Heb nu 52 t/m 64 hier liggen.
 
Schoonmaken van binnen met scotchbrite, en de zuiger ook he (kan het beter een keer extra vermelden dan dat je het misschien niet wist :))

Als die met 64 nog uitvalt, 70 ofzo. Bestellen.. gewoon even langs de scooterboer dan kan je hem met geluk nog omruilen voor een andere maat ook als die verkeerd blijkt
 
Schoonmaken van binnen met scotchbrite, en de zuiger ook he (kan het beter een keer extra vermelden dan dat je het misschien niet wist :))

Als die met 64 nog uitvalt, 70 ofzo. Bestellen.. gewoon even langs de scooterboer dan kan je hem met geluk nog omruilen voor een andere maat ook als die verkeerd blijkt

Ik zal hem schoonmaken.. ;)
Ja, met 64 valt hij nog steeds uit, kan hem helaas niet meer terug brengen, want ze zeggen dat ze ze niet terug nemen.
Alleen hij viel wel wat minder snel uit. Misschien 68 en 70 bestellen op Scootparts? Daar is nu toch gratis verzending..
 
68 & 70 binnen!
Morgen eens monteren.
De scooter ging wel weer aan na een paar keer kicken, maar zal ongetwijfeld weer uitvallen na een paar km.
Morgen maar eens een 4 maten grotere sproeier proberen, namelijk 68.
Lijkt me sterk dat hij om 2 maten uitvalt, dus daarom maar meteen 4 maten groter genomen.
 
Back
Top